Dashboardkastje lampje

ackten

Actief lid
A7E0F995-6C6B-4127-802B-3177CA5C86B1.jpeg Forummers,

Ik heb jullie hulp nodig. Bij het open halen van het lampje van het dashbord viel het in onderdelen uit elkaar. Alles is nog heel maar hoe moet het in elkaar?

Hellup!!!
 
Laatst bewerkt:

Horkje

Forumguru
Bij het zien van een (gesprongen) veertje zakt de moed mij vaak al in de schoenen.....

Sorry geen oplossing in dit geval.

Probeer anders in ieder geval e.a qua logica in elkaar te zetten voor zover mogelijk.
 

Cordoba

Forumguru
Het zal niet zo anders in elkaar zitten dan bij mijn 15 jaar oude Fabia I: de veer zal door het sluiten van de klep het contact verbreken (komt waarschijnlijk ook tegen een lepeltje/vlakje aan dat met de klep mee beweegt. Je zul even moeten proberen hoe je de veer moet spannen, en logisch nadenken. De spiraal van de veer hoort waarschijnlijk om het ronde deel van het zwarte stuk kunststof onder op je foto. Eén lip van de veer valt waarschijnlijk in een gaatje van dat zwarte onderdeel, de andere helft zal tegen een armpje van de klep aankomen.

Je zult wat meer (detail) foto's moeten maken van de onderdelen verschillende kanten, en ook foto's van het kastje. Ik vermoed dat het rechthoekige blokje van het zwarte deel misschien rechtonder in het fittingdeel hoort, of dat deel van het fittingdeel is om het 'glazen' kapje op zijn plaats te houden.

Ik neem aan dat er ook nog een connector op dit geheel moet worden aangesloten?
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij moet het het zwarte blokje draaien, zoals ie op foto 2 en 4 zit, rechtsom, bijna een halve slag tot ie in het 'transparante bakje' zit. Dan heb je de veer waarschijnlijk ook voldoende onder spanning.
 

Agent327

Forumguru
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad, omdat ik een nieuwe GPS antenne moest plaatsen heb ik het dashboardkastje verwijderd en per ongeluk de verlichting uit elkaar laten vallen...
Heb uren gespendeerd om het weer in elkaar te zetten, youtube filmpjes bekeken, niets hielp. Uiteindelijk heb ik een nieuwe unit bij Aliexpress besteld voor minder dan.6 EURO. alleen 3-4 weken levertijd.
Ik hoop dat je er wat mee kunt
 

ackten

Actief lid
Ik ga er zo eens voor zitten. Ik denk dat het me dan gaat lukken met deze foto’s. Deze had ik nog niet gevonden. Zo te zien heb ik het verkeerd om in elkaar.
 

FlavioX

Forumguru
Ik heb dit ook gehad en er letterlijk uren en uren aan besteed om het weer werkend te krijgen maar vraag me niet om het nog een keer te doen!

Als ik had geweten dat ik bij AliExpress voor een paar Euro zo'n lampje had kunnen bestellen had ik dat zeker gedaan. Een paar weken zonder dashboardkastlampje rijden is geen gemis.
 

ackten

Actief lid
Ik heb de foto’s erbij gepakt. Ik had hem al in zoverre goed in elkaar. Veertje ook goed om. Alleen het veertje moet op spanning en dat zie ik niet. Op de foto’s ook niet af te leiden. Denk toch maar even een bestellen maar het is hem meer dat ik baal dat ik dit niet voor elkaar krijg. Jullie hebben ook toen niet naar de Ali versie gekeken en het alsnog geprobeerd?
 

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd @ackten Het bedrag voor een nieuw lampje is te overzien, maar ik kan het ook nooit uitstaan als ik dat soort zaken niet voor elkaar krijg. (dat is bij mij dan ook de reden dat ik daar veel energie in steek in plaats van een ander lampje bestellen voor een paar euro.
 

ackten

Actief lid
Klopt heb ik ook. Soms moet ik me er wel aan over geven hoor met bepaalde zaken. Als het te technisch wordt. Wel lachen want ik was in de achtertuin bezig en dat veertje werd nog gelanceerd door de tuin. Gelukkig nog weergevonden. Want ik wist toen net hoe het moest :laugh:

Straks nog even aan de slag met de aansluiting van de trekhaak want die geeft het stroom niet door. Kijken of dat ook lukt.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ik heb ook een geëxplodeerd kastlampje gehad. Toch maar naar Onkel Ali gegaan omdat er LED(s) in zaten en inderdaad ik heb nu een vracht licht in het handschoenenkastje.
Alleen dat al was voor mij meer dan de moeite waard. Bijkomend voordeel: ik heb nu ook altijd nog een reservelapje klaar liggen.
 
Bovenaan Onderaan