De lang verwachte tuning perikelen

LaurensOfferman

Actief lid
Na aanleiding van mijn korte update (2) hier nog wat aanvullende foto's o.a. Delen van het nieuw remsysteem, en de intercooler waar ik nog niet zeker van ben of deze gebruikt gaat worden I. V. M. Ruimte issues.
intercooler HPS.jpeg nieuwe klauwtjes.jpeg

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LaurensOfferman

Actief lid
Leuk project
Ben benieuwd als alles gemonteerd is op welk vermogen/koppel je uitkomt.
Verstandig om ook gelijk een remmenupgrade te doen
Ja klopt, aangezien de standaard remmetjes wel in orde zijn maar ook iets meer en dan... Over de kruising vliegen haha

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Laurens heb je ook gegevens over de turbo, bijvoorbeeld welk debiet aan lucht ie kan leveren en wat voor laaddruk je wil gaan gebruiken voor de turbo?

Wat de intercooler betreft, bij bijvoorbeeld de Ibiza zit ie volgens mij achter de ondergrill, dat zou bij de Fabia toch ook moeten kunnen?
 

LaurensOfferman

Actief lid
Laurens heb je ook gegevens over de turbo, bijvoorbeeld welk debiet aan lucht ie kan leveren en wat voor laaddruk je wil gaan gebruiken voor de turbo?

Wat de intercooler betreft, bij bijvoorbeeld de Ibiza zit ie volgens mij achter de ondergrill, dat zou bij de Fabia toch ook moeten kunnen?
Hey Cordoba leuk van je te horen, ja heb een kleine chart waar de meeste info opstaat, neem even aan dat je wel technisch bent. Qua laaddruk weet ik nog niet helemaal, laag beginnen opbouwen aangezien ik Phil nog niet helemaal ken en zijn voorkeuren betreffende de intercooler is dat wel een strak plan, was ook mijne maar hij is wat groot van stuk en wil geen haken en ogen uit de bumper maar lekker standaard. Eventueel nog andere ideeën? Boven op wordt lastig I.v.m. Geen flow. Onderzijde is wel oké maar problematisch met steenslag etc. Anders niets anders dan een kleinere kopen.

P.s. Ga werken met een elektronisch druk controller dus kan hem al rijdend ophogen, eventuele plannen voor voorbereidingen op ethanol 85 zijn ondertussen ook van de partij!

Gr. IMG_20180805_202112.jpeg

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Ik zal even kijken of ik foto's van een Ibiza met intercooler voor je kan vinden (ik zie meer foto's van Leon 1M met dit soort zaken). Als ik het even snel grof bereken kom ik voor een 1.4 blok bij 6000 rpm op een airflow van 20-21 lbs/min, dus zit je wel aardig onderin de karakteristieken van deze turbo.

In een heel grijs verleden zelf wel eens aan het rekenen geweest om mijn Golfje met standaarddieselblok (50pk) van een turbo te voorzien zoals die in de latere versies leverbaar was.
Bij het vooronderzoek kwam ik zoveel extra kosten tegen (andere inspuiting nodig vanwege hogere druk), andere krukaslagers, zwaardere brandstofpomp) dat ik na het bekijken van de bijkomende kosten het idee heb laten varen, zeker omdat het voor mij een daily driver was, waar ook hoge betrouwbaarheid van werd gevraagd.
 

LaurensOfferman

Actief lid
Ik zal even kijken of ik foto's van een Ibiza met intercooler voor je kan vinden (ik zie meer foto's van Leon 1M met dit soort zaken). Als ik het even snel grof bereken kom ik voor een 1.4 blok bij 6000 rpm op een airflow van 20-21 lbs/min, dus zit je wel aardig onderin de karakteristieken van deze turbo.

In een heel grijs verleden zelf wel eens aan het rekenen geweest om mijn Golfje met standaarddieselblok (50pk) van een turbo te voorzien zoals die in de latere versies leverbaar was.
Bij het vooronderzoek kwam ik zoveel extra kosten tegen (andere inspuiting nodig vanwege hogere druk), andere krukaslagers, zwaardere brandstofpomp) dat ik na het bekijken van de bijkomende kosten het idee heb laten varen, zeker omdat het voor mij een daily driver was, waar ook hoge betrouwbaarheid van werd gevraagd.
Ja klopt maar daardoor wel heel potent en mogelijk weinig turbo lag. Ja super als je wat vindt hoor ik het graag!
Zelf aan het denken 2 kleine te nemen en schuin te monteren in de motor ruimte voor aan het blok met lucht toevoer vanaf de gril (verse lucht) heb een 3d printer ter gebruik dus kan mooie kelken maken (lekker one of a kind) ja de kosten zullen hoger uitvallen maar ben zo gek op Phil de Faab en wil de kleine rakker een kans geven om een mooie vette BMW/golfje R eens van katoen te geven!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Wat de bescherming tegen steenslag betreft: ik had destijds op de condensor van mijn Fabia I een beschermrooster tegen steenslag geplaatst. Als jouw intercooler dezelfde afstand tussen de koelkanalen heeft, kun je hetzelfde beschermrooster (origineel Vag) gebruiken. Roostertje kostte destijds iets van 8 euro.
 

LaurensOfferman

Actief lid
Wat de bescherming tegen steenslag betreft: ik had destijds op de condensor van mijn Fabia I een beschermrooster tegen steenslag geplaatst. Als jouw intercooler dezelfde afstand tussen de koelkanalen heeft, kun je hetzelfde beschermrooster (origineel Vag) gebruiken. Roostertje kostte destijds iets van 8 euro.
Oké, heb je een link ofzo van dat rooster?? Misschien wel een strak plan

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb even gezocht op het forum: Het onderdeelnummer: 1K0 820 746 is het rooster, met dank aan @Monteurtje die het hier op het forum geplaatst heeft. Het rooster zelf kun je met een tang op maat knippen, bij mijn Fabia was het ook te breed en is in de breedte op maat geknipt.
 

LaurensOfferman

Actief lid
Ik heb even gezocht op het forum: Het onderdeelnummer: 1K0 820 746 is het rooster, met dank aan @Monteurtje die het hier op het forum geplaatst heeft. Het rooster zelf kun je met een tang op maat knippen, bij mijn Fabia was het ook te breed en is in de breedte op maat geknipt.
Super kerel ik ga me er eens in verdiepen!
Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan