greenlinediesel

Senior Member
Goede avond beste mensen van het forum,

Zojuist maar weer even aan het pielen geweest met de laptop aan de auto. Weer wat leuke dingetjes tegengekomen en geactiveerd.

Mijn vraag: Is het mogelijk op de F2 FL Combi GL de dashboard verlichting altijd in te schakelen? Dus ook als er in de '0' stand gereden wordt met DRL?

Hier heb ik iets gevonden op een forum (is voor een Passat B5, maar misschien werkt dit hier ook?!): link
In theorie simpel, lichtschakelaar eruit en twee pins doorverbinden. Klinkt logisch genoeg... Maar goed, ik wil natuurlijk niet mn dashboard (en/of andere verlichting) kort sluiten..

Tips zijn welkom :-)
Bedankt weer!
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vraag: Is het mogelijk op de F2 FL Combi GL de dashboard verlichting altijd in te schakelen? Dus ook als er in de '0' stand gereden wordt met DRL?
Zou ik niet zo snel doen eigenlijk. Het is een goede reminder dat je dimlicht nog niet brandt en valt meer op dan het niet-brandende groene controlelampje en maakt zodoende dat je bij donker wordende omstandigheden waarschijnlijk wat eerder je dimlicht inschakelt.
 

Blackokkie2

Forumguru
Waarom zou je het willen? Ik vind het irritant als het altijd brandt, bij schemer denk je al gauw dat je je verlichting aan hebt terwijl dit niet zo is en tegenwoordig met die dagrijverlichting al helemaal. Hoe vaak zie je niet auto's in het half of helemaal donker met alleen de ledjes voor aan?
 

greenlinediesel

Senior Member
Zou ik niet zo snel doen eigenlijk. Het is een goede reminder dat je dimlicht nog niet brandt en valt meer op dan het niet-brandende groene controlelampje en maakt zodoende dat je bij donker wordende omstandigheden waarschijnlijk wat eerder je dimlicht inschakelt.

Heb een auto light switch dus hoef ik sowieso niet over na te denken :-)
 

greenlinediesel

Senior Member
Waarom zou je het willen? Ik vind het irritant als het altijd brandt, bij schemer denk je al gauw dat je je verlichting aan hebt terwijl dit niet zo is en tegenwoordig met die dagrijverlichting al helemaal. Hoe vaak zie je niet auto's in het half of helemaal donker met alleen de ledjes voor aan?

Vind het dashboard zonder verlichting juist super slecht te lezen, zeker met een laagstaande zon in je mik. Wat betreft de auto's met alleen ledjes voor aan; ik heb een auto light switch dus hoef ik sowieso al niet over na te denken :-)
 

EdK

Forumguru
Hoe vaak zie je niet auto's in het half of helemaal donker met alleen de ledjes voor aan?
de laatste jaren steeds meer !
En als je dan de kans krijgt om ze te waarschuwen dan krijg je als antwoord jahhhh hij staat op automatisch ....
Ja duhhhh, waar is je eigen kennis en verantwoording .....
 

Cordoba

Forumguru
Vind het dashboard zonder verlichting juist super slecht te lezen, zeker met een laagstaande zon in je mik. Wat betreft de auto's met alleen ledjes voor aan; ik heb een auto light switch dus hoef ik sowieso al niet over na te denken :-)

en gelukkig rij je nooit met mistig weer...
 

Antera

Donateur
Kort gezegd niet mogelijk met programmeren mits je een ecu editor hebt.

Verder draden door lussen enz is eigen verantwoording. Liever dashboard uit dat herinnert je eraan dat je licht aan of uit staat
 
Bovenaan Onderaan