Led of xenon in projector koplampen van de Fabia 3

Ronnie

Forumguru
Afgelopen vrijdag toch maar overstag gegaan, een witte Fabia III Combi Style uit 2016 aangeschaft.
De Fabia is voorzien van een 1.2 TSI met 110 pk en DSG 7, en verder behangen met bijna alle mogelijke opties.
Ik moet nog even wachten met uitzoeken wat er allemaal opzit, het is n.l. een spaanse auto en het duurt nog een dag of 10 voordat hij hier thuis is.
Maar zoals ik de optielijst (in het Spaans gemaild) kon bekijken zit er bijna alles op zoals Ledverlichting, hilhold, asr, navigatie en audiopakket enz.
Gekozen voor bwjr. 2016 in verband met de nog te betalen BPM.
Na 12(!) jaar probleemloos rondgereden te hebben in mijn Fabia Combi FL Elegance uit 2005 met LPG G3 vond ik het nu wel tijd voor iets anders ........
Het onderstel is vrijwel gelijk gebleven, maar motorisch en cosmetisch ziet het er toch wel heel anders uit!
Nu nog mijn "oude" Fabia verkopen.....
 

EdK

Forumguru
zoals Ledverlichting
Ga er mar vanuit dat dit de dagrij verlichting alleen is !
Ik heb voor de Fab3 nog geen full led gezien.. of je moet zelf aan de hobby gaan.

Enne gefeliciteerd, zal een cultuurschok zijn van Fab1 naar 3..
 

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd Ronnie, je kunt vast beginnen met het instructieboekje lezen, dan heb je dat voor een aardig deel gehad als de auto er is. Wat ik bij mijn F3 gedaan heb, is in de kunststofbekleding van de rechter D-stijl ook een gat gemaakt om daar op dezelfde plek als links ook een 2e kofferbaklampje te plaatsen (en doorgekoppeld naar het standaard kofferbaklampje, en niets aan de originele bedrading veranderd, maar een extra lampje van de sloop gepakt om dat als tussenliggende connector te gebruiken.

De F3 heeft trouwens een eigenaardigheid: als je tijdens het rijden het dashboardkastje opent, krijg je een melding dat de kofferklep niet goed dicht zit.

In aanvulling op EdK: standaard is de DRL led, en de kentekenverlichting, in elk geval bij mijn exemplaar (van dec. 2016)
 

EdK

Forumguru
Ojah de kentekenverlichting is ook nog LED
En vraag me alleen af doordat het spaans geimporteerd is of het mediasysteem en MDF wel in NL is in te stellen of dat je spaans moet gaan leren ?
En met je navi / media unit heb je ook nog mogelijkheid tot achteraf monteren van achteruitrij camera , mits je daar behoefte aan hebt ?
 

Fabia 123

Forumguru
@ronnie1964 Gefeliciteerd.
De led-verlichting is de dagrijverlichting en de stadslichten. Audio pakket is rekbaar begrip. F3 is breder en zuiniger. Voor navigatie: kijk of de juiste landen erin staan en laat de nieuwste versie erin zetten voor aflevering.
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Ik ben ook van de F1 combi aut naar de Fab 3 combi DSG gegaan.
Nog dakdragers gewenst?

Trouwens ik ben erg nieuwsgierig naar de prijsindicatie. Ik heb in oktober mijn F3 Style ook met veel opties ingeruild.

Feli & grtss
 

fanSkoda-VW

Donateur
De F2 was toch smaller en hoger ook? Of leek in ieder geval zo.
Mijn oude avatar liet ze alle 3 zien de F1, de F2 (hand, met 1,6 motor), en de laatste F3. Klik maar op de foto.
De F3 combi is een heerlijke reisauto geweest met een geweldige bagageruimte.

grtss
 

Bijlagen

  • 23-04-2015 Fab 3 C 3e.jpg
    23-04-2015 Fab 3 C 3e.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
De F2 was de naam fabia niet waardig heb ik altijd gevonden....

Zag / ziet er niet uit !!

Sorry F2 eigenaars
Was mss idd niet moeders mooiste maar wel absoluut een Fabia. Voor een beperkt budget, veel wagen terugkrijgen. Zeker met de combi.
 
Bovenaan Onderaan