Dakdragers op Fabia Combi Greenline

PSSP_Rook

Nieuw lid
Na dit forum en andere websites bekeken te hebben kan ik er nog niet helemaal wijs uit worden...
Ik vind een Fabia Combi Greenline zonder dakreling mooier dan mét.
Maar ik wil wel graag dakdragers kunnen gebruiken. Volgens pag 73 van het instructieboekje (NL versie : https://mediaportal.skoda-auto.com/...bia/06-2010/Manual/A05_Fabia_OwnersManual.pdf) zouden er zich bevestigingspunten voor de basisimperiaal in de bovendeurlijst moeten bevinden (of geldt dit alleen voor de hatchback??) voor een basisimperiaal.

Vraag 1 : zou een trotse eigenaar van een Fabia Combi Greenline voor mij in zijn deurlijst kunnen kijken of die bevestigingspunten er inderdaad zitten??
Vraag 2 : ik kan nog niet in de (nieuwe) accessoirelijsten vinden dat een dergelijke basisimperiaal er is. Heb ik die over het hoofd gezien??

Bvd voor jullie reactie!
 

Julius

Nieuw lid
Ik kan je het antwoord helaas niet gegeven maar ik heb wel een hekel aan van de geknutselde systemen. Geef mij maar een dakrailing ten eerst passen er veel universele dragers op en ben je niet afhankelijk van restricties en volgens mij zitten ze er veel sneller op (overigens nog nooit een dakrailing gehad, maar verwacht dat je ze er zo op kunt klikken). Ik heb een paar auto's gehad waarbij het echt een ramp was en je gewoon een tijdje aan het schroeven bent voordat ze erop zitten en dat ze met rubbers op je dak steunen.

Overigens ben ik wel benieuwd naar het antwoord!
 

Newbee

Actief lid
Welkom op het forum. Er is in dit draadje al het nodige over geschreven:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11547&page=2

Ad 1: ik heb deze bevestigingspunten tijdens een testrit met de F2 Combi GL van mijn dealer NIET zien zitten. Ik ben nog in afwachting van mijn besteld exemplaar......
Ad 2: Omdat die bevestigingspunten er niet zitten, is er tot op heden ook geen leverancier van een basis imperiaal te vinden...
Suc6 met de moeilijke keuze van dakrails of niet :-)
 

Hetzer

Forumguru
Sorry ik heb gekeken, maar niets gevonden wat duid op een bevestigingspunt voor een imperiaal
Mijn vermoeden is dat dit alleen bij de HB is, als je iets op het dak van de Combi wil vervoeren zal je denk toch echt de dakrails moeten hebben, daar zijn ze immers primair ook voor.
 

PSSP_Rook

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. We hadden een Skoda Fabia Combi Greenline besteld met flink wat opties. Maar niet dus met een dakrailing omdat we dat niet zo mooi vonden.
Maar omdat we een bagagebox echt niet kunnen missen ivm vakanties komt de dakrailing er nu toch. Omdat, volgens de dealer, de fabriek op het ogenblik stil ligt (maandag begint de productie weer) kon de optie nog toegevoegd worden. NB de opgegeven productieweek is 34/35.
 
weet ook iemand of de dakrails in het zilver te krijgen zijn in nederland?
ik ben benieuwd of iemand anders ze wel heeff:722:
 

Trucker

Actief lid
@samson je kan via de dealer ze laten spuiten in het zilver.

Ik zag vanmiddag een nieuwe golf station staan met dakrails
maar hij had gewoone dakdragers erop ,hij gebruikt dus de
dakrails niet.
 
ja dat hoorde ik ook van de dealer, maar ik dacht mischien dat er toch een mogenlijkheid is om ze af fabriek te bestellen, maar dat zal niet lukken denk.
 

NielsW

Lid
Nope, heb ik al eens eerder zien langskomen.
Ze staan ook expliciet als zwart in de accessoire lijst
 
Bovenaan Onderaan