Cuppen achterbanden

hemi24

Forumguru
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar afgelopen week langs de bandenboer geweest met het verzoek of hij nieuwe achterbanden aan zou willen vragen bij de leasemaatschappij i.v.m. lawaai tijdens het rijden.

Afgelopen najaar bij de winterbandenwissel viel me op dat de auto een stuk stiller was nadat de winterbanden er onder waren gelegd.
Bij de zomerwissel afgelopen April was de Kodiaq ineens weer een stuk rumoeriger. Bij de 90k service enkele weken terug had ik al aan de Skoda dealer gevraagd of hij de wiellagers achter zou willen controleren en indien hier niets mis mee zou zijn, een aanvraag zou doen bij Leaseplan voor 2 nieuwe achterbanden.
Uiteindelijk mocht de dealer de banden niet vervangen, aangezien ik voor banden naar de bekende fast-fitters moet volgens Leaseplan (zucht...)

Lang verhaal kort: na ruim 60k km waren de Pirellis Scorpio Verde op de achteras nog lang niet versleten, maar wel al redelijk aan het cuppen.
Op zich helemaal geen slecht band die Pirelli Scorpio Verde, aangezien de voorbanden het toch ook 50k hebben weten vol te houden!
Ik heb nu een setje verse Michelin Primacy 4 op de achteras en daarmee weer 4 gelijke banden onder de wagen, aangezien afgelopen voorjaar de banden op de vooras al waren vervangen.

Nu is het weer heerlijk rustig in de wagen!
 

BramBam

Forumguru
Bij mij voor de 2x gecupte achterbanden. 1e keer bij ongeveer 35000km. Staat nu bijna 90,000km op de teller. Waren in beide gevallen nog lang niet versleten. Rij er nu wel al wat lang langer mee rond, maar vond het nog niet erg genoeg om ermee naar de garage te gaan. Aangezien ze nu ook lek waren maar direct gevraagd ze te vervangen. All-Season Michelin CrossClimate SUV. Mag nu van de LM geen Michelins meer. Krijg nu Continental All-Season. Rij dus straks met Michelin op vooras en Conti op achteras, maar maakt me allemaal niet zoveel meer uit. Auto gaat er over 5 maanden toch uit. Was verder wel heel tevreden over de Michelins.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Continental All-Season.
Had ik op de caddy van me werkgever zitten bij aflevering.
Waardeloze band vond ik het, lawaai en bij 50K waren ze al op 2mm kwam ik achter.
Nu 4 seizoen van Bridgestone en stuk stiller kan ik zeggen.
 
Bovenaan Onderaan