De Octavia van Me Zelf

Me Zelf

Forumguru
Die Octavia 3 is dus niet van Mezelf maar van Leaseplan. Kan ik een lang verhaal over gaan schrijven maar het is gewoon een Octavia 3 Ambition Business 1.0 in Brilliant Silver met een trekhaak van eind 2016, staat al genoeg over in mijn voorstel-topic van indertijd. Nothing exciting.

Maar na 4 jaar werd het tijd om een opvolger te gaan zoeken. Keuze lag tussen deze overnemen (50K km, altijd van oud mannetje geweest en in mijn ogen best een nette overnameprijs voorgesteld) of opnieuw een private lease geval. Tot vorige week hadden we in ons hoofd om hem over te nemen, op de diverse PL sites kon ik niet echt iets vinden dat vergelijkbaar qua ruimte en comfort was voor een sympathieke prijs. Het liefst had ik iets electrisch maar zoveel keuze is er nog niet in: over een paar jaar nog maar eens kijken.

Vorige week keek ik op Skoda.nl en zag dat er nog voorraad O3 combi’s in de actie zijn. Paar klikjes verder kwam ik al op een bedrag wat 50 euro per maand minder was dan mijn huidige contract, voor nagenoeg dezelfde auto, moest alleen nog een trekhaak bij. Hé, dat is wel interessant... Gisteren bij de dealer (tegenwoordig mijn grote vriend) een offerte laten maken voor een witte Ambition Business, met trekhaak: is dat 80 euro per maand goedkoper dan mijn huidige contract! Siteprijzen zijn blijkbaar nog wel wat aan de hoge kant, daar kon nog een schepje vanaf.

Dus zonder mokken hebben we eind van de dag de offerte getekend en nu is het weer even alle papieren bij elkaar zoeken voor de goedkeuring. Gelukkig had ik die nog van de Citigi eIV, alleen wat updaten.
 

Me Zelf

Forumguru
Dank! De O3 bevalt inderdaad prima, in 4 jaar tijd alleen het kofferbakslot moeten laten vervangen (onder garantie) en verder rijdt hij zuinig, comfortabel en meer dan genoeg ruimte om alle zooi op vakantie mee te nemen.
 

Me Zelf

Forumguru
Vandaag de aflevering ingepland: op 30 november krijg ik de sleutels. Helaas kon het niet in december, dan willen ze niet meer overschrijven (lekker belangrijk voor het uitgaande model?), dus ik moet nog iets met Leaseplan regelen voor de (korte) overlap. Er passen maar 2 auto’s op de oprit... en mijn Citigo heeft daar zeker 1 van nodig om te kunnen laden.

Dus nog ruim 3 weken wachten voor mevrouw Mezelf (de Octavia is haar auto vindt ze, de Citigo is en blijft “het koekblik”) met iets meer luxe over straat kan. Die nieuw verworven luxe bestaat uit oa sunset, half lederen bekleding, stoelverwarming voor, variabele laadvloer, kleuren Maxidot en volwaardig reservewiel (damn, daar gaat een handige opbergplek verloren). Het meeste maakt deel uit van het business upgrade pakket, maar vraag me niet wat dan precies :arghh:
 

Me Zelf

Forumguru
De nieuwe Octavia is opgehaald, de oude ingeleverd. Weinig schokkend nieuws, het enige wat ik nu mis is de hoogteverstelling van de koplampen. Die had de oude wel, maar zie geen draaiknopje in de nieuwe. Of is daar een app voor? :tegek:

Plaatje bij het praatje
 

Bijlagen

  • D62A689F-3FBD-404D-8FF2-BD309D26CFE4.jpeg
    D62A689F-3FBD-404D-8FF2-BD309D26CFE4.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 47

Me Zelf

Forumguru
Dank!
@Frank_Rapid Spaceback helaas nog gewoon de halogeenpitjes (alleen dagrijverlichting is eindelijk led). Automatische hoogteverstelling zou ik wel dikgedrukt in de optielijst verwacht, maar dat ga ik eens proberen.
@Okki Daar had ik ‘m nog niet gezocht, die is wel duidelijk veranderd tov de vorige dus dan zal ik die eens bekijken.
 

CharlesTucker

Forumguru
Bladzijde. 75 van de handleiding, hoofdstukje "zicht en licht". Voor halogeenverlichting kun je inderdaad via het infotainment 7 standen kiezen.
(en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel veilige kilometers!)
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik lees ze eerlijk gezegd ook nooit, maar probeer altijd een digitale versie te vinden. En als ik iets wil weten wat niet direct duidelijk is zoek ik daarin. Zo had ik deze gevonden.

En enigszins off-topic, maar toevallig heb ik vorige week eens een "videohandleiding" doorlopen voor m'n nieuwe camera. Een beetje tegen m'n verwachting in vond ik dat eigenlijk best goed werken, een professionele fotograaf die je in een aantal korte videos stapsgewijs door de hele camera en alle opties meeneemt. Misschien ook wel een idee voor autos :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan