De beuker van Supersjors

De Stip

Forumguru
Ik maak dit topic aan om mezelf voor te bereiden op de komst van onze X3 LCI en zoveel mogelijk (voor)kennis te vergaren. De beuker is een naam die spontaan genoemd werd door onze verkoper, na het samenstellen van de auto. Echt een beuker zei hij
icon_smile.gif
Vond ik wel leuk en daarom houdt ik de naam erin. Uiteraard zijn er nog veel dikkere BMW's dan die van ons, maar toch....

Ook ben ik nog aan het wikken en wegen voor de juiste winterset. De 20"Y-spaak 695 vind ik erg mooi, maar zie dat deze in Jet Black Matt is uitgevoerd ipv hoogglans zoals de zomerset 699 M die ik af fabriek laat monteren. Jammer genoeg kan ik de wielen, mede door de huidige lockdown maatregelen, niet in het echt gaan bekijken. De aanbieding van BMW loopt echter tot eind februari, dus wie weet...
De 19" M Performance Dubbelspaak 698M is een mooi alternnatief, echter is dit geen breed set zoals de 695. Voordeel is wel dat er sneeuwkettingen omheen zouden kunnen (moet je bij je hebben in Oostenrijk, maar heb ik nog nooit gebruikt en verwacht dat met zo'n xDrive ook echt nooit nodig te hebben) en de set heet een rondom set, welke economisch van voor naar achteren zouden kunnen worden geplaatst bij slijtage.

Zo zie je, er zijn nog genoeg vragen en dat is mijns inziens ook het leuk van dit forum.
 

JeSko

Forumguru
Ga dan maar geen achtersten "beuken", daarom zijn BMW rijders vaak nogal notoir ;)

Grapje joh, geniet ervan wanneer je hem hebt, 20 inch is trouwens een must, alles eronder is te klein voor de nieuwere X3's, gaat super staan!
 

MarcoO2

Forumguru
Jammer genoeg kan ik de wielen, mede door de huidige lockdown maatregelen, niet in het echt gaan bekijken. De aanbieding van BMW loopt echter tot eind februari, dus wie weet...
Ook niet op afspraak? Vaak is dat (desgevraagd) wel een optie.
 

De Stip

Forumguru
Even een update van mijn kant. De beuker is nog steeds in afwachting van productie, echter zijn er door het blijvende chip tekort toch wel sinds oriëntatie, aankoop en afwachten een aantal zaken (uiteindelijk gunstig) veranderd. In eerste instantie zouden we de zorgvuldig geconfigureerde 30i afgeleverd krijgen, maar op die auto zouden steeds meer restricties komen. Onacceptabele restricties voor een auto van deze allure. Zaken als adaptieve cruisecontrol, Lane assist, Harman Kardon geluidsinstallatie enz. konden niet meer geleverd worden. BMW kiest namelijk voor de policy om in deze tijd van schaarste, alleen de top modellen van alle mogelijke opties te voorzien. We hebben dus na wikken en wegen (en de spaarsok nogmaals ondersteboven te hebben gehouden) gekozen om een serieuze upgrade te doen naar de X3 M40i. Dus van 4 naar 6 cilinders en van 200 naar 360 pk. Kei gaaf natuurlijk en nadat we ermee gereden hadden, tja toen waren we absoluut verkocht. Het geluid dat die 6 in lijn produceert, icm z'n prestaties, die zijn ongekend. De auto word in week 29 gebouwd en we verwachten hem rond week 35 in Nederland.
Wat kan wachten toch lang duren......
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik heb een paar wijntjes op, en vertelde mn maatje wat de titel van deze post was.....maarre.....met enig verbeeldingsvermogen is t toch een bijzondere titel.....
 

De Stip

Forumguru
Even weer tijd voor een update, morgen gaat de langverwachte X3 m40i in productie. Dat gebeurt in Rosslyn, Zuid Afrika. De dealer geeft aan dat de aflevering zoals nu voorspeld, ergens in de 2e week van oktober zal plaatsvinden.
Wat duurt wachten toch lang.... Ondertussen kijk ik naar YouTube om de honger een beetje te stillen :)
 

SuperBeeb

Forumguru
Wie op grote voet leeft, heeft ook hele grote sokken waar blijkbaar nog ergens een upgrade van 30i naar M40i in verstopt zat :D
BMW hoort natuurlijk ook een 6-in-lijn te hebben, veel plezier ermee!
 

leon-cupra

Forumguru
Bimmerboard.be

Lees daar al jaren. Zitten redelijk wat leden die een enorm kennis hebben van BMW (zelfs met een eigen bedrijf daarin). Is ook wel een forum met een aantal anciens die het levendig houden (wel niet zo actief zoals hier).
 

De Stip

Forumguru
Eindelijk, na ruim 10 maanden wachten is de X3 M40i dan toch eindelijk in Nederland gearriveerd. Nog geen idee wanneer hij voor de deur staat, eventjes geduld nog dus......
 

De Stip

Forumguru
Alvast een sneak preview :D De auto staat bij de dealer en wanneer de aflevering een feit is, dan kan het grote genieten gaan beginnen.
 

Bijlagen

  • c76a18ac-f944-42d5-abbd-660f9fc48164.JPG
    c76a18ac-f944-42d5-abbd-660f9fc48164.JPG
    102,6 KB · Weergaven: 99
  • 2008d285-3d4c-46ba-bd40-5cbac01335d0.jpeg
    2008d285-3d4c-46ba-bd40-5cbac01335d0.jpeg
    119,2 KB · Weergaven: 94
  • IMG_6659.jpeg
    IMG_6659.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 79
  • IMG_6662.jpeg
    IMG_6662.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 70
  • IMG_6663.jpeg
    IMG_6663.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 70
  • IMG_6660 2.jpeg
    IMG_6660 2.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan