Dakdrager Skoda uitwisselbaar?

Vraagje!

Ik heb een set originele Skoda Dakdragers liggen.. voor de Octavia 3.

Deze passen.. net.. niet op mijn Rapid Spaceback.

Ik zie dat er een rubberen voet aan de dakdrager zit, die aansluit op de dakrand.
Dit lijkt het enige (net) niet passende onderdeel, en is makkelijk te verwijderen.

Heeft iemand enig idee of deze rubberen voet los verkrijgbaar is, en of het verwisselen hiervan de dakdrager inderdaad passend maakt voor een Rapid Spaceback?

De handleiding is voor beide modellen in ieder geval hetzelfde boekje. :)

Benieuwd naar jullie ervaringen!
 
In de handleiding staan alleen de nummers voor de hele dakdragers per model.

Geen nummers van de verschillende onderdelen van de dakdrager.

Volgens de handleiding zijn ze verschillend in "ontwerpdetails (o.a. de vorm van de voet)".
 

Tees

Donateur
De meeste dakdragers die door Skoda geleverd worden zijn van een ander merk. Ze hebben in t verleden Hapro gebruikt, tegenwoordig dacht ik Thule. Dus je hebt best kans dat daar wel losse onderdelen voor te krijgen zijn, bij Skoda zelf acht ik die kans heel klein.
Voor de generatie O2-F2-Yeti waren de dakdragers verstelbaar zodat ze op verschillende maten dak pasten. Zit er bij jou ook enige verstelbaarheid in of zijn ze 1 vaste maat? Als het dat laatste is, dan vraag ik me af of het met alleen een voet verwisselen gaat werken.
 
Deze zijn volgens mij wel van Skoda "zelf".
Qua lengte zijn ze niet verstelbaar, maar de metalen voet is denk ik wel iets passend te maken.

Qua maat lijkt ie ook wel te passen, alleen past die rubberen voet dus niet goed op de dakrand.
 

Rallye

Forumguru
Waarom zou je iets “passend maken” en zo het risico lopen je lak te beschadigen? Hoeveel kost zo’n dakdrager nou?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Ik bedoel passend te maken in de zin van dat je die moet opspannen bij de montage.. op die manier past ie denk ik op meerdere modellen.
Alleen de dwarsstang is dus een vaste lengte.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat zal alleen lukken als de voeten kunnen verschuiven t.o.v. de draagbuizen, dus dichterbij of verder van elkaar kunnen worden gesteld. Dus het type dakdrager waarbij de buizen "door de voetjes heen" steken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan