Dasboardverlichting doet het alleen nog zwak?

Bij het aanzetten van de verlichting gaat normaliter de dasboardverlichting branden. De laatste maanden haperde hij steeds en de verlichting aan en uit zetten middels de lichtschakelaar gaf de oplossing.
Helaas nu brand hij alleen op de laagste stand.
Kan dit aan de schakelaar liggen of zit er een relais wat het heeft begeven achter het inschakelen van de dashboardverlichting?
 

Cordoba

Forumguru
Verlichting zit in de Fabia I helemaal niet via een relais, dus ook een klein dashboardlampje niet. Ik gok dat het probleem zit in de potmeter van de regelaar. Misschien even de lichtschakelaar loshalen en kijken of er een probleem is met de stekkeraansluiting achter op de schakelaar.

Overigens welk bouwjaar en welke motorisering heb je? Ik dacht dat het bij mij een grijs-blauwe draad is voor de dashboardverlichting, maar bij ander bouwjaar/motorcode kan dat anders zijn. Voor pakweg 20 euro kun je op de sloop een andere schakelaar halen (met garantie). Overigens sinds ik mijn lichtschakelaar vervangen heb voor een exemplaar geschikt voor mistlampen voor (met dim-wieltje voor dashboardverlichting) heb ik 'm altijd op het laagste verlichtingsniveau staan.
 
Bovenaan Onderaan