Dashboard kapot t.h.v. knie.

EML

Lid
Tijdens een telefoontje naar een skoda dealer kwamen we er niet uit. De beschermingskap thv mijn knie is kapot. Gewoon doordat mijn been daar tegenaan leunt is het eerst langzaam ingedeukt en nu dus kapot. Iemand enig idee of hiervoor het hele dashboard vervangen moet worden, of dat het ook kan worden opgelost met een klein deel vanaf stuurkolom tot de middenconsole zeg maar.

048DCE48-7825-4C38-B400-CA3DC1D0B6E7.jpeg
 

EML

Lid
Het zou toch niet kapot moeten kunnen gaan doordat je er tegenaan steunt. Dat vervolgens zo’n beetje het hele dashboard moet worden vervangen is schandalig. Ik ga proberen het wat amateuristisch te herstellen. Vullen met een soort vloeibaar schuim en vormen. Beetje lijm… zoiets.
 

Tees

Donateur
Let wel op dat als je zelf aan de gang gaat en vervolgens niet tevreden bent en toch een bekleder oid erop wil zetten, dat die bekleder daarna mogelijk extra werk heeft om jouw provisorische oplossing te verwijderen.
 

Agent327

Forumguru
Het ziet er toch echt uit dat je maar 2 echt goede opties hebt:
1. het hele dashboard unit vernieuwen. Dit is een kale unit in de gewenste kleurstelling Zie afbeelding, via lllparts.co.uk)
2. de reparatie door een professioneel autobekleder laten uitvoeren. (heb je ook nog garantie)
1662558365123.png
 

Cordoba

Forumguru
Dat je met een beige onderdashboard wat eerder slijtage (verdwijnen structuuroppervlak) en vuile plekken ziet dan bij een zwarte versie kan ik me nog wel voorstellen, maar ik heb het idee dat je om er zo'n deuk in te krijgen, toch óf zelf een blessure op moet lopen, óf je moet al iets van een beenprotese hebben. Ook bizar dat blijkbaar het complete dashboard (en stuur?) er uit moet om dit onderdeel te vervangen, en alleen het kapotte stuk vervangen (en dan 'lassen' aan het stuk dat blijft zitten), krijg je ook niet netjes doordat de lasnaad altijd opvalt.

Je zou kunnen zoeken naar een Superb met beige interieur om dit stuk te vervangen, of eventueel de zwarte versie er in zetten.

In Temse (B) staat er in elk geval één met deze interieurkleur op de sloperij:
6042e5bc4df47b70ddfaebf24f802de5~v28686449.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EML

Rallye

Forumguru
Volgens mij heb ik ooit een Superb II van de garage als leenauto meegehad. Daarin had ik op die ook last van het het dashboard - wat ik bij mijn Octavia’s nooit gehad heb. Zo’n deuk is wel extreem overigens.
 
Bovenaan Onderaan