De eerste vergelijkende test met SuperB 2

EdK

Forumguru
Net even de Auto Review nummer 9 in mijn handen gehad bij de SuperM(arkt)

Staat een vergelijkende test in van de SuperB 1.8 TSI met als tegenstanders de Ford Mondeo 2.3 16V aut. en de Mercedes C180 kompressor !

En tja zoals bijna wel verwacht komt daar de SuperB als winnaar uit !

Hij komt eruit als winnaar door zijn gigaruimte , afwerking en materiaal gebruik van hoog nivo, fijne motor en versnellingsbak als een van de beste

Hierdoor de terechte en overtuigende winnaar volgens Auto Review
 

sitechris

Donateur
Deze week is in de Duitse Autozeitung een Mercedes E220CDI aangetreden tegen de Superb 170 pk 2.0 TDI. De uitslag:
Mercedes : 3010 punten
Skoda: 3143 punten.

De Skoda won de hoofdstukken Carrosserie, Motor, rijdynamiek en kosten. De Mercedes won alleen het onderdeel rijcomfort. Kortom. het gat in onderdeel kosten was 78 punten. Betekent dat de Superb nog 55 punten op de overige onderdelen is uitgelopen. Kortom, de Superb is zelfs als je de factor prijs niet meerekent een betere auto. Tenminste, dat vindt het Duitse Autozeitung. En Duitse autobladen zijn normaliter erg chauvinistisch....
 

Fabia

† In Memoriam
Kijk dat gaat goed. Al vind ik een Altea XL helemaal geen vergelijk met zo'n mooie wagen als de S2. Die XL is echt afgrijselijk lelijk. Dat straalt helemaal niks uit.
 

LenK

Forumguru
sitechris; zei:
Tenminste, dat vindt het Duitse Autozeitung. En Duitse autobladen zijn normaliter erg chauvinistisch....
Ik denk dat de Duitsers Skoda ook wel tot hun verdienste zullen rekenen hoor.

MB is gigantisch overpriced.
Ik heb een collega die zweert bij MB en pas een nieuwe C heeft gekocht.
Vanafprijs daarvan ligt al zowat 1,5 zo hoog als de Octavia Elegance.
Als je een diesel wil in luxere uitvoering en met wat extra's zit je zo aan de € 60000
En is het dan 2x zo goed, nee dus. Blijkt niet alleen steeds uit vergelijkende testen, maar als je er in gaat zitten dan is het ook niet zo geweldig wat je allemaal ziet. Ik vind het zelfs cheapo vergeleken met de Octavia (en krapper).
 

van_der_P

Senior Member
Ik denk dat de Duitsers Skoda ook wel tot hun verdienste zullen rekenen hoor.

MB is gigantisch overpriced.
Ik heb een collega die zweert bij MB en pas een nieuwe C heeft gekocht.
Vanafprijs daarvan ligt al zowat 1,5 zo hoog als de Octavia Elegance.
Als je een diesel wil in luxere uitvoering en met wat extra's zit je zo aan de € 60000
En is het dan 2x zo goed, nee dus. Blijkt niet alleen steeds uit vergelijkende testen, maar als je er in gaat zitten dan is het ook niet zo geweldig wat je allemaal ziet. Ik vind het zelfs cheapo vergeleken met de Octavia (en krapper).

Het is vooral de naam bij Mercedes die je betaald. Alleen vraag ik mij af voor hoelang nog ?
Het verschil in kwaliteit tussen de concurenten van Mercedes wordt ieder jaar kleiner. Ze zijn allemaal even goed of slecht.
 
Bovenaan Onderaan