Dar

dar

Lid
Hi allen,

Ik ben Dar, sinds kort eigenaar van een Skoda Fabia uit 2010. Eigenlijk is dit mijn eerste auto, dus ik vind het leuk om er meer over te lezen op het forum over de ervaringen en veel voorkomende problemen. Ik ben op het forum gekomen omdat ik het vreemd vond dat mijn koplamplicht niet vanzelf uit gaat wanneer je het sleutel uit het contact haalt en buiten staat, en eveneens er ook geen alarm af gaat. Dus, ik ga eens even neuzen op het forum.

Mvg
Dar
 

Canon-Eye

Forumguru
dat mijn koplamplicht niet vanzelf uit gaat wanneer je het sleutel uit het contact haalt en
Het is maar net wat je precies bedoelt met "koplamplicht"...

Bij afzetten van het contact zal ingeschakeld dimlicht wel uitgaan, maar de stads- of standlichten (die in de koplampen geïntegreerd zitten) blijven aan, samen met achterlichten, kenteken- en dashboardverlichting. Zodra je de bestuurdersdeur opent, hoort er een zoemer af te gaan zoals in post #3 al vermeld.

Met de lichtschakelaar in stand 0 kun je ervoor kiezen om de parkeerlichtjes (alléén 1 stadslicht en 1 achterlicht) links óf rechts in te schakelen. Ook dan moet de zoemer klinken als de bestuursdeur opengaat.
 

dar

Lid
Dankjulliewel! Ik denk dat ik even op verkenning ga betreffende die zoemer :) Daar lijkt het euvel te zitten.
 
Bovenaan Onderaan