De F3 Combi, het Skoda fietsenrek en andere fietsendragers

Voor de combirijders:
Skoda had tot voor kort een fietsenrek in de catalogus staan dat paste in de Fabia 2 Combi, Octavia Combi, Roomster en Yeti (zie plaatje). Zou voor mij een ideaal ding zijn. Ik zie het rek niet meer op de website, maar er staan er een paar op marktplaats. Weet iemand misschien of het ook in de Fabia 3 combi past?

Zijn er ook fietsers met een Fabia 3 Combi zonder trekhaak die een andere oplossing hebben gevonden, en hoe bevalt die? (ik bedoel dus anders dan de fietsen gewoon achterin slingeren).

Alvast hartelijk dank!

shop_items_catalog_image158873.jpg
 

Ridley

Forumguru
Daarvoor laat ik mijn pa de trekhaak bestellen

Maar hij heeft zo'n ding als op de foto zelf gemaakt. Werkt perfect (hij is net terug uit Frankrijk met een fietsmaat). De achterbak is langer als de F2, de hoogte is echter lager waardoor hij zijn fietszadel moest demonteren (vaste zadelpen). Hij was geloof ik 50 euro kwijt aan materiaal. Hij zet de dwarsdrager vast met spanbanden. Heeft geen lengte balken, maar zet achterwiel in showroomhouder. Staat als een huis.
 
@Ridley dank voor je reactie! Zou je misschien een fotootje kunnen plaatsen?

Wat je vader heeft gefixt klinkt goed maar ik begrijp het nog niet helemaal, of althans het is toch iets anders (daarom niet minder ofzo). Bij de Skoda drager zitten de fietsen vast op de voorvork en staat de achterkant gewoon los.

Verder blijft mijn vraag staan: past het Skoda rek in de Fabia 3 Combi, dus kun je 'm ook in de Fabia 3 vast zetten?
 
Bovenaan Onderaan