Led of xenon in projector koplampen van de Fabia 3

Ronnie

Forumguru
Die paar keer dat ik er nu in heb gereden heb ik het als zeer prettig ervaren.
Ik moet nog wel wennen aan de wegrijhulp, met name bij mijn oprit(deze loopt flauw omhoog) dan altijd de voet bij de rem, anders gaat het te hard.
Nee, tot nu toe totaal geen spijt van de aankoop, auto is goed onderhouden (met onderhoudshistorie, weliswaar in het spaans), ik moet nog even een paar dingen uitzoeken zoals wanneer de riem vervangen moet worden enz.
Morgen wordt de buitentemperatuur een stuk beter, dan kan ik de kras op de voorbumper (linksonder) wegwerken met de verfspuit.
De faab bevalt goed!
 

Ronnie

Forumguru
Vandaag de koppelingen van de DSG7 uitgelezen, ik was wel benieuwd naar de status.
Uitgelezen met VCDS 16.8
Koppeling 1 14%,
Koppeling 2 14,8%.
Dit zegt mij niet zoveel, op de site van Gerrit Speek staat "nieuw is ong. 11mm en op is ong. 17mm.
Dit is dus een andere benadering van de cijfers.
Of heb ik in het drop-down menu de verkeerde blokken "clutch" genomen?
Het MQB platform geeft geen meetwaardeblokken weer.
Doe ik iets fout?
 

turboturbo

Forumguru
:pieker:

33206378_ml-768x666.jpg
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ja, ik ben ook erg benieuwd waarom je die geïmporteerd hebt.
Ik heb vorig jaar mijn F3C DSG met vele opties uit 2015 ingeruild. Ben dan ook erg benieuw of eigen import zinvol is.

Maar wel veel rijplezier toegewenst! Ik vond het een heerlijke auto.

grtss
 

Ronnie

Forumguru
Het was een beetje een gok, maar een kennis van mij heeft toegang tot internationale dealer-veilingen.
Ik vroeg hem eens te bieden op een Fabia3 als er eentje voorbij kwam.
Toen deze voorbij kwam heeft hij geboden, hij werd 1 keer overboden, en toen het beslissende bod uitgebracht.
De prijs was minder dan de helft van wat de eenzelfde auto hier zou moeten kosten.
Hier komt dan transport(Spanje-NL), BPM en keuringskosten bij op maar dan nog is de prijs ruim 30% lager dan in NL.
Het enige mankement waren 2 krassen,(zijn al weggewerkt) eentje linksonder op de bumper en eentje linksachter onder aan de bumper.
Voor de rest ziet de auto er als nieuw uit, zowel van binnen als van buiten, en de onderhoudshistorie van de dealer was ook aanwezig. Conclusie: het was nogal omslachtig, maar financieel zeer aantrekkelijk!
 

Ronnie

Forumguru
Vandaag maar eens weer een beetje creatief bezig geweest.....
Ik las op het FabIII forum dat @EdK interesse had in een achteruitrijcamera, en daar had ik ook wel oren naar.
Kortom: zo'n dingetje in de handgreep van de achterklep met 170 gr. kijkhoek besteld bij onze grote vriend Ali voor €28,-en vorige week vrijdag kwam het dingetje binnen.
Tot mijn grote verbazing zat er ook een filter bij voor de directe voeding via het achteruitrijlicht. Ik was n.l. al van plan om het middels een relais te voeden, dit was nu niet nodig!
Vandaag het hele zaakje ingebouwd, (doet wel een beetje pijn om zo de zaag in de achterklep te zetten), ik heb een Fab van begin 2016 en blijkbaar nog de kleine handgreep, en het gat moest dus groter naar 10,4 x 3,6 cm.
Mijn Bolero had nog een hercodering nodig, (stg 5F Byte 19 bit 4) ook even gedaan en ik mag dan voldaan terugkijken naar deze dag........ IMG_0026.JPG IMG_0027.JPG
 

EdK

Forumguru
doet wel een beetje pijn om zo de zaag in de achterklep te zetten)
Tsja ik (@Antera ) hoefde dan niet het gat groter te zagen daar ik er één uit tsjechië toendertijd had besteld en al een 1,5jaar stof lag te happen.
Maar heb jij nu ook een slang van de ruitenwisser doorgetrokken zodat je cameralens ook word gereinigd zodra je je achterruit ook schoon spuit ?

Verder zit het er nu een 2 a 3 maanden in en naar alle tevredenheid.
 

Ronnie

Forumguru
Nee, ik had er eentje zonder sproeier besteld, ik persoonlijk vind dat een zinloze optie.
Op mijn camper heb ik ook een camera en uit ervaring weet ik dat hij maar mondjesmaat vervuild, af en toe er een keer met de vinger erover is voor mij voldoende.
 

Ronnie

Forumguru
Vandaag nog een kleine ergernisje verholpen; Als je uit de auto stapte met het raam nog (deels) open, dan moest ik eerst de auto weer op het contact zetten om het raam te sluiten. (De Fabia III van voor de FL hebben namelijk nog geen comfortmodule, na 2017 wel volgens mij).
De oplossing was om STG 9 aan te passen, nu kan ik het raam (alleen van het bestuurdersportier) ook zonder contact aan omhoog en omlaag bewegen.
 
Laatst bewerkt:

Ronnie

Forumguru
De vorige van mij uit 2005 had het ook, en dat was reuze handig......
En waarschijnlijk mis ik het daarom ook.
 

EdK

Forumguru
De oplossing was om STG 9 aan te passen, nu kan ik het raam (alleen van het bestuurdersportier) ook zonder contact aan omhoog en omlaag bewegen.
Kun je dat uitgebreider posten
Neem aan dat je het de VCDS kabel hebt gedaan ?
 

Ronnie

Forumguru
De aanpassing is ook geplaatst in het VAG-Com/VCDS topic.

STG 09 Zentralelektrik
Anpassung
Zugangskontrolle 2 Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen

(12)-Zugangskontrolle 2-Freigabenachlauf FH bei Kl 15 aus, nicht aktiv
auf aktiv setzen

(13)-Zugangskontrolle 2-Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen,aktiv
auf nicht aktiv setzen
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan