Dakdragers

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik rij in een fabia combi 1.9 tdi, met dakrails. Ik ga over anderhalve week op wintersport met een skikoffer op dak. Ik heb dus dakdragers nodig. Dit is voor mij de eerste keer dat ik dakdragers ga kopen / gebruiken.

Bij Halfords hebben ze dragers van hun eigen merk, voor 60 euro. Ze hebben ook dragers van het merk Mont Blanc, deze waren voor 110 euro. Beide hebben een max. te dragen gewicht van 100 kilo.

Wat raden jullie aan? Is de box van Halfords-merk goed zat, of kan ik echt beter een duurder merk nemen. En ís mont blanc wel goed genoeg, of kennen jullie veel betere merken?

Alvast super bedankt weer.
 

Gieliovd

Forumguru
Zoek je dragers of een box? Je zegt namelijk beide in je bericht :)

Er bood recentelijk iemand dragers aan.. kun je even bekijken!

Ik vind met dragers belangrijk of ze van knap materiaal gemaakt zijn, niet je auto beschadigen bij montage en niet te duur zijn, uiteraard voldoende draagvermogen.

De dealer heeft ze ook!
 

mister9

Actief lid
Ik zoek dragers, de box heb ik al. Maar maakt het merk van de dragers niet uit? Er zijn geen goeie en slechte merken?
 

van inkel

Forumguru
Ik ben erg tevreden met mijn Thule dragers, ze beschadigen je rails niet, zijn lekker makkelijk en snel te monteren. En ze zijn afsluitbaar met een ingebouwd slot.
 

Erik_NL

Forumguru
dwarsdragers Fabia Combi

Hallo,
de originele dwarsdragers van Škoda komen van Thule, zijn afsluitbaar en passen mooi op de roofrails.

De onze heb ik deze winter voor € 30 ongebruikt via Marktplaats gekocht. De nieuwprijs is ca € 120
 

EdK

Forumguru
Tip: waar je je dragers op je dakrails plaatst even wat tape plakken !!
gewoon een rolletje tape die voor elektra wordt gebruikt, is letterlijk in alle kleuren verkrijgbaar behalve Rose en oranje
 
Bovenaan Onderaan