Dak koffer

e.dejong73

Nieuw lid
Graag zou ervaringen over een dakkoffer willen horen en de bevestingsbeugels daarvoor.
Ik hoor niet zo veel goeds over de standaard Skoda beugels en koffers.
Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring?



Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
 

Japanese Power

Donateur
Als dragers heb ik die van Skoda. Prima pasvorm en goed stevig. Nadeel: ze liggen wat hoger dan de Thule dragers maar die zijn weer wat duurder, zeker de Wingbars.

Dakkoffer is gewoon een Thule Touring L. Let wel op de maximale daklast, deze is niet oneindig.

Edit: voor de duidelijkheid ook hier ook Kodiaq.
 
Laatst bewerkt:

Frenk21

Forumguru
Ik heb de Thule dakdragers. Zijn wat duurder, maar met een, indien nodig, kleine aanpassing weer te gebruiken voor een volgende auto.
Ik heb een dakkoffer van surfbox.de Geen plastic koffer maar een polyester. Wat zwaarder en duurder, maar super degelijk. Ik heb hem intussen al weer een jaar of 10. Nooit problemen gehad. Om op te bergen heb ik de Thule dakkofferlift. Hiermee hang je de koffer aan het plafond. Werkt verder als het opdraaien van een luifel
 

CBreedijk

Donateur
Ik heb eens setje Wingbar Edge 9582 over.

Heb nl ook nog een setje Thule Wingbar 969B
En die laatste gebruik ik zelf

De set 9582 daar paar de Thule Motion XL aan de achterzijde niet zo “mooi” op. De koffer steunt achter meer op de voeten dan op de “bar”.

Ze zijn over te nemen ;)
 

CBreedijk

Donateur
Thule Rapid 757

Staan iets hoger op t dak.
Maar passen beter met de dakkoffer
En ze zijn voor meer toepassingen geschikt icm de 969B bars.
BV box icm fietsdrager
 
Ik heb een Hapro Traxer 8.6 antraciet met de standaard Skoda dakdragers. Bevalt prima. Kleur is ook mooi.

Dat op de Skoda Kodiaq 2018.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een opvouwbare dakkofer met Mont Blanc dragers zat die op de S2, op de Passat heb ik hem nooit gebruikt, en voor de O2 Combi gebruikte ik de universele dakdragers van de Aldi (of was het nou de Lidl?)..

Het grote voordeel van de opvouwbare dak koffer is dat deze in opgeruimde toestand ongeveer de ruimte van een campingbedje inneemt. Een vaste ligt altijd in de weg... (bij ons in ieder geval)
De dak dragers voldoen voor hetgeen ze moeten doen..

Als financiën meespelen, ik was voor 140 euro klaar en heb daarmee zo'n 270 liter extra ruimte..
 

mwhite

Forumguru
ik had ook wingbars maar dan zo weinig ruimte tussen dak en en de bar...
kan haast de beugel van de skiebox niet tussen krijgen...
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb eentje van Skoda en ik ben daar content van wel is hij onder de garage poort belandt maar de hebben hem met revetten en ducktape terug gemaakt. 08B313F4-A31D-4AEB-BE91-CBF91F4E40D7.jpeg
 

Bakkertje

Forumguru
Sja, ik gebruik al jaren de 30 euro dakdragers van de Aldi, die doen het prima.
Voor die ene keer in de 2 jaar dat ik dakdragers nodig heb neem ik genoegen met een beetje windruis..
Bijkomend voordeel is dat ze universeel zijn en al op de O2, Touran en Golf Variant van mijn broer hebben gezeten..
Voordeel 2 is dat ze breder zijn dan bijvoorbeeld de wingbars waardoor er 2 surfplanken naast elkaar op passen.

Maar ieder zijn ding natuurlijk, die wingbars zijn wel echt heel sjiek
 
Bovenaan Onderaan