DCC - Bochten verlichting

LimoIncognito

Actief lid
Hi, ik kan bij mijn personalisatie de bochten verlichting op eco, normal en sport zetten maar ik kan nergens vinden, zelfs niet met Google, wat het verschil is. Weten jullie dit?

alvast dank!

(ps: superb uit 2018)
 

Erik1977

Forumguru
Ik heb het uit gezet met vcds. Dat geknipper aan de voorzijde vind ik niks. Vind ook dat het binnen de bebouwde kom totaal geen meerwaarde heeft. En buiten de kom werkt het vaak niet omdat je bocht snelheid dan te hoog is.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Staat bij mij ook uit. Ik vind het in de eerste plaats géén gezicht, daarnaast onder bepaalde omstandigheden (rotondes bv.) ook nog eens verwarrend en het voegt inderdaad in de praktijk zelden iets toe. Die enkele keer dat het wel nut kan hebben, trek ik wel even de mistlampen aan.
Ik wil er niet mee gezien worden...
 

JeSko

Forumguru
Ik vind het een schitterende optie, heb er LED's in gestoken, zodat ik als ik dat wil extra goed de stoepranden zie, dat het vooraan knippert bij traag bochtenwerk is dan ook totaal niet storend voor mij.
 

Davester

Nieuw lid
Ik vind het een schitterende optie, heb er LED's in gestoken, zodat ik als ik dat wil extra goed de stoepranden zie, dat het vooraan knippert bij traag bochtenwerk is dan ook totaal niet storend voor mij.

Ik heb er inderdaad ook LED ingestoken en de snelheid naar 60 km/h gecodeerd.
Vind het i.c.m. met de Xenon en de led erg mooi.

Met halogeen daarentegen vind ik het foeilelijk
 

LimoIncognito

Actief lid
Bij de instellingen voor ‘gebruikers instelling’ kun je de dcc instellen, de aandrijflijn, de acc, maar ook de bochtenverlichting… en ik vroeg me af wat de verschillen waren.
 

JeSko

Forumguru
Sportiever rijden met DCC = sneller aangaan van bochtenverlichting en ook op hogere snelheid? Zou er anders ook niets van kunnen maken, begrijp verder de correlatie tussen beiden ook niet zo goed.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij (Passat) zit het in de koplamp en niet separaat via de mistlampen.
Ik vind het wel prettig dat, als je een oprit opdraait / parkeervak in, het gebied verlicht wordt.

Wat het verschil is tussen de verschillende standen weet ik ook niet, ik zal eens in het boekje kijken ..
 

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 dat gaat vooral over de modussen (is dat goed Nederlands?) dat is wel helder.
De vraag is het verschil voor de dynamische verlichting in de verschillende modussen.

Je kunt overigens een mode knop hebben om profielen te hebben zonder DCC.
Andersom als je DCC hebt, heb je altijd een mode knop.
 
Bovenaan Onderaan