Dc laden

Gorbattjov

Senior Member
Goede morgen, ik heb mijn karoq ingeruild voor een nieuwe kodiaq PHEV, ik heb thuis een 25kw dc lader maar de kodiaq laad maar met 8kw,is dat standaard of vergt het een instelling? Ik heb ook een zonnepanelen thuis accu en dynamisch contract ,ik wil dus als de prijs laag is mijn auto zo snel mogelijk opladen, weet iemand raad.

EvilKnievel

Forumguru
Heb je laadsnelheid beperken aanstaan? Is terug te vinden in het automenu onder laden en dan setup.
In de app zou je het moeten kunnen zien via accubereik -> tandwieltje -> stroombegrenzing.
Al moet ik zeggen dan hij dan normaal wordt begrensd op 5kw als ik me niet vergis.

Bakkertje

Forumguru
Kun je met de Kodiaq bij een publieke snellader wel sneller laden?

Welke lader heb je, is daar iets aan te configureren?
Als je AC laadt doet ie dat dan wel op 11 kW (mits de lader dit ondersteund natuurlijk)

Zijn er in je huis andere verbruikers actief op het moment dat je wilt laden?
Hoe is je hoofdzekering? Om 25 kW te laden heb je minimaal 36A per fase nodig (en dan ga ik uit van 3x 230V)

Gorbattjov

Senior Member
Hij zou 50kw dc moeten kunnen laden ,ik heb een 25kw sigenergy dc lader gekoppeld aan een sigenstor thuisbatterij, lader haalt vermogen van de de batterij, deze is 16Kwh dus zal de 25kw laden niet halen maar had wel iets meer verwacht dan 8kw, maak me geen zorgen maar was wel nieuwschierig of ik iets fout deed

hemi24

Donateur
ik heb thuis een 25kw dc lader

Hoe ziet zoiets eruit?
(Of beter gezegd: wat heb jij voor bedrijf dat je zoiets thuis hebt staan…?)

Ik verwacht eerlijk gezegd dat je bedoeld dat je thuis een 22kW (AC) wallbox hebt hangen.

Edit, ik lees dat het antwoord net al is gegeven terwijl ik aan het typen was

Je Kodiaq zal max. 40kW DC kunnen laden, maar de daadwerkelijke laadsnelheid zal ook afhangen van de temperatuur en de laadtoestand van het accupakket.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tmi

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 sig energy levert een all-in-one oplossing waarbij je zonnestroom op kunt slaan in een batterij (DC-DC) en vervolgens ook kunt gebruiken met een DC lader.

Het vermogen komt dan uit de batterij. Wel benieuwd @Gorbattjov hoe dit verder gaat verlopen en hoe het je gaat bevallen.
Even een interesse vraag, is jouw setup dan (in theorie) ook geschikt voor V2G / V2H? (los van het feit dat de kodiaq dat volgens mij niet ondersteund)

Verder denk ik dat het een combinatie kan zijn van de auto die de batterij beschermd (temperatuur) en soc van de batterij.

hemi24

Donateur
DC laden kun je bij je wagen toch niet “knijpen”, of wel?
Dan zou het aan de temperatuur en/of de laadstatus moeten liggen.

Bij welk percentage heb je geladen?

Michelv.

Forumguru
Bij sigenergy heb je bij off grid gebruik ook maar de helft van de batterij capaciteit beschikbaar, is dit ook misschien met jouw lader, is wel precies de helft van je batterij capaciteit?

Bovenaan Onderaan