De techniek in de Fabia 3

EdK

Forumguru
Tsja en die zijn op wintersport vakantie.....
En je weet hoe lang rijden het is voor wat sneeuw...
 

Sand3r

Senior Member
Interessant document.
De verschillen tussen de F3 met 5 en 6 bak zijn ook goed te vinden.
Zoals bredere draagarmen ivm de grotere bak.
Grotere remschijven voor. Zijn de klauwen dan ook anders?

Waarbij ik me bij beiden afvraag. Waarom maken ze niet 1 variant, welke op alle modellen past?
Minder ontwerp-soorten, minder productie-soorten, dus minder kosten?
 

FabiaLicious

Actief lid
@ertromp ik heb nog eens goed gekeken bij erWin en ben dit documentje tegengekomen die ik graag wil delen D4B80484988-1_2_66__81_kW_TSI_Motor het is een reparatie handleiding.
kan ik die gewoon als bijlage uploaden?
 

Noord26

Forumguru
Interessant document.
De verschillen tussen de F3 met 5 en 6 bak zijn ook goed te vinden.
Zoals bredere draagarmen ivm de grotere bak.
Grotere remschijven voor. Zijn de klauwen dan ook anders?

Waarbij ik me bij beiden afvraag. Waarom maken ze niet 1 variant, welke op alle modellen past?
Minder ontwerp-soorten, minder productie-soorten, dus minder kosten?

Waar kun je precies de verschillen vinden tussen de 90pk en 110pk? Met uitzondering van wat je zo kan zien: de 5 of 6-bak? Vriend van mij overweegt namelijk de 110pk versie te nemen (grijze import via Denemarken) en het prijsverschil zou dan uitkomen op €400,-. Meerprijs DSG: €770,-.. Ter vergelijking in NL: van 90 pk handbak naar 110 pk met DSG: €3150,-. Bij importeren: rond €1200,-!! Ruim 150% extra meerprijs.

Wat ik te weten ben gekomen is dat de 110pk FN3 voorremmen heeft en C38 achterremmen. De 90pk heeft FSIII voorremmen en achter trommels. FN3 is 15" en de FSIII is 14". Iets grotere schijven dus voorzijde en achter ook schijven ipv trommels. Vind ik een aanrader.
 

Bijlagen

  • fahrzeug_153797_151221-002302.pdf
    688,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

FabiaLicious

Actief lid
helaas ook niet, ik heb ongeveer 200 Mb aan werkplaats reparatie handleidingen gedownload voor de Fab3
heel interessant spul, heb alleen geen tijd deze week om er iets mee te doen.
iemand die wel tijd en zin heeft te plaatsen op de kennisbank ? stuur ff een pb met je mailadres en ik dump het voor je op Wetransfer
 

Sand3r

Senior Member
@Noord26
De 6 bak heeft de zelfde 5 versnellingsbak verhoudingen. De 6 is uiteraard een toevoeging. De eind overbrenging is wel korter van de 6 bak.
De 6 bak en dsg bak nemen meer ruimte in dan de 5 bak. Daar hebben ze iets andere draagarmen voor ontwikkeld. Dat staat allemaal in dat document.
Idem voor de remmen zoals je al hebt gevonden.
 
Bovenaan Onderaan