Dakdrager Octavia 2 ook op Octavia 3

Herb4

Nieuw lid
Hallo,

Weet iemand of de Skoda dakdragers voor een Octavia 2 ook op de Octavia 3 passen?

Groet,

Herb
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst gaat het om een auto mét of zónder dakrails? (combi meestal met, hatchback vaak zonder)
 

Cordoba

Forumguru
Je wil het dus weten voor dakdragers met 'voeten' dat is wat lastiger: met dakrails past het eigenlijk altijd mits de afstand tussen de dakrails vergelijkbaar is (dus zelfde lengte van de dragers). Helaas heb ik niet het antwoord voor je, alleen is je vraag nu wel duidelijk.
 

turboturbo

Forumguru
Bijna helemaal duidelijk ;)

Heeft je Octavia III een glad dak, of zitten er zgn. 'fixpoints' in het dak, in gootjes (meestal verstopt onder sierlijsten) ?
 

turboturbo

Forumguru
Dan zou je m.i. het beste voor originele dakdragers kunnen gaan, die passen in de fixpoints. Staat niet alleen mooi, maar je hebt ook geen gedoe met universele armen die over de dakrand moeten vallen en je zorgen moet maken om het beschadigen van de lak.

Gezien het prille bestaan van de Octavia III denk ik dat de kans klein is dat je ze 2e hands zal vinden.

Idealiter zou je even moeten passen, dus iemand die een setje voor Octavia II te koop heeft staan in de buurt zoeken en voorleggen of je ze even mag komen passen....?
 
Laatst bewerkt:

jurjen

Lid
Ik heb van de dealer gehoord dat het voor de hatchback niet gaat passen dus ik heb nieuwe besteld bij de volgende auto. Setje voor OII gaat binnenkort in de verkoop.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan zou je m.i. het beste voor originele dakdragers kunnen gaan, die passen in de fixpoints.
Dat hangt een beetje af van het doel waarvoor de dragers gebruikt worden.

Zulke originele dragers voor de fixed points steken meestal niet uit buiten de pootjes. Dat is voor een dakkoffer of voor ski- en fietsdragers e.d. niet zo erg, maar ik zou daar niets aan hebben. Bij mij moeten de dragers juist wel een klein eindje doorsteken, omdat ik die uitsteeksels nodig heb om het overschot van mijn kajak-sjorbanden zonder gedoe goed op te kunnen binden, meestal in combinatie met een peddel.

Tevens zouden op zulke dragers mijn kajaksteunen te ver naar het midden van de auto geplaatst moeten worden, waardoor het lastiger wordt om de kajak er op te krijgen: ik moet dan verder buiten mijn macht reiken en er is meer kans om daarbij het dak te raken.
 
Gaat voor de hatchback NIET passen. Voor de O2 had ik een originele set dragers. De aantallen en posities van de fixatie punten wijken af. En ik heb het niet opgemeten, maar mogelijk wijkt de maatvoering van het dak ( breedte ) ook af. De O2 is overigens 10 maanden geleden geëxporteerd.
 

jurjen

Lid
Gaat voor de hatchback NIET passen. Voor de O2 had ik een originele set dragers. De aantallen en posities van de fixatie punten wijken af. En ik heb het niet opgemeten, maar mogelijk wijkt de maatvoering van het dak ( breedte ) ook af. De O2 is overigens 10 maanden geleden geëxporteerd.
Ik heb net m'n O3HB opgehaald en kan dit bevestigen. Het bericht dan, de oude dakdragers niet ;)
 

Xander

Senior Member
Ik heb dakdragers van Thule ipv Skoda. Gekocht voor een O2 en ik moest inderdaad ook een nieuwe voetenset kopen voor de O3 omdat het de oude set niet past.
 
Bovenaan Onderaan