Dakdragers.

Wie kan mij vertellen waar ik voordelig een set dakdragers (het mogen gebruikte zijn) kan vinden?
Voor mijn Skoda Yeti.
Voor het vervoer van een polyester Kano en of Sub.
 

Tees

Donateur
Marktplaats? Ik weet niet precies welke dragers op de Yeti passen, maar die van de Fabia/Octavia/SuperB passen vaak op meerdere modellen van dezelfde generatie. Ik heb zelf Hapro dragers via Marktplaats gekocht (als ik me goed herinner waren de originele Skoda dakdragers voor de F1c ook gewoon van Hapro) , gebruik ze al jaren naar tevredenheid.
 

brepus13

Forumguru
Wat is goedkoop? Bij de Lidl komen ze wel eens voorbij voor 30/40€. Originele voor 100€ scoren op marktplaats kan ook goedkoop zijn… Google is je vriend in deze. De keuze is reuze.
 

Henrik

Forumguru
Ik zou inderdaad Marktplaats even in de gaten houden. Je kunt daar ook een zoekopdracht achterlaten, zodat je er melding van krijgt.
Zo heb ik zelf onlangs een mooie set Thule Wingbar Edge via Marktplaats gekocht. Die zijn niet goedkoop, maar wel goed. Als je voor goedkoop gaat, dan zou ik Marktplaats in de gaten houden voor een set universele dakdragers.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor het vervoer van een polyester Kano en of Sub
Een polyester kano/kajak (volwassenenmaat) zal, naargelang de uitvoering, zo tussen de 18 en de 30+ kilo wegen, een SUP-board zal de 20-25 kilo niet halen. Inclusief de dragers plus een setje peddels zul je niet snel boven de 75 kg maximale dakbelasting uitkomen.
Een kajak ligt het veiligst op zijn kant in de bekende "J-steunen" (of nog iets makkelijker: de Thule opklapsteunen). Een Canadees oftewel open kano vervoer je bij voorkeur ondersteboven, evenals een SUP- of surfboard.

Let bij het laden van een kajak wel op hoe je 'm positioneert: altijd zorgen dat er (een beetje) downforce ontstaat, dus aan de voorkant een paar cm dichter bij de straat dan achteraan. Niet overdrijven: een cm of 3 à 4 is al voldoende om 'm in de steunen te drukken i.p.v. aan de sjorbanden te laten trekken.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo heb ik zelf onlangs een mooie set Thule Wingbar Edge via Marktplaats gekocht. Die zijn niet goedkoop, maar wel goed.
Ook mijn keuze, en dan met de merkspecifieke voeten. Inderdaad niet de goedkoopste, maar ook weer goed verkoopbaar.
 

Lowietje72

Senior Member
Wie kan mij vertellen waar ik voordelig een set dakdragers (het mogen gebruikte zijn) kan vinden?
Voor mijn Skoda Yeti.
Voor het vervoer van een polyester Kano en of Sub.

Ik heb een set originele Yeti dragers liggen. Voor € 25,00 mag je ze in Purmerend komen halen.
 
Bovenaan Onderaan