Dagrijverlichting achter

eeuwige_student

Actief lid
Het viel mij deze week op dat ik overdag, met de dageijverlichting aan, wel de remlichten zag soeigelen in de auto achter mij, maar niet de achterlichten. Toen ik mijn dimlicht aanzette, zag ik ze wel. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vanaf 1-1-2015 het verplicht was dat de achterlichten het zouden doen in combinatie met de dageijverlichting. Is dit ergens in de boordcomputer aan te passen, of heb ik gewoon niet goed gekeken?

plas0108

Forumguru
Dit is via VCDS te programmeren. Heb ik afgelopen week ook gedaan. Hier heb je dus een kabel en software nodig.

eeuwige_student

Actief lid
Bedankt voor de antwoorden. Mooi dat het is aan te passen. Dan mag de dealer het doen als de zomerbanden eronder komen.

eeuwige_student

Actief lid
Daar zit alleen maar hardware in :-). Maar de achterlichten doen het daar wel tegelijkertijd met de dagrijverlichting (stadsverlichting) aan de voorzijde. Als het echt donker wordt kan ik nog twee waxinelichtjes aandoen voor het extra zicht.

Daarnaast is die ultramodern. Het 3e remlicht zit er standaard al op. Alleen het eerste en tweede niet :-).

Canon-Eye

Forumguru
Vanaf 1-1-2015 moet het op nieuw goedgekeurde auto's mogelijk zijn om het in te stellen. Het daadwerkelijk ook aan hebben is nog niet verplicht - maar dat gaat op termijn natuurlijk wel gebeuren.
Vergelijk maar met de veiligheidsgordels: eerst moesten er bevestigingspunten in de auto's zitten, vervolgens moesten ze met gordels zijn uitgerust, en tenslotte werd het gebruik van gordels (indien aanwezig) verplicht. Daar ging al met al ook nog een aardig aantal jaren overheen.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Kun je dat laatste (kentekenverlichting alleen i.c.m. dimlicht) ook bij een S2? Of kan dat alleen bij een MQB auto?

Altos

Banned
Nog niet op gelet @Antera maar als dat zo is vind ik het prima.
Als het de dealer niet gelukt was had ik een beroep op je gedaan.

Bovenaan Onderaan