Dakdragers LAS620 002A Fabia II

Fabia tourer

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik bezit een Fabia III en heb een originele Skoda dakdrager voor een Fabia II op de kop weten te tikken.

Ik heb 2 foto’s bijgevoegd na de montage op de dakrails. De 2 zwarte metalen pootjes aan de onderkant/binnenkant vallen letterlijk precies in de 2 uitsparingen zoals je ziet. Maar het steekt ook geen mm verder naar binnen, ze vallen er zeg maar op, maar eea zit wel muurvast en solide.

Zou er iemand aan kunnen geven of dit gaat werken en correct geïnstalleerd is?

5C769215-3B5B-4A2E-BA01-A456F79A5989.jpeg EC190106-6854-4323-8578-020FAC1B5FB6.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt mij helemaal niks mis mee :thumbsup:, al kan ik zo het totaalplaatjes niet goed overzien.

Heb zelf op nogal uiteenlopende auto's nooit iets anders gebruikt dan Thule dragers met bij de auto passende pootjes, daarbij nog nooit uitsteeksels tegengekomen die de plaats van de drager dicteren. Gelukkig niet zelfs - zo kan ik zelf nog een beetje spelen met waar en hoe precies ik de zeekajak(s) op het dak positioneer.
 

Tees

Donateur
Dit is precies zoals de Skoda-originele dragers gemonteerd horen te zijn! Ik heb exact dezelfde op mn O2.
Overigens zijn ze nog steeds gewoon te stellen hoor @Canon-Eye, hangt, net als bij alle andere dakdragers, hooguit af van hoeveel ruimte je in de breedte van de rails 'over' hebt. Bij mijn Octavia is dat mooi een paar cm, voldoende om te plaatsen waar je maar wilt, maar niet zoveel dat ze lelijk uitsteken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik doelde vooral op de mogelijke verschuiving in langsrichting @Tees.

Wat de breedte betreft heb ik altijd zeer doelbewust gekozen voor dragers die een aantal cm door de pootjes heen uitsteken (maar niet buiten de breedte van de auto op het breedste punt zonder de spiegels) omdat ik die uitsteeksels benut voor het stevig en toch gemakkelijk vastsjorren van de kajaks.
Van O2c naar F2c pasten de dragers zonder meer, de afstand tussen de dakrails bleek vrijwel overeen te komen. Overgaand naar de Leon ST kon ik weer dezelfde buizen blijven gebruiken, er moesten alleen andere pootjes komen vanwege de plat aanliggende rails op de Leon.
Bij alle drie deze auto's zoals gezegd nergens lokaliseringsuitsteeksels waargenomen, evenmin als bij de eerder gereden Opel Ascona (1982), Audi 80D (1985, nog met dakgootjes), 2x Audi80 "glad model" (1988, 1992), VW Polo (1995) en F1c (2002).
 

Tees

Donateur
Waarom zouden deze voeten anders zijn dan andere voeten wat dat betreft? Mijn ervaring is dat ze heel goed vast zitten. En de enige beperking wat betreft waar ze gemonteerd kunnen worden is de bevestigingspunten van de dakrails, maar dat is nauwelijks anders met deze dan met andere dakdragers. Miniem verschil dat deze helemaal rondom zitten, en daardoor ietsjes minder dicht bij de bevestigingspunten van de dakrails kunnen dan m'n vorige. Maar dan heb je t over hooguit een halve cm.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan