De S-2 doet het goed..

Hetzer

Forumguru
Volgens mijn Skoda dealer doet de Superb-2 het wonderbaarlijk goed, Vepreda Auto Studio heeft nu al meer dan 30 Superb verkocht, en dat is meer dan de Superb-1 in de eerste 2 JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Ook worden er veel vreemde dure merken ingeleverd op de Superb-2, zoals BMW en Mercedes. Tot nu toe is de S-2 dus een behoorlijke vooruitgang op zijn voorganger en ik ben er van overtuigd dat met de komst van de Combi de verkoopcijfers helemaal booming gaan!!!!

Zijn er hier ook forum leden hebben die een Mercedes of BMW ingeruilt op die prachtige S-2, ik benieuwt wat doorslaggevend was, alleen die value for money of ook de looks!!!!!???
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is leuk om te lezen, BMW en Mercedes ingeruild op een Skoda :grin: Wie had dat een paar jaar geleden verwacht!
 

Enkhuizen

Senior Member
tja, uit alle vergelijkende testen met mercedes c - bmw 5 mondeo's audi's etc komt ie er telkens goed uit. Ik denk dat juist de crediet crisis er toe bijdraagt dat mensen iig eens naar skoda gaan kijken en overwegen. Als men dan een proefrit maakt en ziet hoeveel waar je voor je geld krijgt, is de keus snel gemaakt.

Plus dat skoda in mijn ervaring ook al meer als "slim" gezien wordt. Ik merk dat onder mijn collega's er na de obligate "ah een passat met goedkope materialen" opmerkingen, opeens de verhalen gaan over alle opties waar je bij audi, seat en vw nog dik voor moet bijbetalen, over de ruimte etc...

Ik vind het eigenlijk wel leuk al die aandacht, als we het over auto's hebben op mijn werk, gaat het de laatste tijd uiteindelijk toch weer over skoda, na mijn bestelling van de s2, heeft een andere collega nu een o2 gekocht en een andere een fabia voor zijn vrouw.
 

EdK

Forumguru
Was gister in Wognum (N-H) voor een klusje en daar zag ik voor het eerst de SuperB 2 in het wild rijden in de lichtblauwe uitvoering !
Jongens het is echt een mooie bak !! En herhal het nogmaals , van mij mag die station uitvoering morgen al komen !!
 

van_der_P

Senior Member
Was gister in Wognum (N-H) voor een klusje en daar zag ik voor het eerst de SuperB 2 in het wild rijden in de lichtblauwe uitvoering !
Jongens het is echt een mooie bak !! En herhal het nogmaals , van mij mag die station uitvoering morgen al komen !!

Morgen pas ???? :D:D:D:
 

TallGuy212

Nieuw lid
Liever niet morgen. Wat mij betreft over ruim een jaar. Anders krijg ik misschien alleen maar spijt dat ik nu een sedan besteld heb :tongue:
 

___JC___

Forumguru
Ik hoor ook van wonderbaarlijk veel niet-skodarijders dat ze de Superb zo mooi vinden. Schijnbaar zien ze mij toch als een soort Skoda Ambassadeur dat ik altijd die verhalen te horen krijg. :smirk: Goede zaken voor het merk dus.
 

sitechris

Donateur
ik krijg nog steeds pek en veren op kantoor over mijn skoda. De meeste kritiek komt overigens van een Golf 1.6 rijder, een kale Trendline met wieldoppen. Tsja..........ik heb hem uitgenodigd om een keer in de Skoda te sturen, maar daar wil hij nog niet echt aan. Overigens denkt hij dat zijn auto sneller is. Hij vond de zijne erg snel. Toen ben ik maar gestopt met de discussie ha ha ;)
 

___JC___

Forumguru
ik krijg nog steeds pek en veren op kantoor over mijn skoda. De meeste kritiek komt overigens van een Golf 1.6 rijder, een kale Trendline met wieldoppen. Tsja..........ik heb hem uitgenodigd om een keer in de Skoda te sturen, maar daar wil hij nog niet echt aan. Overigens denkt hij dat zijn auto sneller is. Hij vond de zijne erg snel. Toen ben ik maar gestopt met de discussie ha ha ;)

Klinkt als een kansloze discussie inderdaad...
 

KaleFietsbel

Actief lid
lease

Zo jammer.

Heb opnieuw de Superb door het leaseprogramma gehaald, maar hij valt bijna 100 euro per maand (netto!) duurder uit dan de O2.

Ja, je hebt meer auto voor dat geld, maar 100 euro vind ik ook wel veel geld.

Denk dat het een O2 wordt :)

John
 

MaXX99

Nieuw lid
Zelf rijd ik met een Volvo V70 2.4D MY2007 (standaard 163pk maar door RICA opgekieteld naar 226pk en 460Nm). Een geweldige wagen met een heel mooie afwerking en een mooie lijn, maar de kofferruimte en de beenruimte achter is voor zo een grote wagen wel wat teleurstellend.
Daarom ga ik als de combi versie van de superb uitkomt zeker eens kijken wat die te bieden heeft. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een benzine versie omdat ik veel minder rijd dan voordien en het met 25.000 km nauwelijks interessant is om nog te gaan dieselen.
De reden om naar de superb te gaan zijn zoals reeds aangehaald de ruimte en ook de VAG roots van de wagen (zuinige en krachtige motoren, DSG versnellingsbakken etc.) en uiteraard de uitstekene prijs/uitrusting verhouding. Wat me echter wel wat afschrikt als Skoda-leek zijn de algemene afwerking en het geluid in de wagen (kraakjes, piepjes en rijgeluiden). Voor de Volvo had ik een VW Touran en daar lieten al deze zaken wel wat te wensen over.
Wel jammer dat de zwaarste benzine de 3.6 uit de R36 is en niet de nieuwe 3.0TFSI die in de Audi S4 komt ... wie weet binnenkort ???
 

LenK

Forumguru
Het wil nog niet echt vlotten met de verkoop van de S2: 265 in Januari. Voor een Superb een record maar als je het met klasgenoten vergelijkt is het nog erg weinig.
De hier verguisde 4-jarige Passat doet er 1599 in Januari
 

KaleFietsbel

Actief lid
Het wil nog niet echt vlotten met de verkoop van de S2: 265 in Januari. Voor een Superb een record maar als je het met klasgenoten vergelijkt is het nog erg weinig.
De hier verguisde 4-jarige Passat doet er 1599 in Januari

Waar vind je die info precies?
 

KaleFietsbel

Actief lid
Super, dank je wel!

Grappig dat
- de Passat zelfs dubbel zo veel verkocht als vorig jaar
- dat het verkoopkanon Insignia het niet veel beter doet dan de Superb
- de Golf ondanks het nieuwe model een flinke daling laat zien
- de Fabia veruit de best verkopende Skoda blijft
 

Nando

Nieuw lid
Beroepshalve doe ik +/- 70.000 km per jaar. Ik heb dus het "geluk" om de twee jaar een nieuwe wagen te mogen kiezen via de lease maatschappij (in België).
Na 3x Audi A4 break en 1x BMW 318d touring is het nu dus de Superb geworden.

Geen slecht woord over de Audi EN de BMW! Het zijn beide op sportief rijden ingestelde wagens die me nooit in de steek hebben gelaten.

Wat ik bij mijn nieuwe wagen zeker wou was:
meer ruimte (de audi en BMW zijn echt geen grote wagens) en automaat. En dan begint het: bij beide merken zijn dit zeer dure opties (2.200 of 2.400 Euro) wat zich ook vertaalt in de leasingprijs. Ik moest dus een lederen interieur laten vallen om toch nog een automaat te kunnen hebben ... zielig.
Ik stond op het punt om dan toch het leder te laten vallen tot er nog een opie was die ik was vergeten: bekerhouders. Dit kostte nog eens 400 (vierhonderd) Euro ... Het verhaal van de citroen ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist wat te kiezen.
De dag daarna stond ik bij de Audi dealer. Het probleem bij hen was net hetzelfde. De verkoper was wel zo fair om mij door te verwijzen naar de Skoda afdeling in de zelfde garage om de Superb die pas geleverd was eens te bekijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste gedachte iets had van "een Skoda ??". Nu, ik de Superb 2 nog nooit in het echt gezien en het moet gezegd dat ik na een tijdje verkocht was. De dag erna heb ik een testrit gedaan en heb hem besteld.
Het is voor mij nu wel duidelijk dat ik de "ringen" of "propellor" niet meer nodig heb!
Ik heb alle ruimte (en meer) die ik wou, een zalige automaat, meer dan genoeg vermogen (140PK), alle luxe (leder met alcantarra, open dak, elektrische zetels ...) en dit alles voor net dezelfde prijs (netto) dan een 318d touring met automaat ZONDER verdere opties!
Wat het "imago" betreft: op het werk heb ik een 6-tal collega's die allemaal met Audi of BMW rijden. Allemaal doen ze "twijfelachtig" over mijn bestelling. Echter is het wel de eerste keer dat al die collega's al gevraagd hebben om "er ook eens mee te rijden" ... Toch raar he ...
Voor mezelf is het zelfs leuk dat ik niet meer in het clubje der "notabelen" behoor.

Ik PRAAT liever niet over "mijnen" BMW, ik RIJD wel met mijnen Skoda ... snappie ?
 
Bovenaan Onderaan