Dakdragers en koffer voor Roomster

somebodey

Actief lid
Hallo,

Iemand dat een leuk adresje weet waar ik dakdragers en/of koffer kan kopen voor de Roomster?

Liefst in Belgie, of NL (via verzending..)

ertromp

Forumguru
In NL: http://www.hifidump.nl/index.php . Hier ben ik zelf goed geslaagd via internet. En alles compleet thuisbezorgd. Vooraf diverse vragen via mail op hen afgevuurd die snel en volledig werden beantwoord. Ik rijd nu zelf al weer twee jaar rond met de Thule dakdragers en Kamei skikoffer. Succes met je zoektocht.

ertromp

Forumguru
Bij deze nog een foto van de combi op de Octavia. Het is dan helaas niet een afbeelding van een Roomster. P1010716.jpg

somebodey

Actief lid
Ben je tevreden van de koffer?
Heb via 2dehands.be een winkel gevonden en die geven 50% op zo'n koffer..
380l van Kamei voor 146€ dacht ik.

Van welk merk zijn de dakdragers?

EDIT:
Thule, sorry.. Te laat gezien :) :D

ertromp

Forumguru
Ik ben super tevreden over de koffer.
Deze is makkelijk aan de dragers te bevestigen middels een hevelsysteem.
Koffer is zeer stabiel en heeft o.a. driepunts sluiting.
Ik rijd in Duitsland snelheden van rond de 150 km/h met deze koffer.
Natuurlijk merk je wel een verhoogd brandstofverbruik maar geen nare fluittonen of zo.
Toen ik me oriënteerde zag ik dat Kamei bij vele test (en dan het type Corvara) als beste uit de bus kwam.
Tot nu toe geen enkele spijt van gehad.

ertromp

Forumguru
Op de hoge snelheid (150 km/h) zeker 15% bij lager dan 120 km/h zit je ongeveer op max 10%. Dat is dan wel voor de Corvara 390 wat een skibox is. Een bagagebox die hoekiger is zal dan naar verwachting meer verbruik opleveren.

Boet

Actief lid
Ik heb zelf dakdragers van Biltema gecombineerd met een Thule dakkoffer. Ouder type, vrij hoog model. Je kunt er makkelijk 150 mee rijden (ooit eens 170 aangetikt). Verbruik was gemiddeld 8.4l/100km enkele reis. De andere kant uit zat ik rond de 7.4 l/100km. Vooral boven de 120 knalt het verbruik aardig omhoog.

Qua herrie merk je wel wat, maar dramatisch wordt het allemaal niet.

Ridley

Forumguru
Dakdragers van Lidl voor 35 euro en Thule dakkoffer (Halffords aanbieding) al jaren een gouden combinatie. Geen merkbaar verschil in brandstofverbruik bij gemiddeld 130 richting zuid Europa. Wel op een Fabia. Foto's staan in mijn album!

Bovenaan Onderaan