de bekende weg

Dolf

Actief lid
Hallo zoals jullie in mijn vorige bericht al hebben kunnen lezen krijg ik mijn octo2 14 november, ik zou graag wat evaringen horen over de 2.0 FSI geluid en plezier van deze motor,(heb er maar een half uurtje bij pon mee proefgereden)
thanks
 
Wat kan jou het schelen??? Je krijgt hem nu toch al, ER IS GEEN WEG TERUG /forum/images/graemlins/1439.gif
 

Karstieman

Forumguru
De 2.0 FSI rijdt gewoon retesnel /forum/images/graemlins/smile.gif
Ik heb er bij een collega mee mogen rijden ('t was wel een nieuwe Toledo). Er is mij niets opgevallen van hard geluid ofzo. Rijdt gewoon lekker.
 

Dutch4x4

Senior Member
Heel mooie motor, maar voelt voor mij net niet zo snel als z'n 150 pk beloven. Geluid in de hoge toeren bevalt me ook niet zo (maar goed, welke viercilinder klinkt wél goed?), maar het grote pluspunt is de enorm directe gasrespons. Dat was het eerste dat me opviel in een proefritje in een Leon met dezelfde motor.
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb er bij Pon ook mee gereden en had inderdaad niet het idee dat er 150 pk onder de kap zat. De motor heeft echter wel een waanzinnige souplesse en blijft lekker op de achtergrond.
 

Wiseguy

Actief lid
Ik heb onlangs ook het "genot" mogen hebben om in een 1.6MPI te rijden.... Dat zou zeker niet mijn motor worden, maar ik moet wel zeggen dat de benzine motoren erg stil zijn.... Zelf heb ik een 2.0TDI, dus dat verschil is wel merkbaar.... het gebrom van de 140paardjes onder de motorkap vind ik persoonlijk dan ook wel weer iets hebben.... /forum/images/graemlins/grin.gif Maar ik vind de benzine-varianten wel lekker stil. Als dat ook zo is met de 2.0FSI, dan kan ik alleen maar zeggen: Petje af! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 
Ik vind de 1.6MPI maar butt, kreeg laatst een combi mee met zo'n motor er in en niet vooruit te branden die auto. Ik vind de 1.6MPI geen geschikte motor voor de Octavia.
 
Bovenaan Onderaan