Dagteller vs. kilometerteller

higgy

Forumguru
Het display op het dashboard van mijn Octavia (GEEN maxidot) staat bij starten altijd op DAGteller (trip-km's).
Ik wil standaard echter het totaal aantal ooit gereden km's (de gewone km-teller dus). Weet iemand hoe dat om te zetten is?
 

octofreak

Actief lid
Tja higgy,

ook hier weer geld dat in de oude versie de laaste stand automatisch werd onthouden, maar ik begrijp het alweer... in de nieuwe versie dus niet.
 
Vreemd, bij mij doet hij dit automatisch. Dus altijd de totale kilometers. Ook onthoudt hij bij mij de ingestelde display instelling, dat is bij standaard de nog te rijden km voordat de tank leeg is.
 
Wat ik ook een punt van kritiek vind bij de O2 is het gebrek aan een LCD-display (tijd en totale kilometerstand) onder de snelheidsmeter en de toerenteller, zoals bij de Golf. Nu moet je veel te veel op knopjes drukken wat best wel irritant is. Ze hadden het hoofddisplay ook groter kunnen maken zodat alle (of de belangrijkste) info, waaronder minimaal de totale kilometerstand, er op past. Wat kost een LCD-paneeltje tegenwoordig nou nog? Beetje rare bezuiniging..

Dit, de mindere isolatie onder de motorkap, en o.a. het slechte geluid uit de luidsprekers door de veel te kleine klankkast in de portieren vanwege de onzinnige "noodzaak" twee literflessen in de portieren te bewaren, kun je de verschillen merken met -het duurdere- VW.

Maar buiten deze ergernissen zou ik mij O2 toch echt niet willen ruilen met een Golf!
 

higgy

Forumguru
En nog eentje dus om te corrigeren voor V-car. Die laatste ingesteld displayinstelling bovenaan onthoudt ie ook, de onderste (dagteller/km-teller) dus niet.
 
@JazzySOB, ik snap niet dat ze die MaxDOT niet gewoon standaard in elke O2 stoppen. In ieder geval in de Elegance. Nu betaal je er toch wel wat extra voor terwijl de verschillen niet enorm groot zijn. Het voegt in ieder geval niet zo veel toe aan de auto vind ik.
 

smg

Lid
En over die flessenhouder gesproken: laatst op stap met de family, lekker drinken mee, passen er @#$$# geen 1,5 liter flessen in de houder! Waar vind je tegenwoordig nog 1 ltr-flessen?
 

Hetzer

Forumguru
Ja , die vind je alleen nog maar veel in Tjechie en Duitsland /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
@Higgy, ik heb nog eens goed gekeken en dus ook het zelfde verschijnsel als jij. Omdat de kilomters zo veel op elkaar lijken was het me nooit opgevallen maar nu dus wel. Ik hoop dan ook dat dit is aan te passen want wel irritant zo.
 

higgy

Forumguru
Helaas pindakaas! Ben vandaag binnengereden bij V-Car (meteen geholpen, zeer geinteresseerde medewerker, toppie!) met o.a. dit verzoek. Wat blijkt: dashboard van bijv. een 1.9 TDI zonder maxidot en een 1.6 zonder maxidot en een 2.0 zonder maxidot hoeven niet gelijk te zijn. Bij MIJN 1.6 MPI is dit NIET te veranderen helaas. Ze waren met me eens dat dit wat krukkig is en e.e.a. wordt teruggekoppeld naar Skoda. Die, geloof het of niet, niet te beroerd zijn om als een opmerking vaak teruggekoppeld wordt, dit aan te passen.
(Voorbeeld: mijn opmerking dat de indeling van de snelheidsmeter onlogisch is (40, pijltje, 60 enz.) was veel vaker voorgekomen en schijnt per model 2006 veranderd te worden).
Had nog meer te doen bij V-car, zie andere draadjes.
 
Ja, zo zijn er nog wel enkele dingen.
Navraag bij Skoda België bracht aan het licht dat het niet mogelijk is om bij de nieuwe octavia achteraan verduisterde ramen te krijgen !
Bij de Superb staat dit wel op de optielijst.
En die donkere ramen is nu iets dat veel genomen wordt bij een Combi(Break voor de niet Skoda's).
Het was neen, ze gingen daar niet mee beginnen !!
Misschien in Nederland wel?
 

bert2

Lid
Volkomen mee eens. De boardcomputer in mijn vorige auto (VW Bora) toonde totaalteller, dagteller, buitentemp. en tijd gelijktijdig. Je vraagt je dan af waarom Skoda dan zo'n 'eenvoudige' dispay monteert.
Wat ik ook mis, is een controle lampje voor de cruise control. Had ook handig geweest.
 
@Bert2, dat lampje voor de CC is wel aanwezig maar is uitgeschakeld. Volgens mij kan je dit gewoon laten activeren door de garage. Ik zelf begin daar niet aan, oogt veel rustiger zo'n dashboard zonder controle lampjes.
 

Argus

Nieuw lid
Gelukkig springt automatisch de kilometerteller (TOTAAL) op het scherm als je sleutel uit contact haalt, wel zo handig als je weer eens je kilometerstand moet doorgeven /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Bert2, dat lampje voor de CC is wel aanwezig maar is uitgeschakeld. Volgens mij kan je dit gewoon laten activeren door de garage. Ik zelf begin daar niet aan, oogt veel rustiger zo'n dashboard zonder controle lampjes.

[/ QUOTE ]

Ik zou dat lampje wel geactiveerd willen hebben.
Zou dat kostenloos kunnen via de kabel waar ze me ook de carjacking-optie mee aan gezet hebben ?
 
Bovenaan Onderaan