Dakstrip vastzetten

Okki

Donateur
Even een vraag over onze andere auto. Fiat Panda 2014.
Op het dak zit links en rechts een zwarte strip waar ook dakdrager op kunnen, met van die klepjes erin.

Die strip zit met plastic nokjes in metalen houdertjes op het dak, alleen de voor- en achterkant zit met iets anders vast.

1 voorkant is nu los geraakt. De garage zegt dat dit met glaskit vastgezet kan worden. Ik lees echter ook wel dat met proffessioneel 3M dubbelzijdig tape gebruikt.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

IMG_20200405_153229.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ik neem aan dat glaskit iets anders is dan siliconenkit glas?
Ik zoek een tube (heb niet zoveel nodig) maar dan vind ik alleen siliconenkit glas. Bij glaskit kom je uit op zo'n koker.

Garage adviseeerde transparant.

Screenshot_2020-04-05-15-45-05_1.jpg
 

EdK

Forumguru
Ik heb Sikaflex een link geplaatst
En zover ik weet is dit er alleen in wit en zwart
We gebruiken dit ook veel zakelijk, en uit ervaring hecht dit ook als objecten nog vochtig zijn.
Met siliconenkit uit bouwmarkten is mijn ervaring dat dit dan slecht tot niet hecht dan.
En of het er in tubes verkrijgbaar is ? zou zo niet weten en zou je google er even op los moeten laten gaan

Edit: google op sikaflex tube en je vind 70ml verpakkingen !!
Polymax is er ook in tube's van bv Bison

Kijk wel uit met die tube's dat ze vers zijn, heb vaak gehad met dit soort tubes dat er niets of te dik het er uit kwam vanwege te oud en ingedroogd !!
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Dank allen voor de antoorden tot zover.

Overigens,

VIAT heeft verf en zeker geen LAK

De lak van haar vorige Panda was na 18 jaar nog perfect in orde. Geen roest, geen bladders en geen doffe plekken.

Het kan dus toch....
 
Bovenaan Onderaan