Dakdragers octavia met panoramisch dak

Hallo allen,

Heb een octavia 3 vijfdeurs berline met panoramisch dak. Mijn vraag is of ik hier zonder problemen dakdragers en bagagekoffer kan op monteren.

Alvast bedankt,

Wekke

kansberg

Forumguru
Thule levert inmiddels dakdragers voor de OIII.
  • Thule Rapid System 754
  • Vierkante stang 769
  • Kit 1726 Rapid
Alleen staat hier bij 'normaal dak.' Wellicht kan de dealer uitkomst geven of er verschil in montagepunten zitten bij een standaard of panoramisch dak.

Let op: De benaming 'Rapid' heeft niets te maken met de Skoda Rapid. Het is de benaming die Thule hanteert voor de kit.

Heb afgelopen zomer zonder problemen zo'n 6200 km gereden met een "Aldi" set dakdragers en grote dakkoffer (80x200) er op gemonteerd. Ook 160 km/u is te doen. Voordeel van zo'n grote dakkoffer is dat je de wagen kunt parkeren en dak open kunt laten staan.

1.4TSI

Actief lid
Heb ook gewone thulle dragers en gaat prima passen. Je opgeklapte raam blijft onder de dakrailing

kansberg

Forumguru
Mijn ervaring met dakdragers is dat goedkoop vaak duurkoop is. Thule is per definitie goed, maar heb al eens dakdragers van Prealpina en Mac in de ton geslingerd vanwege de miserabele pasvorm en kwaliteit.

Vaak zijn originele dakdragers van de (Skoda) fabrikant ook goed en degelijk. Deze laten ze (vaak) maken bij de gerenommeerde dakdrager fabrikanten.

'Shoppen' heeft zeker zin. Als je aantoont dat je, bijvoorbeeld online, een set voor een X bedrag kunt kopen, gaan veel winkeliers wel mee in de prijs, je moet ze alleen wel de mond gunnen.

MartijnW

Actief lid
Ik heb weliwaar geen panodak. Ik heb een Thule set aangeschaft die afgelopen zomer ruim 3500 km heerlijk vast op de Octavia III heeft gezeten. Er is een speciale set voor de Octavia III

Bovenaan Onderaan