De eerste kiekjes

Klippy

Actief lid
Wacht op uitlevering van mijn Superb Combi 1.6 TDI, Style business met Tech pakket (leer alcantara) in business grey met 19 inch Phoenix.

Zoals je kunt voorstellen kan ik niet wachten.
Ik hoop vrijdag as maar kan ook zijn de week er op.
Na binnenkomst gaat er nog het eea op:
  • Eibach pro kit verlaging (3.5cm)
  • Spacers, 10mm voor en 15mm achter
  • Chromen strip op de zijkant (onderkant deuren)
  • Milotech uitlaat dummies links en rechts
  • Achterlichten (richting en achteruit) worden led
  • Nummerbordverlichting word Led (als dat nog niet het geval is af fabriek)
  • Alle verlichting binnen word led (onder stoelen en dak)
  • RS alu pedalen
Ook ga ik het eea aanpassen met VCDS en Vag Can Pro, waar ik een lijst voor gemaakt heb.(vim enz...)
Tevens zit ik te denken aan motor tuning (box of pro tuning) maar daar ben ik nog niet uit.
Ook moeten de Skoda letters en de rest van de achterkant af natuurlijk!

En wil de 2 zwarte hoekjes aan de achterklepspoiler er af hebben , maar heb daar nog niets van gevonden.
Hoop dat daar nog reacties op gaan komen in deze topic.

Hier de eerste baby foto's :)
 

Tuulster

Forumguru
MOOI @Klippy , gefeliciteerd :bloemen:

Met je led project ben je gelukkig snel klaar.......:thumbsup:
Nummerbord verlichting is al led op de Style Business.
Wanneer je het led pakket er op hebt (volgens mij tegenwoordig standaard? ) is de binnenkant ook al full led behalve de dashboardkast verlichting ;)
 

Duijzer

Donateur
Mooie auto! Succes met de mods! Kun je die hoekjes niet gewoon wrappen?

By the way, slaan ze daar je winterbanden buiten op....?
 

Canon-Eye

Forumguru
En wil de 2 zwarte hoekjes aan de achterklepspoiler er af hebben
Daar zou ik nog even over nadenken, want die zouden wel eens een rol kunnen spelen om bij nat weer de achterruit minder snel te laten dichtslaan. In carrosseriekleur zetten (wrap idd, of spuiten) zou ik eerder doen...
 

Klippy

Actief lid
Bedankt voor al jullie reactie en suggesties. Mijn Grijze muis laat op zich wachten en de verwachting is niet komende week maar de week er op. Dit ivm de wielen welke niet op voorraad zijn.

Ook goed te weten @Tuulster dat er al diverse led op zit, wat weer werk scheelt :)

@Horkje, de kale kont is vandaag afgesproken samen met de nummerborden die uiteraard opgelegde letters moet hebben.

@Duijzer hoekjes gaan er af want vind zonder de auto breder lijken van achter en als meer regen tegen het raam slaat doe ik gewoon vaker mijn ruitenwisser aan. :)
Banden staan te wachten de container in te gaan na dat iedereen gewisseld heeft.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Klippy De ruitenwisser op de achterklep doet gezellig automatisch mee met de wissers op de voorruit. Afhankelijk van de hoeveelheid regen die er valt wordt de achterruitwisser ook regelmatig even aangezet om de achterruit weer helder en schoon te maken.
 

s-line

Forumguru
Lekker,zo een mooi kras spoor op je achterruit! Achterruitenwisser, mij niet gezien. Wat ik zou doen als ik jou was, die zwarte hoekjes mooi in de kleur van de auto laten spuiten, dat staat veel dikker!
 

Klippy

Actief lid
@s-line, heb je een voorbeeld? dan kan ik overwegen wat ik doe. Mijn Blauwe Octavia had ze ook niet en een vriend van mij wel. daar vond ik het zonder ook mooier.
 

Horkje

Forumguru
Vreemd, ik heb die hoekjes niet.....nooit gehad ook. En volgend mij mis je er niks aan.

33FAF574-E588-49E4-B138-0CC4DE7D8477.jpeg

En de achterwisser heb ik sowieso uit staan. Je kan ook instellen of je deze mee wilt laten wissen of niet.
 

s-line

Forumguru
Heb ik ook altijd op uit staan!
Nee ik heb geen voorbeeld, alleen in mijn hoofd. Maatje kan het altijd proberen als je ze er toch af wil halen.
 

Schmart

Forumguru
@Horkje, ja haha, je hebt een sportline waar standaard een spoiler overheen zit!

Was het niet zo dat de Greenline/Greentech-uitvoeringen altijd spoilers hebben met zulke hoekjes? Bij de Octavia was het vroeger i.i.g. zo dat de 1.6 TDI Greenline dit soort spoilers hadden voor een efficientere windgeleiding. Die waren daarmee zuiniger en goed voor het 14% bijtellingtarief. De 'snellere' Octavia's 1.4/1.8 TSI en 2.0 TDI's hadden de gewone spoilers (want die kwamen toch niet in de buurt van een voor de bijtelling interessant tarief). Misschien is dit principe ook van toepassing op de Superb.
 
Laatst bewerkt:

Horkje

Forumguru

Tuulster

Forumguru
Er staat zelfs onder de advertentie van Superskoda dat de "Black aero blades" er af gehaald moeten worden voor installatie!
Volgens mij dus zo te verwijderen......:pieker:
 

dimi74

Banned
Bedankt voor al jullie reactie en suggesties. Mijn Grijze muis laat op zich wachten en de verwachting is niet komende week maar de week er op. Dit ivm de wielen welke niet op voorraad zijn.

Liggen er anders zat daar, zo te zien op je foto's:)
Succes met wachten op de aflevering van je wagen.
 
Bovenaan Onderaan