De eerste deuk

wimv

Actief lid
Ja hoor, het is zover. Ben je (vooral in het begin) superzuinig op je nieuwe auto gooit de natuur roet in het eten. Ik reed gisteravond op de rondweg bij Arnhem Noord (Schelmseweg voor de ingewijden) viel er iets zwaars op m'n auto (waarschijnlijk uit een boom, ze staan per slot van rekening aan beide kanten). Enorme klap, schrok me werkelijk rot. Thuis even motorkap en dak nagekeken maar kon zo snel niets vinden. Opgelucht gaan slapen. Vanmiddag nog eens goed gekeken, het was gisteravond donker en ja hoor; een fijne kras op de motorkap en een gemeen rotdeukje op de bovenkant van het linker spatbord. Gelijk even naar een bevriend schadeherstel bedrijf gereden (je zit in de verzekeringswereld of je zit het niet per slot van rekening) en die halen het deukje er a.s. maandag gratis even uit (uitdeuken zonder spuiten) en polijsten de kras weg. Kan er zelfs op wachten ! Maar wat ik wil zeggen: de eerste schade doet het meeste zeer. Alles wat daarna nog komt valt hierbij volledig in het niet. Ik hoop dat jullie allemaal heeeeeel lang schadevrij mogen rijden.
Wim
:(

Trucker

Actief lid
Dat is balen wim,maar gelukkig ben je omringd door handige mensen
en komt het allemaal goed.

FredV

Banned
Ja hoor, het is zover. Ben je (vooral in het begin) superzuinig op je nieuwe auto gooit de natuur roet in het eten. Ik reed gisteravond op de rondweg bij Arnhem Noord (Schelmseweg voor de ingewijden) viel er iets zwaars op m'n auto (waarschijnlijk uit een boom, ze staan per slot van rekening aan beide kanten). :(
Wat een eikel!!!
Gelukkig kan het met uitdeuken zonder spuiten!
Is heel aardig om van dichtbij mee te maken hoe ze dat kunstje flikken!

wimv

Actief lid
@FredV: Nou ik denk dat het wel iets meer is geweest dan een eikel (maar dat eikelgevoel blijft hoor). Ik heb overigens het truckje wel eens gezien bij een auto die helemaal onder de hageldeukjes zat. Zeer arbeidsintensief en controle d.m.v. 2 TL balken naast elkaar. Gelukkig kunnen ze er bij mij vanuit de motorruimte net bij.
Wim:489:

FredV

Banned
Ja Wim, ik heb het ook vaker gezien, mijn dealer, waar ik wel geregeld werk voor doe, laat dit geregeld doen en ik kijk er gefascineerd naar.
En de 'eikel' was figuurlijk bedoeld.

Overigens had mijn zoon in utrecht ruim 30 deuken na een fikse hagelbui van de zomer. Is inmiddels via dezelfde techniek volledig gerepareerd.

wimv

Actief lid
@FredV: Het kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat hoor. Alles beter dan plamuren en spuiten. Als ze het goed doen dan zie er werkelijk helemaal niks meer van.

@Trucker: Ik zag toevallig dat het voor jou ook behoorlijk begint op te schieten. Nog ongeveer 2 weekjes tot de "geboorte". Sterkte nog even met de laatste loodjes.

Trucker

Actief lid
Ja wim de spanning is om te snijden,ik heb thuis al een spreek verbod.
Maar is wel leuke spanning hoor!

FredV

Banned
@FredV: Het kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat hoor. Alles beter dan plamuren en spuiten. Als ze het goed doen dan zie er werkelijk helemaal niks meer van.
Het is gewoon toveren: met die lepels wrijven, pennen vastplakken en de deuk terugtrekken.

FredV

Banned
Maar is wel leuke spanning hoor!
Trucker, sterkte nog, als ik donderdag thuiskom, is t eerste mn dealer bellen wat de stand van zaken is.
Als t goed is, wordt de mijne deze week geboren, zit dicht bij de tsjechische grens en als ik goed luister, hoor ik de eerste kreten al...

corsaar

Senior Member
@Wimv ik heb ook al een aardig krasje hoor parkeerschade zeg maar.

Zo'n dame met haar dikke kont met twee tassen in haar hand
moet zonodig tussen twee auto's doorwurmen inplaats dat ze eerst
haar dikke kont doet en dan haar tassen maar nee allemaal tegelijk.
Stom W..

wimv

Actief lid
@FredV: Bij je eigen auto is het toch anders als bij een willekeurige vierwieler. Ik ga er met m'n neus bovenop staan. Trouwens is jouw auto al gesignaleerd ? Die moet nu onderhand wel in de buurt komen.

Sorry, even een paar berichten gemist. Jullie gaan ook zo snel. Daar kan ik niet tegenop typen

FredV

Banned
@Die moet nu onderhand wel in de buurt komen.
Met je eigen auto is vreselijk, ik zal er volgende week in de kantine wel over verhalen...
Mijn auto? Geen idee, als ik donderdag uit Beieren terugkom zal ik gelijk mn delaer bellen wat de status is.

corsaar

Senior Member
Eerlijk gezegd gaat het mij ook te snel wimV en Fred V wie is wie.
Dannog allemaal deuken. pasgeboorne enzv.

Bovenaan Onderaan