Daar zijn we weer!

Wijnand850

Forumguru
Nog even een aanvulling op de ruitbedieningsschakelaars met chromen randje. Toen ik de unit in het linker voorportier had geplaatst kwam ik er achter dat de verlichting van de Ali-schakelaars wit is in plaats van Skoda-groen. Daarna heb ik de knopjes met chroom op de originele Skoda-schakelaar gezet maar dat past niet lekker. Daardoor werden de knoppen een beetje wiebelig en verdween het degelijke Skoda gevoel. Om die reden heb ik de originele schakelaar met de originele knoppen weer terug gezet. Conclusie: chroom op de ruitbedieningknoppen is mislukt, maar de lichtschakelaar met chroom is perfect.
 

VAG-man

Forumguru
Is het oude ledje niet over te zetten naar de nieuwe schakelaar of kun je met groene verf de verlichting niet goed krijgen?
 

Wijnand850

Forumguru
Is het oude ledje niet over te zetten naar de nieuwe schakelaar of kun je met groene verf de verlichting niet goed krijgen?

Ongetwijfeld, maar zo handig ben ik niet met een soldeerbout. En, heel eerlijk, waar je bij de lichtschakelaar het chroom duidelijk ziet, valt het bij de raamschakelaar in het linkervoorportier bijna niet op omdat het daar best donker is, zo achter de deurgreep. Beetje categorie "als je niet weet dat er chroom zit, zie je het niet". Bij de overige portieren zal dat anders zijn, want daar zitten de schakelaars veel prominenter in beeld. Maar ik wil het of in alle portieren, of niet. Daarom mijn keuze om het weer origineel te maken.


Verf is meestal niet lichtdoorlatend, nagellak wel, kun je die vinden in het juiste groen?;)

Creatief! Ik vrees de reactie al bij de drogist, "Hebt u nagellak in Skoda interieurlampjes groen?" :)
 

robzie

Senior Member
Nog even een aanvulling op de ruitbedieningsschakelaars met chromen randje. Toen ik de unit in het linker voorportier had geplaatst kwam ik er achter dat de verlichting van de Ali-schakelaars wit is in plaats van Skoda-groen. Daarna heb ik de knopjes met chroom op de originele Skoda-schakelaar gezet maar dat past niet lekker. Daardoor werden de knoppen een beetje wiebelig en verdween het degelijke Skoda gevoel. Om die reden heb ik de originele schakelaar met de originele knoppen weer terug gezet. Conclusie: chroom op de ruitbedieningknoppen is mislukt, maar de lichtschakelaar met chroom is perfect.
De mijne zijn dan vandaag ook eindelijk binnen, nog wat inklaringskosten moeten betalen (de helft van de factuurwaarde...…) overigens de eerste keer bij al mijn China-aankopen en ik kan jullie zeggen ook de laatste keer.
Staat niet in verhouding tot de aanschafkosten, maar goed, had ik maar beter moeten opletten.
En ja, inderdaad de linker-centrale schakelaars zijn allemaal in wit, terwijl de diverse, enkele, deurknoppen groen zijn.
Het valt me niet tegen, ziet er niet slecht uit, maar het is nog niet zo eenvoudig te om e.e.a. zonder de hele handel aan lipjes, palletjes enz. te slopen, om te wisselen.

Overigens vind ik het er niet slecht uitzien, maar zeker NIET het geld waard, incl. inklaringskosten...….

............Moest zojuist effe weg met de auto, werkt de centrale vergrendelingsknop niet, blijft half en half vasthangen en het chroom is nagenoeg niet zichtbaar.
Heb de originele knoppenset snel weer erin gezet.

Het resultaat is dat mijn "chroom-knoppensessie" ook als mislukt gezien kan worden, nou ja, ik heb de knoppen in de deuren laten zitten, aangezien die wel chroom zijn en goed werken en de centrale knoppenset ligt in de Kliko, heeft die ook iets ;)
 
Laatst bewerkt:

Wijnand850

Forumguru
Jammer dat het bij jou ook niet het gewenste effect heeft gehad. Overigens kreeg ik deze week nog de chroom schakelaar binnen voor de spiegelverstelling. Waar je bij de Octavia 2 die knop er zo aftrekt blijkt dat bij de Octavia 3 iets degelijker in elkaar te zitten. Met als resultaat dat de schakelaar die ik had besteld nu in stukken en brokken in de container ligt. De dingen zijn alleen gemaakt om in elkaar te zetten en niet uit elkaar te halen. Maar goed, ik ben wel heel blij met de chromen lichtschakelaar, die ziet er echt heel goed uit en werkt ook probleemloos. Het overige zien we als een leuk, zij het mislukt, experiment :).
 
Bovenaan Onderaan