CUPRA Leon VZ 2.0 TSI 300 pk

sitechris

Donateur
In NL is de 300 pk TSI niet verkrijgbaar, maar in onze buurlanden wel. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de hoge belastingen in Nederland. Jammer voor ons, want de nieuwe generatie CUPRA Leon rijdt nog beter dan de vorige generatie. Echt een pareltje.

https://driveaholic.nl/cupra-leon-vz-2-0-tsi-2021/

20211211_112442-768x432.jpg


20211211_112506-768x432.jpg


20211211_112624-768x432.jpg
 

Fmoon

Forumguru
Erg leuke wagen. Hebben deze dezelfde problemen als de Octavia O4RS naar jou weten? Weet niet of ze dezelfde software delen.
 

Rallye

Forumguru
Jammer dat er geen enkele Cupra Leon met handbak meer lijkt te zijn. Bij de Octavia RS is dat nog wel zo (maar die heeft 245pk). Al is de DSG sneller, ik blijf zo'n automaat toch klinischer vinden.
 

ertromp

Forumguru
310pk en 4 wiel aandrijving en dan een DSG die je middels de flippers toch tot het uiterste kunt laten gaan. Waarom dan nog koppelen?
 

Rallye

Forumguru
Deze DSG schakelt niet uiteindelijk toch zelf, zoals meestal bij VW?

Het is ook met name een gevoel: ik vind het gewoon leuk!
 

spikehome

Forumguru
De natte dsg koppelingen fijn ik beter en fijner dan de droge.

Snap dat de bpm hoog is maar importeren is een goede optie.
De golf gti die ik hiervoor had en de RS nu beide zijn geïmporteerd.
Scheelt een bak met geld en je hebt zelfde garanties of zelfs beter zoals ik met de gti had 5jaar en niet van pon afhankelijk (rechtstreeks vw Duitsland).
Daarnaast bijna altijd een volle auto.

De 2.0 blokken zijn idd superfijn en voor mij goed zat zonder chip.
Ga iets directer reageren op het gas want de turbo heeft eventjes tijd nodig om naar adem te happen.
 

leon-cupra

Forumguru
310pk en 4 wiel aandrijving en dan een DSG die je middels de flippers toch tot het uiterste kunt laten gaan. Waarom dan nog koppelen?
Ik blijft zelf schakelen toch ook nog steeds een extra dimensie geven aan het rijden. Met sportieve ritjes het juiste schakelmoment zoeken , telkens jezelf uitdagen om perfect en sneller te schakelen, zelf schakelen geeft toch nog iets meer bewijstzijn van het rijden , … automaat rijden / flipperen is te gemakkelijk.

spijtige is dat tegenwoordig ook de meeste sportwagens automaten zijn, zelfs tweedehands een zeldzaamheid aan het worden :nono:
 

ertromp

Forumguru
Als die handbak zo belangrijk is waarom dan niet naar een Ford ST overstappen. Gelijk 280 pk en een 6 versnellingsbak. Toch gelijk 35 pk meer dan een O4
 

Rallye

Forumguru
Wel aan gedacht inderdaad….. Ik heb in 2006 nog in een Focus RS gereden voor ik de Octavia kocht. Daarvan stond de stoel veel te hoog. Wel een lekkere vijfcilinder. Die is er nu niet meer.

€62.000 met de juiste opties.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Geen enkel flipper automaat kan het gevoel van zelf schakelen evenaren, zelf ook nu paar keer met automaat met flippers logen rijden ivm bij job, en het is mega comfortabel, zou het eventueel wel verkiezen voor lange afstanden met mogelijk file, maar ben toch telkens weer blij in mijn manuele auto's te mogen stappen :)
 

sitechris

Donateur
Hangt ook een beetje van de auto af. Op mijn BMW heb ik geen enkele behoefte aan een handbak. In een Fiestaatje ST anytime. In een auto met 432 pk vind ik een DSG wel lekker, want dan is het met een handbak wel eens oncomfortabel als je door moet schakelen en net een seconde teveel tijd nodig hebt.
 
Bovenaan Onderaan