De Faab van Des.

Desperado

Forumguru
Nog niet eens een eigen topic over de Faab.
Eigenlijk wilde ik dat ook pas doen als het weer mooi weer is en enkele simpele aanpassingen zijn gedaan.

Sinds 18-09-2020 hebben we de Faab in bezit met een kilometerstand nu van bijna 170.000
Bij aflevering is de distributieketting vervangen en de auto is inmiddels en keer terug geweest voor een olielekkage. Dit bleek een lekke krukaskeerring te zijn.
Gisteren is de Faab bij VAG Techniek geweest en lichtelijk gekieteld.
De belofte was minimaal 130pk en 220Nm, en ondanks dat er geen uitdraai van is was ik er binnen een kilometer al achter dat er aardig meer vermogen onder de motorkap verstopt was dan eruit kwam.
Het hogere koppel is fijn voor de caravan die zo ongeveer 1000 kilo weegt. Aangezien de Faab 1200 mag trekken is iets meer koppel wel prettig.

In de planning staat nog remklauwen en trommels zwart verven, spatlappen in kleur monteren, radio vervangen. Meerdere foto's volgen dan ook wel.
IMG_5139.JPG
 

JeSko

Forumguru
Mooi wit is nooit verkeerd :thumbsup:

Ik moest gisteren trouwens aan je denken Des, smaakte me en ik lust normaal geen bier, maar misschien geld deze ook niet als echt bier ;)

20210319_141300_copy_1512x2016.jpg
 

Duijzer

Donateur
Mooie auto! Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, ‘spatlappen in kleur’
Bij spatlappen denk ik aan die rubberen reclamebanners die je achter de wielen van een vrachtauto ziet, of aan die maandverbandjes die men vroeger onder een Opel Kadett hing om te voorkomen dat je binnen een jaar de onderkant moest overspuiten.
Als ze dan ook nog wit zijn wordt ik toch wel benieuwd hoe dat op een Fabia staat..
 

EdK

Forumguru
Bij spatlappen denk ik aan die rubberen reclamebanners die je achter de wielen van een vrachtauto ziet, of aan die maandverbandjes
Zooooooooo wat loop jij achter zeg..............:D
Zou zeggen kijk eens bij superskoda.com daar zie je ze, mits je ze herkent....

Maar @Desperado zou ze voor je in kleur spuit maar goed opruwen en in primer zetten.
Ben bang dat anders de lak er zo weer vanaf komt.
Heb zelfde gehad bij dakspoiler van de Yeti, is wel weer door spuiter over gedaan onder garantie.
 

Cordoba

Forumguru
@Desperado Met behulp van de tekst herken ik de vloertegels die in het hok op de hoek van het pand liggen. Foto vanuit de wachtruimte gemaakt? (was nog niet klaar de laatste keer dat ik er was).
 

Duijzer

Donateur
Zooooooooo wat loop jij achter zeg..............:D
Zou zeggen kijk eens bij superskoda.com daar zie je ze, mits je ze herkent....
:tegek:Heerlijk even stangen:maakmegek: Ik weet hoe ze eruit zien hoor, heb ze zelf nog verkocht.
zijn al lang geen rubber flappen meer, maar meer spatbordverlengers.
Ik vind het zelf niet mooi, maar ieder zijn smaak he. En bij een witte helpt het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan