De eerste 50.000 km

Yetiyes

Nieuw lid
Yeti 1.4 TSI Elegance. Heb nu 50.000 km op de yeti staan. buiten een set nieuwe bougies (na een beetje stotteren), niets dan lof, wat een topper! Ook veel caravankilometers gemaakt, geweldig. Veel sterker dan mijn vorige (QQ 2.0).
In middels een beetje rondgeneusd, wat proefritjes gedaan in diverse andere modellen. Ben er helemaal uit, de volgende wordt weer een Yeti (na de facelift). Heeft iemand daar al (realistische) plaatjes van?

Yetiyes :)

Rosinfield

† In Memoriam
dat plaatje zal niet veel anders zijn dan de niet realistische hypothetische plaatjes. Ik denk dat het eigene en bijzondere van het huidige model voor een groot deel verloren zal gaan, vooral vanwege het ongetwijfeld universele front. Voor mij een reden om helemaal niet uit te kijken naar een volgende (wat uiterlijk betreft dan). Kwestie van smaak, het oude logo vind ik bv ook veel mooier dan het nieuwe.

Noord26

Forumguru
Lekker doorrijden als hij zo bevalt. 50Dkm is pas net ingereden en de grootste afschrijving heb je al gehad. :xyxthumbs:

ps. Wat is een QQ 2.0?

ook ik heb deze week de eerste 50.000 er op zitten yeti elegance 1.2 , ik heb helemaal niets meegemaakt dan alleen een maar onderhoud 2 nieuwe voorbanden en een set ruitenwisserbladen , voor de rest een top auto , dus op naar de 100.000 km .

Rosinfield

† In Memoriam
bij mij de befaamde distributieketting vervangen, werkplaatsactie 24W6 (schijf bij turbo). 1 x EPC storing met noodloop, maar verder geen problemen daarna, 1 x ESP lampje dat steeds ging branden na bepaalde tijd. En nu een airco die leegloopt. Moet daar nog binnenkort mee terug om te laten inspecteren op leksporen. En inmiddels al 2 x een nieuwe voorruit

Erwin

Lid
Inmiddels heeft onze yeti 57000 Km gereden. 8500 km was met een caravan. Ben nu toe aan 2 voorbanden...Reguliere onderhoud, voorruit, wat aanrijschade voor en vervanging van distributie ketting bij 50k ivm de terugroep actie.

Prima auto...mag ook wel voor dit geld !!

Erwin

Lid
Ja de standaard fabriekbandjes. Uit mijn hoofd 27,5 cm breed dus veelrubber om weg te slijten

EdK

Forumguru
hoe het maar op 225 oftewel 22,5cm
Maar daar rosinfield conti vanaf fabriek had zaten er bij die van mij weer Dunlops op die alweer een 30K meegaan

Michel61

Nieuw lid
Mijn Yeti 4x4 TSI 160 PK staat inmiddels op 135.600 km, na bijna 4 jaar en nog maar weinig problemen gehad. Wel begint de motor wat meer olie te verbruiken. Als het mee zit kan ik binnenkort uitzien naar een nieuwe lease, dat zal dan een 2.0 TDI Greentech 140 PK gaan worden, deze zal zuinig in het verbruik zijn. Ik ga de 4x4 verlaten, hoewel dit bij de winterse omstandigheden ideaal was, is het verbruik bij deze versie toch wel hoog, gemiddeld 1:13 en met de caravan erachter was 1:9 niet abnormaal !

Rosinfield

† In Memoriam
Het airco probleem blijkt een kapotte condensor te zijn. Wordt binnenkort vervangen. Coulance wat betreft de onderdelen (100%). Wel kleine €300 montagekosten, er moet nogal wat gedemonteerd en vv. Komt ook een beschermingsconstructie. Biedt geen 100% bescherming, maar kost maar iets van een tientje. Ben wel tevreden, al met al, hulde wederom aan de dealer (van der Burg Heerenveen)

Bovenaan Onderaan