VaagRS
Lid
Enige tijd geleden heb ik mezelf al kort voorgesteld (https://www.skodaforum.nl/forum/i/vaagrs-stelt-zich-even-kort-voor.45346/), maar tijd om mijn auto voor te stellen is er eigenlijk nog niet geweest. Tijd voor een paar knappe foto’s eigenlijk ook nog niet, maar vandaag na een snelle wasbeurt had ik wat tijd over en had een mooie locatie in gedachten. Helaas bleek daar een evenement gaande dus ergens op een rustig pleintje maar even een paar snelle foto’s getrokken om in ieder geval iets te kunnen laten zien hier.
Ik heb de auto zelf in duitsland gekocht en geimporteerd, na een flinke zoektocht kwam ik een mooie RS230 tegen in de omgeving van Paderborn, krap 2 uurtjes rijden vanaf mijn woonplaats. Hij stond te koop bij een particulier, en dan is het altijd even afwachten. Aangezien het geen wereldreis betreft was een afspraak snel gemaakt en gewapend met een lakdiktemeter en een vader op pad gegaan.
Eenmaal aangekomen werden we verwelkomt door de eigenaar en er volgde een prettig gesprek waarin geheel open kaart werd gespeeld over de auto. Alle rekeningen vanaf nieuw aanwezig, alle beurten keurig op tijd uitgevoerd en uit een familie van liefhebbers. In de garage stond bijvoorbeeld een schitterende VW kever in topcoditie. Ook de lakdiktemeter bracht geen nare verrassingen aan het licht en na enige onderhandeling zijn we dan ook een prijs overeengekomen. Nu was het nog even puzzelen omtrent transport, ik wou graag de auto rijdend meenemen maar dat is helaas niet gelukt door wat ambtelijk gezeur mbt het kurzzeitkennzeichen. Niet getreurd, bestelbus en trailer geregeld en op pad en vervolgens zonder problemen de auto opgehaald. Nog een 'duur' bewijsje ter herinnering nagestuurd gekregen, een mooie foto van de bundespolizei. Nu was het wachten op de RDW-afspraak en dan duren 14 dagen erg lang. Gelukkig kon ik de auto achter mijn woning volledig onttrokken van het zicht parkeren.
De RDW was vervolgens vlot geregeld, 1=dags kenteken en verzekering was snel geregeld en ook bij het keuringsstation had de keurmeester het in 10 minuten el gezien. Gauw de BPM in orde maken en daarna nog een paar dagen geduld. Ook dit waren weer 5 erg lange dagen, en met de papieren eenmaal binnen gauw een paar luxe platen regelen en rondblaffen.
Dan nu, wat heb ik dan gekocht:
Ik ben tegen deze witte RS230 met DSG uit 2016 aangelopen. Ik had een aantal wensen wat betreft de auto die 'moesten' en ik had wat 'nice to haves'. Enkele eisen waren onder meer DSG, panoramadak, columbus, canton, een acceptabele km-stand en hoe dan ook geen zwarte. Zaken als DAB, lederen bekleding, achteruitrijcamera en elektrische achterklep stonden meer op de nice to have, sowieso was een RS230 al iets dat ik budget-technisch al voor niet mogelijk gehouden dus dit was dan ook een kleine bonus. Ook het bouwjaar is een stuk nieuwer dan de minimale eis. Ook de software van motor en DSG zijn bij een gerenommeerde duitse tuner aangepakt en de auto heeft nu 305pk en 430 NM
Daarnaast was heel recent de volledige grote beurt incl groot DSG onderhoud, dus ik had daar voorlopig geen zorgen om.
Ik heb de auto nu een dikke 2 maand op kenteken staan en ben al een beetje bezig geweest met kleine aanpassingen. Zo heb ik de logo's vervangen voor zwarte, en de lettertjes op de achterklep zijn verwijderd. Wensen zijn er nog genoeg, al zijn het over het algemeen kleine details om de auto naar mijn idee fraaier te maken.
een klein lijstje van de wensen die ik nog heb:
-VRS logo's vervangen voor zwart met rode accentkleur
-verwijderen van de folie op de onderste helft van de voorbumper
-gasveren onder de motorkap
-instaplijsten achter
-subtiele verduisteringen van achterlichten en reflector achter
-LED's in hemelverlichting
-verschillende VAG-COM dingetjes
-en vast nog wel een paar ideetjes die ik hier op ga doen.
Tot slot laat ik de foto's nog even zien

Ik heb de auto zelf in duitsland gekocht en geimporteerd, na een flinke zoektocht kwam ik een mooie RS230 tegen in de omgeving van Paderborn, krap 2 uurtjes rijden vanaf mijn woonplaats. Hij stond te koop bij een particulier, en dan is het altijd even afwachten. Aangezien het geen wereldreis betreft was een afspraak snel gemaakt en gewapend met een lakdiktemeter en een vader op pad gegaan.
Eenmaal aangekomen werden we verwelkomt door de eigenaar en er volgde een prettig gesprek waarin geheel open kaart werd gespeeld over de auto. Alle rekeningen vanaf nieuw aanwezig, alle beurten keurig op tijd uitgevoerd en uit een familie van liefhebbers. In de garage stond bijvoorbeeld een schitterende VW kever in topcoditie. Ook de lakdiktemeter bracht geen nare verrassingen aan het licht en na enige onderhandeling zijn we dan ook een prijs overeengekomen. Nu was het nog even puzzelen omtrent transport, ik wou graag de auto rijdend meenemen maar dat is helaas niet gelukt door wat ambtelijk gezeur mbt het kurzzeitkennzeichen. Niet getreurd, bestelbus en trailer geregeld en op pad en vervolgens zonder problemen de auto opgehaald. Nog een 'duur' bewijsje ter herinnering nagestuurd gekregen, een mooie foto van de bundespolizei. Nu was het wachten op de RDW-afspraak en dan duren 14 dagen erg lang. Gelukkig kon ik de auto achter mijn woning volledig onttrokken van het zicht parkeren.

De RDW was vervolgens vlot geregeld, 1=dags kenteken en verzekering was snel geregeld en ook bij het keuringsstation had de keurmeester het in 10 minuten el gezien. Gauw de BPM in orde maken en daarna nog een paar dagen geduld. Ook dit waren weer 5 erg lange dagen, en met de papieren eenmaal binnen gauw een paar luxe platen regelen en rondblaffen.
Dan nu, wat heb ik dan gekocht:
Ik ben tegen deze witte RS230 met DSG uit 2016 aangelopen. Ik had een aantal wensen wat betreft de auto die 'moesten' en ik had wat 'nice to haves'. Enkele eisen waren onder meer DSG, panoramadak, columbus, canton, een acceptabele km-stand en hoe dan ook geen zwarte. Zaken als DAB, lederen bekleding, achteruitrijcamera en elektrische achterklep stonden meer op de nice to have, sowieso was een RS230 al iets dat ik budget-technisch al voor niet mogelijk gehouden dus dit was dan ook een kleine bonus. Ook het bouwjaar is een stuk nieuwer dan de minimale eis. Ook de software van motor en DSG zijn bij een gerenommeerde duitse tuner aangepakt en de auto heeft nu 305pk en 430 NM
Daarnaast was heel recent de volledige grote beurt incl groot DSG onderhoud, dus ik had daar voorlopig geen zorgen om.
Ik heb de auto nu een dikke 2 maand op kenteken staan en ben al een beetje bezig geweest met kleine aanpassingen. Zo heb ik de logo's vervangen voor zwarte, en de lettertjes op de achterklep zijn verwijderd. Wensen zijn er nog genoeg, al zijn het over het algemeen kleine details om de auto naar mijn idee fraaier te maken.
een klein lijstje van de wensen die ik nog heb:
-VRS logo's vervangen voor zwart met rode accentkleur
-verwijderen van de folie op de onderste helft van de voorbumper
-gasveren onder de motorkap
-instaplijsten achter
-subtiele verduisteringen van achterlichten en reflector achter
-LED's in hemelverlichting
-verschillende VAG-COM dingetjes
-en vast nog wel een paar ideetjes die ik hier op ga doen.
Tot slot laat ik de foto's nog even zien







