Dashboard verbouwen voor carpc

Beste Skodici,

Ik heb mijn oog laten vallen op een carpc. (computer in de auto) Maar heb een octavia 1 uit 97.
Nu zit daar maar 1 din in voor mijn radio en die blijft erin zitten.

Vragen:
* iemand ooit zoiets in zijn octavia gebouwd
* iemand toevallig een middenconsole van een dashboard liggen dat weg mag/moet
* iemand andere ideeeen
 

guitar_billy

Senior Member
wat wil je met de carpc doen? navigatie? jukebox?

- als je geen display nodig hebt, bouw hem onder een stoel.
- als je de bestaande radio alleen als versterker wilt gebruiken, bouw hem in inplaats van de radio.
- als je een display nodig hebt, bouw het display in op de plek van het opbergvak onder de radio; de 'carputer' kan altijd nog ergens anders (dashboard kast?).

zomaar wat suggesties...
 

Maarten

Forumguru
Zoiets dus?

Marek_8_carpc.jpg
 

Erikje

Actief lid
Dat lijkt me een flink karwei. Er zijn wel diverse, min of meer, out-of-the-box carpc's beschikbaar. DriveSoft wordt o.a. bij Pimp-my-ride toegepast,maar ik weet niet of het ook in NL verkrijgbaar is. Karputer lijkt precies te zijn wat je zoekt.
 

Karstieman

Forumguru
Een maat van mij heeft ook zo'n ding ingebouwd in zijn vectra. Hij heeft 'm inmiddels weer uitgebouwd.

- voordelen:
* films kijken
* veel mp3's beschikbaar
* info bij de hand

- nadelen:
* vreet gigantisch veel stroom
* je moet 'm steeds afsluiten voordat je de auto verlaat. Dat betekend toch steeds geduldig wachten.
* toetsenbord moet je ook ergens kwijt
* veel werk op te installeren.
* zo'n schermpje zien de dieven heden ten dage wel zitten /forum/images/graemlins/wink.gif

Volgens mij ben je beter uit met een autoradio die dvd en dvdmp3 afspeelt.
 

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
- nadelen:
* vreet gigantisch veel stroom


[/ QUOTE ]
Als je de juiste hardware neemt valt dat wel mee. Dus geen P4 of AMD maar bijv. een Via mini-ITX bordje met een 2,5" harde schijf
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

* je moet 'm steeds afsluiten voordat je de auto verlaat. Dat betekend toch steeds geduldig wachten.


[/ QUOTE ]
Hiervoor zijn startup/shutdown controllers beschikbaar (evt. i.c.m. een voeding en DC-DC regelaar. Je pc wordt dan na bijv. 30 sec na uitschakelen van de auto in slaapstand gezet en als je accu te leeg raakt wordt de pc helemaal uitgezet.
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

* toetsenbord moet je ook ergens kwijt


[/ QUOTE ]
Gebruik een touch-screen LCD scherm
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

* veel werk op te installeren.


[/ QUOTE ]
klopt
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

* zo'n schermpje zien de dieven heden ten dage wel zitten /forum/images/graemlins/wink.gif


[/ QUOTE ]
Mits goed ingebouwd is een af-fabriek navigatiesysteem makkelijker uit te bouwen.
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Volgens mij ben je beter uit met een autoradio die dvd en dvdmp3 afspeelt.

[/ QUOTE ]
Tenzij je ook wilt navigeren

Kijk eens op de site van MP3Car. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt.
 

VEEJAY

Forumguru
leuke link dutch, ga thuis wel even rustig kijken.

Toch vind ik dat je met een device met Windows Mobile 2003/2005(bijvoorbeeld een PDA) een apparaat wat in feite alles kan dat een auto-pc kan (behalve de storageruimte dan).

-Touchscreen, mp3, wmv, internet, wi-fi, gprs en zelfs gsm.

Of mis ik iets?
 

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
leuke link dutch, ga thuis wel even rustig kijken.

Toch vind ik dat je met een device met Windows Mobile 2003/2005(bijvoorbeeld een PDA) een apparaat wat in feite alles kan dat een auto-pc kan (behalve de storageruimte dan).

-Touchscreen, mp3, wmv, internet, wi-fi, gprs en zelfs gsm.

Of mis ik iets?

[/ QUOTE ]
Ja, je mist de 'Oehhh' factor. En dat heeft een CarPC wel!!!
 

VEEJAY

Forumguru
vast wel, maar wat ik doe is bijvoorbeeld tv programma's opnemen (40MB voor 30 minuten) op mijn cardreader en daarna schuif ik dat in men pda (Qtec100). Met een (of meer) 1GB kaartje meer dan zat ruimte ook voor mp3's en natuurlijk TOMTOM. (Zit er trouwens een fatsoenlijk navigatie op een XP carpc?)
 

LenK

Forumguru
Windows in de auto. Ai,ai,ai, is dat wel verstandig?

Hier alvast het stuur wat er als verplichte optie bij zit /forum/images/graemlins/baby012.gif
 

Bijlagen

  • 22752-Stuur.jpg
    22752-Stuur.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 53
Bovenaan Onderaan