De "Mijn Skoda App" en ongewenste updates...

MeGa

Nieuw lid
Er is bij de laatste update van Mijn Skoda een prettige en voor mij belangrijke feature verwijderd. Het gaat hier om de push-meldingen zoals auto in beweging, deuren geopend en gesloten, etc.. Ik heb hierin absoluut geen keus gehad of is er gevraagd of ik het hier mee eens was. De update is simpelweg doorgevoerd omdat "enkelen" de soms voorkomende tijdsvertraging als hinderlijk ondervonden. Tijdsvertragingen van hooguit soms 10 minuten en alleen bij een heel slechte internet verbinding...

Ik ben hier enorm in teleurgesteld en heb dit ook aangegeven bij de helpdesk. De reactie vanuit hen was kort en bondig, vrij vertaald: Niets aan te doen en ik heb het maar te accepteren. Dit vind ik een bijzonder slechte zaak. Ik werk zelf in de service en als ik zo met mijn klanten om zou gaan houd ik weinig tevreden klanten over. Updates moeten verbeteringen op welke wijze ook zijn.

Persoonlijk vind ik dat er op z'n minst een keus gegeven zou moeten worden al is het minstens terug te kunnen naar een vorige app-versie waarin de push-meldingen wel nog werken. De ideale oplossing zou in mijn ogen een extra "aanvinkveldje" in de app-instellingen zijn waarmee een ieder zelf kan kiezen wel of geen push-meldingen te ontvangen. Op die wijze is en blijft iedereen een blije Skoda-rijder...

Heeft iemand dit inmiddels ook ondervonden / gemist?

Groet, MeGa
 

rogierl

Senior Member
Yes, ik mis het ook erg. Ben bang dat er niet heel veel aan te doen is.
Overigens: het feit dat ze het op "afhankelijk van goede internetverbinding" gooien is bullshit. Ik zit zelf in de IT en trust me, verbindingen zijn meer dan snel genoeg. Het lijkt me meer plausibel dat PON het aantal events in hun systemen niet aankan. Ofwel: ze hebben er de resources niet voor over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Vaak kan je op websites als apkmirror.com oude versies van (Android) apps terugvinden. Helaas vaak niet voor specifiek Nederlandse apps, maar misschien kan je Mijn Skoda er toch wel vinden? Moet je alleen zorgen dat ie niet opnieuw (automatisch) geupdate wordt. En de vraag of Pon die functies nog wel server-side blijft ondersteunen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeGa

MeGa

Nieuw lid
Vaak kan je op websites als apkmirror.com oude versies van (Android) apps terugvinden. Helaas vaak niet voor specifiek Nederlandse apps, maar misschien kan je Mijn Skoda er toch wel vinden?......

Helaas Tees, daar was ik al wezen snuffelen. Apkmirror gebruik ik ook voor Android Auto, is binnen NL ook vrij "lastig" te downloaden. Mijn Skoda is daar iig niet te vinden... :nono:
 
Waardeloze update.
Eerlijk gezegd, het is bijna de enige functie van de app die voor mij waarde toevoegt.

Overigens, ik heb automatisch updaten uit staan en heb de oude app nog.
Geen idee in hoeverre het blijft werken.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
De app was op zichzelf al verouderd en vrij waardeloos, maar vanaf de update biedt hij me totaal niets interessants meer. Hopelijk komt er nog eens een update die ergens over gaat. Nog steeds een pincode intoetsen ipv Touch ID bijvoorbeeld, dat is toch helemaal uit de tijd.....
 

hemi24

Forumguru
Apps die me niet aanstaan verwijder ik altijd gewoon weer.

ik snap het gezever eigenlijk niet zo...

:pardon:

Soms kijk ik even hoe het staat met het brandstofniveau en veder is het handig als ik voor m’n werk moet invullen welke dagen ik thuis heb gewerkt.

Verder geniet ik gewoon lekker van mijn Kodiaq en daar heb ik geen app bij nodig!
 

hemi24

Forumguru
@Canon-Eye : :maakmegek:

Nee, maar als mijn vrouw de auto een paar keer mee heeft gehad naar haar werk en ik moet de volgende dag ergens heen, is het wel handig dat je dit vanaf de bank even snel kunt checken...

;)
 

EdK

Forumguru
is het wel handig
Heb je ook geen app voor nodig, is kwestie van de vrouw opnieuw opvoeden.
Schat je hebt hem gebruikt ?? jaja wel 3 keer !! Wel dan moet je hem ook nog even af tanken na het eten !
Anders ben ik morgen niet op tijd thuis !!

Noemt men ook wel bronbestrijding !!! :deuk:
 

KC!

Nieuw lid
@MeGa Helemaal mee eens. Ik heb de app bewust niet geupdate in de hoop dat de notificaties zouden blijven werken. Maar helaas.

alle zinvolle zaken zijn nu dus uit de app/PON module gehaald. Ik heb er dus niks meer aan en wil dus nu ook niet meer meewerken aan een of ander PON kastje die ongevraagd in mijn auto is gebouwd en allerlei gegevens registreert en doorgeeft aan de servers van PON...

De app reviews van mijn Skoda zijn ook echt heel slecht. Ik heb dit bezwaar (voor mij zinloos kastje in de auto) ook gemeld bij Skoda.

mijn vraag is nu of iemand weet hoe ik dit kastje uit mijn auto verwijder of de onklaar maak. Echt eruit of de simkaart eruit of de stroom eraf en dus niet alleen afmelden in mijn Skoda of de mijn Skoda app van mijn iPhone verwijderen. Dit, totdat de mijn Skoda app verbeterd/zinvol is (misschien onterechte hoop...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@KC! volgens mij heb je een bericht met dezelfde strekking ook al in een ander topic geplaatst, direct onder een post van @Antera, die aangeeft dat hij dit voor een ander wel kan en wil doen.
Misschien moet je hem gewoon een PB sturen i.p.v. hier in meerdere topics hetzelfde gal te spuwen?

:arghh:


Als je trouwens gewoon in Google had gezocht op "mijn skoda uitschakelen" was je bij het volgende uitgekomen:

https://www.skoda.nl/over-skoda/vee...oe ik dat?,Mijn ŠKODA Module inactief gemaakt.
 

Wullum

Actief lid
Ennehhh, niet alleen PON bouwt die kastjes in, ook in mijn Duitse, origineel op duits kenteken geleverde, Octavia 3 FL zit zo'n kastje met koppeling naar de backbone bij Skoda Deutschland...
 

Kev

Lid
Iemand die weet hoe het nu eigenlijk zit met de my Skoda app en de functies die je vanaf afstand kan bedienen? Ik kan de auto vergrendelen/ontgrendelen met de app, maar ik lees overal dat claxoneren en lichten laten knipperen ook moet gaan? Ik zie geen enkele manier hoe...
 
Bovenaan Onderaan