De nieuwe RS is er

Beste skoda rijders, mijn RS is afgeleverd!
Heb even moeten wachten, maar dat is beloond. De Black MAgic RS ziet er niet alleen mooi uit, maar rijdt ook super (op diesel).
Het nadeel is dat je zo snel op de maximum snelheid zit!
Sommige vinden dat ie lawaai maakt, maar het is juist mooi te horen hoe de moter zich meldt rond de 35h toeren. het leukste zijn nog de tussen sprints, het geeft je een directe adrealine shot.
als ie goed is ingereden, dan ga ik 's zondagochtend even proefrijden naar Oberhausen.... ben dan zo weer terug.
Eigenlijk is het een auto van tegenstrijdigheden, alleen de kenner ziet de bijzonderheden... maar ook de snelheid, in z'n 6 80km/h rijden is gewoon suf, te kalm, maar dan terug naar z'n 3 en even doortrekken naar 120km/h.
Iedere rit is weer een feest!
Tot de volgende ervaringen
xyxthumbs.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Gaaaaaaaaaaaaaaaaf, gefeliciteerd met je RS. Dat wordt genieten in hoofdletters!!!!!!
 

Ad_O2

Lid
Geen radio meer nodig, je motortje klinkt als muziek in de oren
680.gif

Heel veel rijplezier toegewenst!!!!
 
ben benieuwd waneer wij elkaar in den lande onderweg tegenkomen. ik zie geen rs's onderweg, ... mischien let ik niet op of zijn er gewoon niet zo veel?
 

Markie78

Nieuw lid
Super gefeliciteerd!!

Wat moet dat een lekker gevoel zijn. Ik ben langzamerhand aan het eind van mijn wacht Latijn en ik moet nog t/m de 26e maart wachten tot ik de sleutels van mijn identieke RS zal mogen ontvagen!

Ik wilde trouwens even kort mijn gal spugen over de laatste editie van de autoweek
icon_smile_dead.gif
! Hierin wordt alle lof wat ik tot nu toe in alle nationale en internationale pers over de RS tdi heb gelezen teniet gesproken: "hij verbruikt teveel", "hij is niet echt sportief", "hij stuurt te wazig", "wie zit er nou te wachten op dit soort autos" etc etc etc. ik geloof dat die mannen zich gewoon moeten houden bij het testen van Daihatsu Cuores en het kopieren van bestaande tests van Bugatti's en Ferrari's. Off topic maar moest het kwijt.

Ik wacht ook vol spanning op je foto's!
 
Test in autoweek was inderdaad niks. Autoweek is niet zo VAG minded, en er wordt zelfs gefluisterd dat ze gesponserd worden door Opel. In veel tests laten ze de Opels winnen.
Autoweek wil gewoon niet schrijven dat de skoda rs heel veel auto biedt voor het geld.
 

sitechris

Donateur
ik heb de test ook gelezen, maar de kritiek was vooral dat de auto net niet sportief genoeg was. Op zich mag dat best geschreven worden, want een Leon FR, een VW GTI zijn gewoon wat sportiever. Ze hebben voor de test die insteek gekozen, en minder naar zijn allround kwaliteiten gekeken. Te billijken imo omdat Skoda de auto ook als sportief op de markt zet.

Als je de auto allround gaat beoordelen (zoals in veel andere tests) scoort hij natuurlijk uitstekend omdat het allround gezien gewoon een fijne auto is, zoals elke Skoda Octavia.
 

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bgskoda</font><hr />

ben benieuwd waneer wij elkaar in den lande onderweg tegenkomen. ik zie geen rs's onderweg, ... mischien let ik niet op of zijn er gewoon niet zo veel?

[/ QUOTE ]

Ik woon ook in de Achterhoek. Eén van de andere RS-rijders woont in Lochem. Zo slecht staan je kansen dus niet...

Mag ik vragen bij welke dealer je je RS besteld hebt?
 

johann

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bgskoda</font><hr />

ben benieuwd waneer wij elkaar in den lande onderweg tegenkomen. ik zie geen rs's onderweg, ... mischien let ik niet op of zijn er gewoon niet zo veel?

[/ QUOTE ]

Je moet ook goed opletten, zeker bij de Combi. De verschillen zijn niet zo groot, enkelt een spoilertje en velgjes.
crazy.gif

Dus blijven opletten, zou ik zeggen.
 
RS is verder ook herkenbaar aan de ronde mistlampen voor + xenon lampen. Het leuke is dat je het niet direct ziet, maar wel direct voelt.
 

Daniel

Lid
@ bgskoda,je kan je bericht ook bewerken,dan was het maar een bericht geweest (tip).

En wat betreft de herkenbaarheid aan de voorkant van de O2 RS vind ik dat ie echt aan de kleine (vergeleken met die lelijken grote mistlampen van een normale O2) mistlampen te herken is,aan de xenonkoplampen niet,die hebben zoveel O2's.
 

johann

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Nou bij de O2 Combi is de bumper toch ook anders dacht ik!

[/ QUOTE ]

Zou kunnen, ik ben zo blij met m'n O1 RS, dat ik de O2 even vergat. Maar inderdaad, bij de O2 zijn de verschillen tussen de gewone en de RS groter. Reflectoren in de achter bumper!
shocked.gif
En meer?
 

Okki

Donateur
Sorry Johann, raak elke keer in de oorlog, omdat je een O1 hebt, maar een Avatar (plaatje) van een O2
blush.gif
 
Bovenaan Onderaan