De reikwijdte van EV's bij 130km/h...

hemi24

Forumguru
Leuk artikel, maar ook met een ICE heb ik soms totaal verschillende verbruikscijfers over hetzelfde traject…
Soms ligt het gem. verbruik op hetzelfde traject lager, terwijl de gemiddelde snelheid hoger ligt. Alles valt en staat met de doorstroming.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zou zeggen lees het artikel nog eens.
Vooral bij EV's is de invloed van de snelheid nog extremer dan bij ICE's.

Die verd*mde luchtweerstand ook; het moest verboden worden! :D

Bij mijn ouderwetse ICE vehikel heb ik nog nooit meegemaakt dat de reikwijdte ineens halveerde ofzo. ;)
 

EdK

Forumguru
Ja en van de winter komt er dan nog eens die kou bij waardoor de capaciteit weer drastisch verminderd...
En dan krijgen we van de zomer weer veel te hoge temps die ook weer niet goed zijn voor de accu's
En dat allemaal met die stroomlijn van een blok beton met een luciferdoosje erop......
En dan ook nog eens die hoge energie prijzen die je moet betalen thuis en dan ook nog geen zonnepanelen..... joh een ltr euro 95 is nog goedkoper....

Tsja die EV's het is echt 3x niets........
Dat je zoiets toch gaat rijden :banghead: :banghead:

Ohhh jaaaa, Lease .....:banghead:

:cheers:
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

hemi24

Forumguru
Geen idee wat jij denkt te lezen, maar ik lees niets over halveren van reikwijdte?

Is trouwens ook een oud artikel, aangevuld met een paar extra modellen…
 

Tees

Donateur
Ook bij een ICE neemt het verbruik navenant toe met de snelheid hoor...kijk maar eens naar je verbruiksmeter bij 100 tov 130: das significant.
Ook niet zo gek, de luchtweerstand trekt zich niets aan van wat voor soort motor er in dat blok staal ligt :pardon:
 
Bovenaan Onderaan