De prijzen voor volgend jaar

LenK

Forumguru
Zie hier de gevolgen van de belastingmaatregelen in de Skoda prijslijst. Deze prijzen zijn wel onder voorbehoud van ongewijzigde adviesprijzen.
Voor Skoda meestal groene prijzen (=goedkoper). Je moet voor de gein eens bij Chevrolet kijken (meestal rood=duurder).

Als PON dit lijstje ziet zal die wel ongeneerd er wat extra bij doen voor het nieuwe jaar.

Hetzer

Forumguru
de Superb met de 2.8 V6 motor is de enige Skoda met een slurptax en wel van 1980 eurootjes!
De zelfde Superb L&K met aut en die 2.8 V6 is volgens mij ook de duurste Skoda in de prijslijst, hij komt nu door die slurptax met een vanaf prijs van boven de magische 50.000 euro grens ,namelijk 51.578!!!!!

Dat is toch behoorlijk veel geld voor een Skoda :smirk:

LenK

Forumguru
Waar blijft die nieuwe prijslijst op Skoda.nl ? Morgen is het 1-2-2008 !
Wat is dat toch een but zooi heel dat Skoda.nl; nooit eens een keer op tijd met informatie

Ben namelijk erg benieuwd of PON de prijsverlagingen weer in zijn eigen zakken harkt, dus kom op met die prijzen !

EdK

Forumguru
Waar blijft die nieuwe prijslijst op Skoda.nl ? Morgen is het 1-2-2008 !
Wat is dat toch een but zooi heel dat Skoda.nl; nooit eens een keer op tijd met informatie

Ben namelijk erg benieuwd of PON de prijsverlagingen weer in zijn eigen zakken harkt, dus kom op met die prijzen !

Skoda.nl wordt nog steeds gemaakt door PON.nl
En ga er maar van uit dat ze t in hun zak harken want dat PON is af en toe net de Regering in D'Haag

LenK

Forumguru
Op de Telegraaf van vandaag staat dat PON Volkswagen prijsverlagingen doorvoert waardoor modellen Polo, Golf en Passat soms 2000-5000 goedkoper worden.
Zien is geloven. En of PON Skoda dezelfde policy volgt?

Dat geintje met die prijsverlagingen heeft VW in het verleden al eens eerder uitgehaald. Mensen die niet te lang geleden gekocht hebben schrijven dan ineens een flink bedrag extra af.

Hetzer

Forumguru
Op de Telegraaf van vandaag staat dat PON Volkswagen prijsverlagingen doorvoert waardoor modellen Polo, Golf en Passat soms 2000-5000 goedkoper worden.
Zien is geloven. En of PON Skoda dezelfde policy volgt?

Dat geintje met die prijsverlagingen heeft VW in het verleden al eens eerder uitgehaald. Mensen die niet te lang geleden gekocht hebben schrijven dan ineens een flink bedrag extra af.

5000 euro goedkoper, ja misschien op de duurdere modellen om de sluprtax en de roettax te compenseren, maar echt niet op een kleine Polo zie hier de prijslijst en de nieuwe uitvoeringen.

Het enige wat me opvalt is dat de Blue-motion nu niet meer aangeboden word als op zichzelf staand model , maar nu gewoon als motror variant op verschillende uitvoeringen geleverd kan worden.

http://www.volkswagen.nl/media/download/Polo_0802.pdf

LenK

Forumguru
Mwa toch wel aantrekkelijk. Even een sprekend voorbeeldje.

Octavia RS versus Golf GTI.

De Golf GTI is 3825 goedkoper geworden waardoor die nu ongeveer 3500 goedkoper is dan de O2 RS terwijl de prijzen eerst ongeveer gelijk waren.

Kan eigenlijk niet dat Skoda nu niks aan de prijzen doet.
Als VW nu even duur of zelfs goedkoper is dan Skoda dan ziet het er niet best uit voor Skoda in NL vrees ik.
En ik had eerder al geconstateerd dat 2008 voor Skoda een minder jaar zou worden omdat de O2 over zijn hoogtepunt heen is en de F2 en Roomster niet aanslaan.

Dus ik wacht nog steeds op die Skoda prijzen. Maar om daarvoor naar de dealer te rijden is me nog iets teveel moeite.

