Dakkoffer Kamiq?

Beste lezers,
Mogelijk is dit onderwerp al eens voorbijgekomen, echter heb ik nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Ik ben op zoek naar een dakkoffer voor mijn Kamiq, een Thule of een Hapro zou het kunnen worden. Dakdragers moeten dan ook besteld worden. Heel eerlijk. Ik kan nog niet met een goed gevoel het een en ander bestellen. Straks vertrek ik met een dakkoffer met daaronder mijn auto geschroefd.

Hebben jullie ervaringen en/of beeldmateriaal wat mij zou kunnen helpen om een keuze te maken? Alvast bedankt!

Gr

Tees

Donateur
Wat zijn precies je criteria? Ik lijk te lezen dat je geen al te grote dakkoffer wilt? Ik heb zelf een (oudere) Hapro Carver op een Octavia, die kan ook zeker op een Kamiq zonder dat t er raar groot uitziet. Voor de Octavia is ie eerder wat kort voor t zicht, maar m'n schoonouders hebben deze en we lenen m elk jaar :jaja:. De Carver is zo'n 400 liter groot, dat is voor ons een prima maat. Als je echter ook wilt gaan skiën is deze wat kort.

Qua dakdragers: Thule is altijd top-end, maar met Hapro doe je ook zeker geen miskoop. Op Marktplaats staat er ook vaak van alles te koop (al is nu wellicht niet het allerbeste seizoen daarvoor), misschien daar een setje goedkoop scoren? Ik zou iig dragers met een beetje ovaal/aero/wing-profiel nemen, die oud vierkante staven zijn echt heel erg ouderwets en ongunstig wat betreft windruis.

ertromp

Forumguru
just-discovered-this-sub-and-thought-id-share-my-kamiq-v0-qjhpqj48r54b1.jpg

Google is your best friend :D Kamiq met een Hapro koffer

117347713_979965679113634_8362827041879396702_n.jpg

Kamiq met een Thule koffer

503578266_10236345074996021_3253628584091254740_n.jpg

En nog een customized Kamiq met afgestemde Thule box.

Mijn eigen ervaring zijn Thule dakdragers met een Kamei dakkoffer geweest. Prima combi die geen gefluit veroorzaakte o.i.d. en goede dakkoffer met top sluitingen

hemi24

Forumguru
Dakdragers zou ik nog wel gebruikt durfen kopen op marktplaats of iets dergelijks, maar een koffer is me te link; ik zie iets te vaak van die dwazen met een spanband erom rijden.
Als dat moest had de fabrikant die er wel bij geleverd en dit omschreven in de gebruiksaanwijzing… :banghead: :sterretjes:

Tees

Donateur
Ach, ook voor een dakkoffer zou ik me tweedehands niet al te veel zorgen maken. Zolang die spanbanden niet met een ratel aangetrokken zijn waardoor de schaal vervormd is, is er m.i. weinig aan de hand. En zó ontzettend vaak zie ik ze nou ook weer niet...

Wat zijn precies je criteria? Ik lijk te lezen dat je geen al te grote dakkoffer wilt? Ik heb zelf een (oudere) Hapro Carver op een Octavia, die kan ook zeker op een Kamiq zonder dat t er raar groot uitziet. Voor de Octavia is ie eerder wat kort voor t zicht, maar m'n schoonouders hebben deze en we lenen m elk jaar :jaja:. De Carver is zo'n 400 liter groot, dat is voor ons een prima maat. Als je echter ook wilt gaan skiën is deze wat kort.
Ja, het antwoord wat ik je nu ga geven kun je misschien niets zo heel veel mee. Ik ga toch een poging wagen. Niet te groot waardoor ik kan opstijgen vanaf Schiphol, niet te klein waardoor ik ga denken dat ik toch een slag groter had moeten nemen. Het is puur voor bagage voor vakantie/tripjes, geen skigebeuren.

Google is your best friend :D

Mijn eigen ervaring zijn Thule dakdragers met een Kamei dakkoffer geweest. Prima combi die geen gefluit veroorzaakte o.i.d. en goede dakkoffer met top sluitingen
Ik vind dat zo mooi hè, google heb ik zelf ook bewandeld. Deze foto's heb ik niet gezien, zelfs vriend ai gaf mij te weinig info. Wat ik hier dan weer niet uithaal is welke maat het is. M of L? 400 ltr of 370 ltr?

Tees

Donateur
Misschien kan je de lengte van jouw dakdragers eens opmeten en dan op internet zoeken hoe lang de verschillende modellen zijn. Dat geeft je een beetje een gevoel hoe de koffer op de auto eruit zou zien. Of je kan eerst een setje dakdragers op de kop tikken en dan bij een winkel die dakkoffers verkoopt gewoon eens passen. Zit je helemaal zeker.

Wat betreft maat: ik zou rond de 400L zoeken, zoals gezegd is dat wat ik heb en dat is echt dikke prima. Veel meer moet je ook eigenlijk niet willen, want dan ga je al snel (ongemerkt) over de maximale dakbelasting heen...

gjhu

Forumguru
Wij hebben een Hapro Traxer 8.6 met 530 liter inhoud, onder het mom van ruimte kun je nooit genoeg hebben. Als dakdrager de aguri prestige omdat deze mooi laag op de auto zitten. Zijn speciaal voor open dakrails.

Bijlagen

• IMG_0627.jpeg
    IMG_0627.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 6

hemi24

Forumguru
Handiger om voor de Kamiq niet een al te lange dakkoffer te nemen, zodat de kofferklep ook nog fatsoenlijk open kan.

Bovenaan Onderaan