Dashboard licht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonB

Lid
Hallo, het dashboard licht van mijn Fabia is groen, weet iemand of het mogelijk is om dit licht in bijvoorbeeld blauw of rood te veranderen? Heeft iemand hier ervaring mee?
 

joergarms

Senior Member
Het zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn, maar je moet er wel een beetje handig voor zijn, geduld hebben en voorzichtig te werk gaan.
MAar vergeet niet, niet alleen je dashboard verlichting is groen, ook de electrische raambediening, sigarettenaansteker en ga zo maar door zijn groen.
Ik weet niet welk type lampje er in het dashboard zit, bij de conrad kun je wel heel veel verschillende types krijgen.
Ik heb hiervoor een VW gehad, met dat blauwe licht, rode wijzers, na een tijdje wordt je dat best zat moet ik zeggen.
GRoen is rustiger voor je ogen.
 

Daniel

Lid
Ik heb hiervoor een VW gehad, met dat blauwe licht, rode wijzers, na een tijdje wordt je dat best zat moet ik zeggen.
GRoen is rustiger voor je ogen.

Ik dus ook,ik heb 3 jaar een Golf IV gehad en ik vind de kleuren rood/blauw echt VEEL mooier en was er nog lang niet op uitgekeken.
Groen kijkt i.d.d wat rustig maar is ow zo veel saaier.
 

joergarms

Senior Member
blauw/rood is wel wat sportiever.
En natuurlijk is het ook persoonlijk, maar ik zou er goed over nadenken voordat ik alles ging opentrekken om er blauwe lampjes in te stoppen.
 

DonB

Lid
Alles opentrekken lijkt me zowieso niet zo heel erg slim om zelf te doen. Misschien bij de garage laten doen dan? Ik heb blauwe neon lichtjes bij het voeteneinde en het lijkt me erg strak om blauwe lichten in het dashboard erbij te hebben. Je hebt alleen gelijk over de electrische ramen etc, het zou het mooiste zijn om dit ook blauw te houden dan.

Ik kan me voorstellen dat je op den duur alles zat word, maar dit groene komt me echt de spuigaten uit, vind het echt geen porem en erg goedkoop ogen.

Overigens, zag ik op www.superskoda.com hele vette tellers (klokkenspel + verlichting) voor de fabia, enige probleem is dat deze tot 240km/h gaan en mijn klokkenspel gaat tot 200km/h, als ik deze erin zet klopt de snelheid niet meer.
 

joergarms

Senior Member
Een groot gedeelte is best te doen.
Maar bijvoorbeeld de raambedieningsknopjes, daarin zit het lichtje, mijns wetens is dat een vast iets, je kan daar geen lampje in verwisselen.
Achter je tellerplaten kun je relatief makkelijk andere lampjes zetten, achter de knoppen van de airco ook geloof ik.
Succes ermee,
en als je het af hebt, graag wat foto's posten op dit forum.
 

DonB

Lid
Dat ga ik zeker doen.

Even voor mijn duidelijkheid, op conrad.nl kwam ik de volgende lampjes tegen met de naam : "Instrumentverlichting", denken jullie dat dat de goede lampjes zijn om ervoor te gebruiken?

852122_RB_00_FB.EPS.gif


Instrumentverlichting 2 W B8 5D Blauw
Bestnr.: 852122 - 89
vanaf 9,85 EUR
 
Heb hiervoor een Golf IV gereden - met rood / blauwe verlichting - maar ik moet eerlijk zeggen dat groen veel rustiger én beter afleesbaar is dan in mijn Golf, al staat het wel iets meer trendy.
 

joergarms

Senior Member
Dat ga ik zeker doen.

Even voor mijn duidelijkheid, op conrad.nl kwam ik de volgende lampjes tegen met de naam : "Instrumentverlichting", denken jullie dat dat de goede lampjes zijn om ervoor te gebruiken?

852122_RB_00_FB.EPS.gif


Instrumentverlichting 2 W B8 5D Blauw
Bestnr.: 852122 - 89
vanaf 9,85 EUR


Die lampjes bedoelde ik ook, maar ik durf niet te zeggen welke er in een Fabia zitten.
Ik heb zelf ook vaak met losse ledjes gewerkt, maar dan moet je wel zuiver kunnen solderen, heb ik mezelf aangeleerd, en komt oh zo vaak van pas.
Bij autostyle hebben ze voor verschillende auto's ook ombouwsets voor de verlichting, zelfs setjes waarbij je voortdurend kan wisselen.
Weet alleen niet of ze het ook voor onze Fabia's hebben.
 
Hallo, het dashboard licht van mijn Fabia is groen, weet iemand of het mogelijk is om dit licht in bijvoorbeeld blauw of rood te veranderen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je met je dashboardverlichting je tellers bedoelt kan ik je een antwoord geven: "
Bij een Pré-facelift is het te doen, maar het is een priegelwerk."

De verlichting bestaat uit groene SMD LED's, dat betekent een boel pieterpeurig soldeerwerk met een aangepaste soldeerinstallatie.

Om het warm water niet opnieuw uit te vinden, raad ik je aan om een keer op www.fabia4fun.de naar tachoumbau te zoeken. Daar heb ik een bestukkingsschema gevonden.

Ik heb begrepen dat het karwei bij post-facelifts niet mogelijk zou zijn (net zoals het plaatsen van chroom ringen om je tellers) omdat je de behuizing van de tacho niet meer uiteen zou kunnen halen. Maar dat verhaal kan ik zelf niet bevestigen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb begrepen dat het karwei bij post-facelifts niet mogelijk zou zijn (net zoals het plaatsen van chroom ringen om je tellers) omdat je de behuizing van de tacho niet meer uiteen zou kunnen halen. Maar dat verhaal kan ik zelf niet bevestigen.

Dat klopt niet, ik heb bij mijn Fabje van 2005 de chromen ringen om de tellers laten plaatsen. Dus chromen ringen kan wel, het andere weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan