Dagrij verlichting after market

Ik vind het echt oogverblindend :)

Ja, en het mooiste is dat ze er zo perfect inpassen qua maatvoering. Als je zegt dat het af fabriek zo is geloof je het ook.
Vandaag alle kabels en stekkers netjes weggewerkt en vastgezet, het inbouwen is alles bij elkaar 3 uur werk geweest.
De lichtopbrengst is erg goed, tenminste zo op het oog. Heb niets om dat echt te kunnen meten.
Tot nu toe alleen maar positieve reacties gekregen :-)

Pendragon

Donateur
Ik dacht ook dat ze uit zouden gaan als dim licht aan gaat. Nu branden ze samen. Ik zie het wel vaker. Vind ik minder mooi maar dat is persoonlijk.

Pendragon

Donateur
Precies Erik, ik wilde geen merk noemen, maar van die zie ik het vaak. Ik vind het niet mooi....snap ook niet dat het toegestaan is. Het lijkt een beetje op dim en mistlampen.

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn vele automerken zoals Renault waar het tezamen brandt
Als het goed is, zal de DRL bij het inschakelen van dimlicht ofwel uitgaan, ofwel zodanig dimmen dat ze de rol van stadslichten overnemen (die ook niet bij alle auto's in de koplamparmaturen zitten).

In beide gevallen is aan de wettelijke eis (DRL niet samen met andere verlichting aan de voorzijde) voldaan. Maar als ze niet dimmen is het fout - en m.i. net zo hinderlijk c.q. lelijk als het onnodig gebruik van mistlicht.

Antera

Donateur
Ziet er goed uit maar houd er rekening mee als ze niet dimmen dan mogen ze niet met stadslicht en/of dimlicht branden helaas.

Meneer agent kan hier boete voor geven

Canon-Eye

Forumguru
Branden tegelijk met stadslicht is inderdaad (ook) niet toegestaan - maar daarvan is de hinder c.q. gevaarzetting nihil en dat levert in mijn praktijk tot nu toe (90.000km) geen enkel probleem of zelfs maar commentaar op van geüniformeerde zijde.
(Bij de Fabia2 kan het nu eenmaal niet anders als je de achterlichten erbij aan wil hebben...)

Maar tegelijk vol laten branden met dimlicht zou wel eens een onaangename reactie kunnen uitlokken.

andrehj

Forumguru
Zie hier het resultaat, lampen zijn na een uur rijden gewoon koud. Wordt uiteraard ook gekoeld door de rijwind, zeker in de luchtinlaat.
Legaal of niet, CE keuring of niet, ik ben tevreden en klaar voor amper 15 euro.
En het moet gezegd worden, de kwaliteit is prima, waterdichte connectoren en noem maar op.
Bekijk bijlage 31649
Afgezien van het foutieve aansluiten (tegelijk branden met dim- of stadslicht mag niet), ziet het er op zo'n foto altijd fel uit. Ik zou deze lampjes graag eens overdag i.r.l. zien naast een auto met af-fabriek dagrijlichten. Pas dan is de lichtopbrengst netjes te beoordelen.

Als het goed is, zal de DRL bij het inschakelen van dimlicht ofwel uitgaan, ofwel zodanig dimmen dat ze de rol van stadslichten overnemen (die ook niet bij alle auto's in de koplamparmaturen zitten).

In beide gevallen is aan de wettelijke eis (DRL niet samen met andere verlichting aan de voorzijde) voldaan. Maar als ze niet dimmen is het fout - en m.i. net zo hinderlijk c.q. lelijk als het onnodig gebruik van mistlicht.

Klopt, dat doen ze ook. Als ik mijn dimlicht uitzet branden ze maximaal en wanneer ik dimlicht inschakel branden ze op 60% van de sterkte.
Ze gaan dus niet uit maar ze dimmen inderdaad.

Antera

Donateur
Dan is de vraag is 60% voldoende want volgens mij is daar ook een grens voor en meen dat ze zelfs nog minder dan de helft moeten dimmen al dan niet net zo fel als gemiddeld stadlicht, maar zeker weten doe ik het niet en ga uit van de auto's die er standaard mee rijden

Bovenaan Onderaan