Cruisecontrol

ArendFabia

Nieuw lid
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Skoda fabia uit 2012 gekocht sinds kort,wel mijn 2e Skoda inmiddels.
Ik heb alleen geen cruisecontrol en was benieuwd of er iemand ervaring had met het inbouwen en het inleren ervan.Mij is verteld dat er wel een module moest worden vervangen en dat is best een prijzig iets.
 

Canon-Eye

Forumguru
Weet je zeker dat dit topic in het juiste forumdeel staat? Een Fabia uit 2012 zal wel een F2 zijn denk ik, of je moet wel een héél erg vroege F3 gevonden hebben.
Als je jezelf en je auto even voorstelt in het Meet en Greet deel van het forum met wat details over het precieze type (o.a. motorcode uit het instructieboekje bv.) dan maakt dat het beantwoorden van deze en volgende vragen een stuk eenvoudiger.

Terzake: ik weet niet wat zo'n OEM aanpassing kost. Wel heb ik in een ver verleden eens een VDO Tempostat laten inbouwen die het vervolgens 4 auto's lang heeft volgehouden totdat ik eindelijk een auto met fabrieks-CC kreeg. Kan misschien een alternatief zijn...
 

EdK

Forumguru
Kijk eens bij www.vagtechniek.nl dan ben je zeker een stuk goedkoper uit dan de 5 a 600 euro waar je nu over praat.
Heb een bedrijfscaddy die geen CC had en tsja met 1000Km per week in de drukke tijden was dit toch een must voor me.
De VW dealer vertelde me dat het niet mogelijk was.
Maar uiteindelijk bij VAG techniek terecht gekomen en hun een mail gestuurd met Kenteken gegevens en merk type wagen.
Had zelfde dag nog een antwoord van hun dat dit me 175 eurie ( als ik goed had ) excl BTW kwijt was all in.
Dus monteren ( complete hendelset orgineel VW ) en inleren, met een half uur ofzo reed ik alweer bij hun weg op de CC

https://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/cruise-control/polo-6r/
 

ArendFabia

Nieuw lid
Kijk eens bij www.vagtechniek.nl dan ben je zeker een stuk goedkoper uit dan de 5 a 600 euro waar je nu over praat.
Heb een bedrijfscaddy die geen CC had en tsja met 1000Km per week in de drukke tijden was dit toch een must voor me.
De VW dealer vertelde me dat het niet mogelijk was.
Maar uiteindelijk bij VAG techniek terecht gekomen en hun een mail gestuurd met Kenteken gegevens en merk type wagen.
Had zelfde dag nog een antwoord van hun dat dit me 175 eurie ( als ik goed had ) excl BTW kwijt was all in.
Dus monteren ( complete hendelset orgineel VW ) en inleren, met een half uur ofzo reed ik alweer bij hun weg op de CC

https://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/cruise-control/polo-6r/


Dank je wel voor de tip,ik heb daar een afspraak lopen dus in Nuenen ;)
 

ArendFabia

Nieuw lid
Goedemiddag...

Cruisecontrol is ingebouwd inmiddels en werkt perfect,totaal was ik rond de €500 kwijt,Ik kreeg korting ivm een tuning.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Dan is er iets meer ingebouwd dan alleen de hendelset.
Want heb het ook bij hun laten doen met de Caddy bedrijfswagen en was toen rond de 200 kwijt als me geheugen me niet in de steek laat...
En dat was alleen de set hendels en het inleren
 

fanSkoda-VW

Donateur
inbouw in de merk-garage in een Citigo kostte ca 500 euro's.
Bleek geen simpel klusje te zijn, moest 1x terug ivm bedradingsfout.
Werkt prima, wel een aparte 'zwengel' i.p.v. geïntegreerd.
 

EdK

Forumguru
Bleek geen simpel klusje te zijn, moest 1x terug ivm bedradingsfout.
Werkt prima, wel een aparte 'zwengel' i.p.v. geïntegreerd.
mmm dan kon het tenminste nog bij jouw dealer, de dealer waar ik naar toe moet met mijn Caddy vertelde me dat het geheel niet mogelijk was.
Terwijl ik met VCDS al had gezien dat ik cc kon activeren in BC.
Dus uiteindelijk bij VAG techniek geweest die orgineel inbouwde, en later bij dealer aan desbetreffende monteur laten zien..
Tsja die wist niet wat hij moest zeggen toen hij er ook nog achter kwam dat het orgineel VAG was....

Hij fluisterde wel dat ze het niet mochten en dat men de onderdelen wel kon bestellen maar dat ze dan gewoon niet binnen kwamen.
Of dat tegengehouden werd door dealer of importeur dat liet hij in het midden
 
Bovenaan Onderaan