Dakdragers zonder dakrails

Marco Toet

Nieuw lid
Ik ben in het (prettige) bezit van een Fabia I station zonder dakrails.
Bij geen enkele fabrikant kan ik passende dakdragers krijgen.
Ik heb echter geen zin om eerst dakrails te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand een andere oplossing?

(het viel mij overigens op dat de hatchback dezelfde dakconstructie heeft. Zouden de dakdragers daarvoor niet gewoon op de station van mij passen?)
 

nemo

Senior Member
Heb je niet toevallig 8 gaatjes in je dak? Dus 4x2 inhammetjes van ongeveer 5mm bij 2 cm?
 

van_der_P

Senior Member
Ik ben in het (prettige) bezit van een Fabia I station zonder dakrails.
Bij geen enkele fabrikant kan ik passende dakdragers krijgen.
Ik heb echter geen zin om eerst dakrails te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand een andere oplossing?

(het viel mij overigens op dat de hatchback dezelfde dakconstructie heeft. Zouden de dakdragers daarvoor niet gewoon op de station van mij passen?)


Dat zou je toch gewoon bij een dealer kunnen vragen. Misschien kun je ze ook nog passen, dan weet je het zeker.
 

EdK

Forumguru
Fabia I Hatchback en Sedan:
LAT410001 Afsluitbare zwarte dakdragers € 118,- incl. BTW

Gewoon verkrijgbaar bij de skoda dealer !!
www.skoda.nl en dan fabia kiezen en daar accesiores > dakdragers
 

Marco Toet

Nieuw lid
Dat is het juist ik heb geen gaatjes in mijn dak. Alleen een rubberstrip. Het blijkt bij nader inzien dat de hatchback en de sedan dat wel hebben. Bij de dealer heb ik geinformeerd: zij geven aan dat ze wel bestaan maar dat hij ze niet mag moteren ivm met mogelijke problemen (??). Hij wist niet welk merk dat was.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik ben in het (prettige) bezit van een Fabia I station zonder dakrails.
Bij geen enkele fabrikant kan ik passende dakdragers krijgen.
Ik heb echter geen zin om eerst dakrails te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand een andere oplossing?

PM'tje gestuurd.
 

boergeert

Nieuw lid
vraagje, ik heb net een dakdragerset aangekocht voor de skoda fabia combi.
Ddeze passen dus heel fijn niet, want ik heb geen dakrails? De verkoper, een skoda dealer zij mij dat deze wel zou passen, maar nu blijkt dat deze uitvoering (combi) het helmaal niet toe laat om een dakdrager te monteren?? Dat wil zeggen...als je niet eerst de dakrails monteerd. Hoe heeft u dat gedaan dan?
Groet, Gerhard:shocked:
 

boergeert

Nieuw lid
oke, maar het rare is dat mijn dealer niet eens weet dat dit bestaat? Of de dealer is knetter of...? Kun je me een betje op weg helpen. Welke zijn dat dan, of heb je een adresje voor me. Het meest vraag ik me af hoe die dingen dan vast zitten op je dak? Vroeger had je van die dragers die je aan de zijkant, tussen deur en dak, moet klemmen. Er zaten van die rubberen dak'poten' aan die dan op het dak steunden. Is dat wat je bedoeld. Thanx!
Gerhard
 

River_Styx

Nieuw lid
Het zijn inderdaad die types die tussen je deurrand en je dak geklemd worden. Ik heb ze via marktplaats gekocht. Was een set met duitse tekst op de doos en handleiding.
Een Skoda dealer moet dat toch echt zo op kunnen zoeken !!!!
 
Ik ben in het (prettige) bezit van een Fabia I station zonder dakrails.
Bij geen enkele fabrikant kan ik passende dakdragers krijgen.
Ik heb echter geen zin om eerst dakrails te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand een andere oplossing?

(het viel mij overigens op dat de hatchback dezelfde dakconstructie heeft. Zouden de dakdragers daarvoor niet gewoon op de station van mij passen?)


Even googlen op "Thule dakdragers" dan komt 't allemaal goed,
Dakdragers voor NIET dakrail auto's worden afgeklemd tussen de deurrubbers.
Zijn nog lekker goedkoop en van goede kwaliteit ook.

S6
Greetings, Claymore
 

pansaebr

Actief lid
dakdragers

geert,
een snelle zoektocht op het forum leverde dit op http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=2136

als ik deze foto bekijk vermoed ik dat je eens volgende advertentie best eens bekijkt:http://boutique.kapaza.be/wwwgaragejanbe/13731473/Dakdragers_Fabia.html

groetjes
Bruno

oke, maar het rare is dat mijn dealer niet eens weet dat dit bestaat? Of de dealer is knetter of...? Kun je me een betje op weg helpen. Welke zijn dat dan, of heb je een adresje voor me. Het meest vraag ik me af hoe die dingen dan vast zitten op je dak? Vroeger had je van die dragers die je aan de zijkant, tussen deur en dak, moet klemmen. Er zaten van die rubberen dak'poten' aan die dan op het dak steunden. Is dat wat je bedoeld. Thanx!
Gerhard
 

boergeert

Nieuw lid
Bedankt, maar ik heb echter precies dezelfde gekocht. Helaas,,,ik ga wel op zoek naar de ouderwetse dragers.

Gerhard
 

toontje44

Nieuw lid
Ik heb zo'n universele dakdrager die op (bijna) alle merken past. Ideaal. Paar jaar geleden gewoon bij Bogamat gekocht, past ook perfect op mijn Fabia I
 

Fokke

Nieuw lid
Ik heb dus nu ook dit probleem.
Ik heb 14 dgn terug mijn Fabia I Combi gekregen, zonder dakrails. Nu ga ik a.s zaterdag op vakantie en wil graag een dakkoffer kunnen gebruiken. Maar het aanbod is dus echt bijzonder karig.

-Mijn garage kan een railing bestellen en monteren, (waar de dealer niet eens ervaring mee heeft omdat er in het dak geboord moet worden)
en dat komt incl. werkplaats op ruim 400 euro. En dan heb ik nog niet eens een drager. Kassa....
-Ik ben bij Brezan geweest en die kwamen na telefonisch contact met Thule op een kit (#1599 voor de liefhebbers) maar die is niet op voorraad in NL, moet uit Zweden komen. Levertijd 8 weken... Mont Blanc heeft ook wat maar raadde deze winkel af. Leverbaar via Halfords maar niet op voorraad en lange besteltijd.
-Via dit draadje kwam ik op de Skoda uitvoering LAT940001 maar die is "VERVALLEN" bij de dealer. De dealer in Amsterdam heeft verder niks. Ben ik net geweest.

Heeft er iemand nog een suggestie voor me? Of er misschien zelfs een te leen voor me tussen 27juli-05aug voor een lekkere fles wijn?
Waar maak ik nog meer kans?
 

Fokke

Nieuw lid
Blijkt er een op Marktplaats te staan! Een andere zoekterm leverde opeens iets op. Er staat namelijk een spelfout in de advertentie. €25 !. Ik hoop dat het goed gaat. Dat is gebruikt is vind ik geen punt.
 

EdK

Forumguru
en anders naar Skoda.nl en daar alle dealer emails copieren en alle dealers even mailen of ze nog ergens in magazijn een door met veel stog hebben liggen met dakdragers er in !?
 
Bovenaan Onderaan