Dashcam installeren

BeeJee

Actief lid
Hallo mede liefhebbers,

Voor mijn aanstaande O III sedan 1.5 tsi FL wil ik graag een dashcam aanschaffen, de auto staat veel op openbare parkeerplaatsen en thuis staat hij ook op de openbare weg en een kras is zo gemaakt. Er zullen op dit forum beslist al vragen over zijn gesteld, maar toch stel ik de vraag ook, hebben jullie ervaringen met merk, type, waar ik op moet letten bij aanschaf en bovenal hoe te installeren via permanente spanning. Heb al wel een beetje rond gekeken op You Tube, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

BeeJee

Actief lid
Al met al wilde ik er niet al te veel geld aan uitgeven en heb daarom besloten om de AZDome M330 aan te schaffen. Aangezien ik een bloedhekel heb aan losse kabels in de auto, heb ik gekozen voor een aansluiting op de OBD poort, simpel plug and play. Als ik het spul heb zal ik wel een update geven hoe het aangesloten is en hoe het werkt, wordt vervolgd.

AZDome M330​

azdome-m330-fullhd-wifi-dashcam-0_fa134df6-76e1-458e-8b60-8f35f55e678f_240x240.jpg

Deze goedkope cilindervormige AZDome M330 is één van de meest verkochte AZDome dashcams en dat is niet voor niets. Met een klein budget krijg je namelijk erg veel dashcam voor je geld. Hij filmt met FullHD resolutie en heeft een handig 1,0 inch TNT indicatie scherm waarop je precies ziet waar de dashcam mee bezig is.

De dashcam heeft een grote kijkhoek van 170˚ waardoor een zeer groot gedeelte rondom de auto wordt opgenomen. Hij ondersteunt Micro SD kaarten tot 128gb, deze dien je vóór gebruik altijd even te formatteren in de dashcam door de Wifi knop 8 seconden ingedrukt te houden. Ook de M330 kun je gebruiken in de parkeermodus, maar hiervoor dien je hem aan te sluiten met de optioneel verkrijgbare permanente voeding.

Bovenaan Onderaan