Hetzer

Forumguru
Mwa toch wel aantrekkelijk. Even een sprekend voorbeeldje.

Octavia RS versus Golf GTI.

De Golf GTI is 3825 goedkoper geworden waardoor die nu ongeveer 3500 goedkoper is dan de O2 RS terwijl de prijzen eerst ongeveer gelijk waren.

Kan eigenlijk niet dat Skoda nu niks aan de prijzen doet.
Als VW nu even duur of zelfs goedkoper is dan Skoda dan ziet het er niet best uit voor Skoda in NL vrees ik.
En ik had eerder al geconstateerd dat 2008 voor Skoda een minder jaar zou worden omdat de O2 over zijn hoogtepunt heen is en de F2 en Roomster niet aanslaan.

Dus ik wacht nog steeds op die Skoda prijzen. Maar om daarvoor naar de dealer te rijden is me nog iets teveel moeite.

Ik neem aan dat Skoda en Seat de prijs verlaging gaan volgen, anders zou Pon alleen zich zelf maar in de vingers gaan snijden.
Met een zo'n groot prijsverschil, zou ik zelf ZEER zeker geen O2RS kopen maar lekker gaan voor de "goedkope" GTI, en met mij nog vele denk ik.

LenK

Forumguru
Ik had van de Seat Altea de vorige prijslijst.
Zie nu op de website dat ze de basisprijs een dikke 100€ verhoogd hebben zodat met BPM en BTW over die verhoging er geen enkele Altea goedkoper is dan voor 1 feb.
Van Skoda weet ik het nu nog steeds niet.

Nogmaals: ik vrees het ergste voor Skoda, want wat VW altijd als pré heeft gehad is het enorme aanbod: heel veel modellen en varianten, DSG op de benzine motoren (nu ook de 7-traps), kleinere turbomotoren, etc.

En binnen de VAG groep leek mij VW toch al het meest verwant aan Skoda, behalve met prijs. Dus nu lijkt mij VW kiezen ipv Skoda toch wel vaker te gaan gebeuren.
Ik ga in ieder geval nu ook eens serieus naar het VW aanbod kijken, waar ik het eerst vluchtig bekeek en dan weer afhaakte vanwege de meerprijs tov Skoda.

Edit: Thx Hetzer

Zie zo snel dat Skoda hetzelfde doet als Seat: basisprijs omhoog en dus het te verwachten voordeel is weg, naar PON geharkt.
Doei doei Skoda marktaandeel.......

Ik heb net even snel naar de Fabia prijzen gekeken

Voor de Fabia is er geen verschil met met lijst die vanaf het begin van dit jaar op de Skoda site stond.

Prijzen waren al wat duurder geworden met vorig jaar.
En worden dus blijkbaar niet goedkoper

(heeft ook mede te maken dat de Fabia niet onder de C label komt)

Michel

Forumguru
Nogmaals: ik vrees het ergste voor Skoda, want wat VW altijd als pré heeft gehad is het enorme aanbod: heel veel modellen en varianten, DSG op de benzine motoren (nu ook de 7-traps), kleinere turbomotoren, etc.

En binnen de VAG groep leek mij VW toch al het meest verwant aan Skoda, behalve met prijs. Dus nu lijkt mij VW kiezen ipv Skoda toch wel vaker te gaan gebeuren.
Ik ga in ieder geval nu ook eens serieus naar het VW aanbod kijken, waar ik het eerst vluchtig bekeek en dan weer afhaakte vanwege de meerprijs tov Skoda.

Ik heb er ook een beetje hetzelfde gevoel bij. Weliswaar rijd ik nu in een Fabia, maar als opvolger zou een Octavia weleens in aanmerking kunnen komen. Aan de andere kant heb ik de grootte van een Octavia ook weer niet direct nodig (is alleen maar onhandig in mijn woonplaats), maar de Fabia vind ik met name qua motorkeuze weer te beperkt. Bovendien hik ik af en toe toch wel een beetje tegen het uiterlijk aan, al lijkt de Combi mij wel aantrekkelijker dan de Hatchback, alleen heb ik de Combi nog niet in het echt gezien.

Als Skoda de Fabia eens met de 1.4 TSI motoren kan/mag leveren is het wel een alternatief voor een opvolger, maar stiekem zit ik nu toch meer aan een Golf te denken.

Bovenaan Onderaan