Led of xenon in projector koplampen van de Fabia 3

EdK

Forumguru
Alleen zeker te doen met een chinese vcds kabel ? :pardon:

Maar dank je @Ronnie, morgen is ff kijken of ik die ergenis ook kan aanpassen....
 

Ronnie

Forumguru
Denk dat het met de originele kabel ook kan, ik heb inmiddels een chin. kloon in de Nederlandse taal,
werkt voor mij een stuk prettiger en sluit eventuele fouten zo goed als uit......
@EdK , als je gaat aanpassen komt er eerst een waslijst aan mogelijkheden, onder allerlei verlichting aanpassingen komen de "Zugangskontrollen", ongeveer op de helft van de lijst
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Goed om te weten dat dit aangepast kan worden, bij mijn F1 weet ik niet meer of het nog wel ging met contact uit en sleutel er in, maar in de F3 in elk geval niet als het contact uitstaat.
 

Ligflits

Senior Member
Vandaag nog een kleine ergernisje verholpen; Als je uit de auto stapte met het raam nog (deels) open, dan moest ik eerst de auto weer op het contact zetten om het raam te sluiten. (De Fabia III van voor de FL hebben namelijk nog geen comfortmodule, na 2017 wel volgens mij).
De oplossing was om STG 9 aan te passen, nu kan ik het raam (alleen van het bestuurdersportier) ook zonder contact aan omhoog en omlaag bewegen.
"op-slot-knop" ingedrukt houden. Daarmee sluit je alle elektrische ramen.
En door de "van-slot-knop" ingedrukt te houden kun je alle elektrische ramen op afstand openen. (handig in de zomer om -lopend naar de auto- alvast de hitte uit de geparkeerde auto te laten waaien)
 

Ligflits

Senior Member
Ok, dat wist ik niet. Omdat dit al zo werkte op mijn fabia 2 uit 2011, ging ik er van uit dat dat wel standaard werkte op alle latere auto's. En zeker een fabia 3
 

VAG-man

Forumguru
Dit werkt alleen als je een comfortmodule hebt(Na 2017), ik heb het dus nogniet(2016).

Loopt Skoda dan zo achter t.o.v. andere VAG-producten?
Dit had ik al op mijn Audi uit 1985. Sluiten en openen van ramen met je afstandsbediening.

Edit: Nee dit was een andere Audi uit 2003.
 

Ronnie

Forumguru
Loopt Skoda dan zo achter t.o.v. andere VAG-producten?
Dit had ik al op mijn Audi uit 1985. Sluiten en openen van ramen met je afstandsbediening.

Edit: Nee dit was een andere Audi uit 2003.
Mijn vorige Fab I Elegance uit 2005 had het ook al, maar op het duitse "motortalk" gelezen dat het op de Fab III
wegbezuinigd was met de reden dat slechts een van de vier portieren een "einklemmsicherung" had, en dat het dus te gevaarlijk voor kinderhandjes zou zijn met afstandsbediening. ( ja,ja)
Een insider vertelde daarop dat het te maken had met de modelpolitiek van "waakhond" VW, zo mochten er niet al teveel
snufjes en gadgets komen op de Fab III om niet te dicht bij de VW Polo te komen.
Dit enkele raammodule is ook niet met de A.B. te bedienen.
Na 2017 (F.L.) zit de functie toch weer op alle ramen en is er dus weer een STG 46 (comfortmodule) ingebouwd, omdat er errug veel commentaar op het wegbezuinigen was........
 

Ronnie

Forumguru
Neem een originele VCDS-kabel en geen Chinese kloon. Dat is jouw fout.
Ik wil na een lange tijd zoeken hier toch even op terug komen, volgens mij is het niet mogelijk om de koppelingsslijtage van een 2016 DQ200 DSG7 te meten met VCDS, op alle fora welke ik heb doorgespit heb ik er niets over gevonden.
Ook niet op de site van Ross-Tech. Gerrit Speek behandeld volgens mij een ander type bak, of eentje met oudere software/protocollen. Bij geen van de versies die ik nog in mijn bezit heb (4.06, 9.05, 15.06 of mijn laatste 19.6.2) verschenen de meetwaardeblokken. Blijkbaar toch een ander protocol?
 

EdK

Forumguru
Dit werkt alleen als je een comfortmodule hebt(Na 2017), ik heb het dus nogniet(2016).
Met mijn Fab 3 van 2017 heb ik ook deze luxe van geen comfort module.
Dus geen ramen met AB open/dicht kunnen doen.
Afijn de bekende die jij ook al roept..
Hadden van mij de voordeuren met comfort modules mogen uitvoeren en dan achter gewoon weer met de hand raam zwengel !
 

Canon-Eye

Forumguru
Hadden van mij de voordeuren met comfort modules mogen uitvoeren en dan achter gewoon weer met de hand raam zwengel !
Daar heb ik me 7 jaar lang aan geërgerd toen ik een 1995 Polo reed: ik vond het van de voorafgaande Audi80 juist zo prettig dat ik beide achterramen rijdendeweg met een knoppie op een kier naar behoefte kon zetten. Betere ventilatie en minder herrie en waaien om de kop dan met de voorramen op een kier...
 

turboturbo

Forumguru
Triestig om te lezen idd; bij de Octavia 1 was het zelfs al mogelijk om de ramen met ab de sluiten en openen. En toen werd het ook al niet geactiveerd afgeleverd. Heeft dus ruim 20 jaar moeten duren....
 

EdK

Forumguru
De aanpassing is ook geplaatst in het VAG-Com/VCDS topic.

STG 09 Zentralelektrik
Anpassung
Zugangskontrolle 2 Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen

(12)-Zugangskontrolle 2-Freigabenachlauf FH bei Kl 15 aus, nicht aktiv
auf aktiv setzen

(13)-Zugangskontrolle 2-Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen,aktiv
auf nicht aktiv setzen


En bij mij blijkbaar toch weer niet mogelijk
Kan de velden wel vinden in de lange lijst
Kan ze selecteren en kan ze aanpassen
En dan zeg ik DO IT en dan........ krijgen we onderstaande melding als printscreen

VCDS.jpg
 

Ronnie

Forumguru
Heb je de toegangscode ingevoerd? (31347 )Dan kun je op ja klikken en wordt de verandering actief.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Die heb ik niet ingevoerd , en die voer ik in op veld links onderin wat je op print screen ziet staan ?
 

EdK

Forumguru
Is het inmiddels gelukt?
Vandaag helaas nog geen tijd gehad !
Al heb ik vrij ( laatste week ) heb ik het nog drukker dan bij de werkgever.
Maar hoop het nog voor weekend gedaan te hebben, want anders word het pas weer september als ik weer 25 vrije werkdagen heb....
 
Bovenaan Onderaan