De grote interieur schoonmaak

Boezzie1407

Nieuw lid
Ik heb afgelopen weekend de tijd eens genomen om de S2 aan de binnenkant grondig te reinigen/detailen.
De gebruikte producten zijn:
Stofzuiger uiteraard!
APC 1/10 verdund van Auto Finesse.
Meguiars interior quick detailer
303 Aerospace protectant
Detailing brush
Upholstery brush

Het slachtoffer vóór de poetsbeurt:
IMG_1296.JPG IMG_1295.JPG IMG_1298.JPG IMG_1299.JPG IMG_1305.JPG IMG_1310.JPG

Eerst de voetmatten eruit en grondig stofzuigen. Niet met een extractie gedaan, want deze heb ik nog niet. (Staat wel op m'n lijstje!)
Resultaat van de matten:
IMG_1297.JPG

Dan de rest aangepakt en na een uurtje of anderhalf (grote wagen he )...
IMG_1307.JPG IMG_1308.JPG IMG_1311.JPG

Heb ook nog wat strepen e.d. uit het deksel van het handschoenkastje gekregen... m'n vrouw heeft er een aardje van weg om haar handtassen steeds aan het voeteneinde van de passagierskant te zetten. Ze neemt deze dan vanuit de bestuurderszetel uit de wagen, zodat deze lekker schuurt tegen het; jawel, handschoenkastje. Dit laat dan lekker gekleurde strepen na die je met gewoon water met geen stokken wegkrijgt!
 

Boezzie1407

Nieuw lid
Uiteindelijk bleek het een klein laagje plastic te zijn. Met echte lederen (duurdere) handtassen heb je dit niet of veel minder imo. De goedkopere versies hebben een laagje plastic aan de buitenzijde of toch zeker aan de randen. Met een APC of met interieur detailer een microvezel doek bevochtigen en dan goed wrijven duurt even, maar het resultaat is bevredigend
 

H@RM

Senior Member
100-pcs-lot-font-b-melamine-b-font-font-b-sponge-b-font-Magic-font-b.jpg

Melamine sponsjes verkort de boentijd op die strepen, aanzienlijk de volgende keer ;)

Heb je het leer na behandelen wel opnieuw gevoed? APC kan leer behoorlijk uitdrogen
 

Boezzie1407

Nieuw lid
100-pcs-lot-font-b-melamine-b-font-font-b-sponge-b-font-Magic-font-b.jpg

Melamine sponsjes verkort de boentijd op die strepen, aanzienlijk de volgende keer ;)

Heb je het leer na behandelen wel opnieuw gevoed? APC kan leer behoorlijk uitdrogen

Thnx voor de tip ivm de sponsjes!
Het leder heb ik NIET behandeld met de APC! Enkel met een vochtige doek... APC voor op het dashboard en de deurpanelen gebruikt
 

H@RM

Senior Member
Ondanks je het leer niet met APC heb afgenomen is het nog steeds raadzaam om het leer te voeden om het in top conditie te houden. En voor de mooi, eigenlijk meerdere keren per jaar.
 

DannyG

Forumguru
Ondanks je het leer niet met APC heb afgenomen is het nog steeds raadzaam om het leer te voeden om het in top conditie te houden. En voor de mooi, eigenlijk meerdere keren per jaar.

Hoe zit het eigenlijk met de versnellingspook en stuur. Dat is ook van "nep"leder. Ik poets deze één maal om de maand met een vochtig zeemvel. Desondanks begint aan de zijkant van de pook een doffe plek te ontstaan (zoals ook anderen hier op het forum al hebben aangehaald).
Zou dat te vermijden zijn met een lederonderhoudsproduct?

Thx ;).
 

Highway

Forumguru
Zover ik weet:

Stuur, pook en handrem handvat zijn echt leder (bij mijn S2 ieder geval)
Stoelen - delen waar je op zit volgens mij echt leder, de rest nep leder.

Betreffende een leder onderhoudspakket.

Mijn stuur begint ook behoorlijke slijtage te tonen (niet kapot, maar kleur veranderd). Reinigen en voeden met gliptone producten zorgt er niet voor dat de kleur terug komt.

Ik heb al de nodige producten in huis om deze opnieuw te kleuren (colourlock) maar kan nog niet zeggen of dit de kleur repareerd gezien ik deze nog niet heb gebruikt.
 

Okki

Donateur
m'n vrouw heeft er een aardje van weg om haar handtassen steeds aan het voeteneinde van de passagierskant te zetten. Ze neemt deze dan vanuit de bestuurderszetel uit de wagen, zodat deze lekker schuurt tegen het; jawel, handschoenkastje

Hahaha, het is ook overal hetzelfde.....
 

Boezzie1407

Nieuw lid
@Harm: het leder is ongeveer een maand geleden gereinigd en gevoed met de producten van Colourlock, dus was bij deze niet nodig.
Wel heb ik zoals @DannyG aangeeft ook last van vlekken op de pook. Er komt dan ook veel vettigheid van je handen in het leder. Ik heb de pook proberen te reinigen met de milde reiniger van CL, maar zelfs na meerdere hits bleven mijn pogingen zonder resultaat. Misschien moet ik de sterke reiniger eens proberen? Ik zou het alleen zonde vinden moest ik enkel en alleen voor de pook zo'n fles moeten aanschaffen.
 

H@RM

Senior Member
@Highway
Mocht het kleurverschil enorm zijn kun je altijd het hele stuur behandelen.

@Boezzie1407
Heb je een foto? Vrees met grote vrezen dat het eerder ook al slijtage is dan dat het vervuiling is
 

Cordoba

Forumguru
Als ik het goed zie, gaat het om de pookknop en ziet de pookzak er goed uit. Misschien kijken naar een andere pookknop (van ander type, maar wel zelfde schakelpatroon) die langer mooi blijft.
 

turboturbo

Forumguru
Weet iemand een tip voor het wegkrijgen van die vele kleine rondspringende zandkorrels als je het tapijt op de vloer aan het stofzuigen bent?

Het tapijt in mijn auto is een beetje langharig geworden (slijtage) en de zandkorrels blijven daar lekker aan vast zitten. Ik kan stofzuigen wat ik wil maar ik krijg een restant van het zand er niet van af. Als ik wat klop met de stofzuiger mond dan springen ze wat rond maar ze gaan niet de stofzuiger slang in.

Toevallig had ik vandaag een extractor / taptijreiniger voor mijn stoelen gehuurd en zelfs daarmee kreeg ik het niet goed schoon (nat afzuigen dus)
 

Cordoba

Forumguru
Het kan zijn dat je niet de juiste zuigmond had, als je met een paar verschillende zuigmonden kunt experimenteren kun je kijken wat het beste werkt. Mijn ervaring is dat je bij tapijt met veel zand, eerst een keer globaal het meeste zand weg moet zuigen en dat daarna nog een keer met meer precisie moet herhalen. Ik gebruik vaak het kierenzuigermondstuk, om alles uit het tapijt te krijgen, of soms het brede mondstuk met klein borsteltje. Dat kleine borsteltje laat zand omhoogspringen onder het mondstuk waardoor het opgezogen kan worden.
 
Bovenaan Onderaan